0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
تخت ملامینه بهتر است یا ام دی اف

یکی از مهم ترین موادی که در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود، انواع ورق به ویژه تخته ام دی اف است. سوال اینجا است که تخت ملامینه بهتر است یا ام دی اف؟ در این مقاله به مقایسه این دو محصول کاملا کاربردی پرداخته ایم. پس اگر شما نیز قصد خرید یکی از این دو ورق را دارید، در ادامه با ما همراه شوید. برای اطلاع از قیمت ورق ملامینه با ما در ایچوب همراه شوید در فروشگاه اینترنتی ایچوب انواع ورق ملامینه با قیمت مناسب عرضه شده است.

مقایسه تخت ملامینه و ام دی اف

معیارهای مختلفی برای مقایسه بین ملامینه و ام دی اف وجود دارد. توجه به این معیارها به شما کمک می کند که انتخاب آگاهانه تری داشته باشید. در ادامه برخی از این فاکتورهای مهم مطرح شده است.

  • تراکم و وزن
    هر چقدر تراکم ورق های چوبی بیشتر باشد، طبیعتا وزن آن ها نیز بیشتر می شود. البته این ویژگی در برخی موارد نکته ای منفی به حساب می آید. بنابراین بسته به نوع استفاده ای که از ورق دارید، این دو فاکتور می توانند تاثیر مثبت یا منفی داشته باشند. ورق های ام دی اف نسبت به ورق های ملامینه تراکم بیشتری دارند و در نتیجه سنگین تر هستند.
  • مقاومت نسبت به رطوبت
    در برابر رطوبت، تخت ملامینه بهتر است یا ام دی اف؟ روکش های ام دی اف نیز ملامینه هستند. بنابراین هم ورق های ام دی اف و هم ملامینه در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارند. لایه مغزی ورق های ملامینه نئوپان است. در صورتی که روکش ملامینه روی این ورق ها خراشیده شود، نئوپان در مقابل رطوبت عملکرد ضعیف تری دارد. بنابراین پیشنهاد می شود که برای کابینت های آشپزخانه از نئوپان با روکش ملامینه استفاده نکنید.
  • مقاومت نسبت به حرارت
    به طور معمول روکش های ملامینه عملکرد خوبی در برابر حرارت ندارند. بنابراین ورق های ام دی اف، با روکش ملامینه و ورق های نئوپان با روکش ملامینه در این زمینه مشابه هستند. این نوع ورق ها را باید با احتیاط بیشتری در مکان هایی که در مجاورت حرارت هستند، استفاده کرد. شما عزیزان می توانید به جای استعلام قیمت ورق نئوپان دیجی کالا با برقراری ارتباط با ایچوب به عنوان یک مرکز تخصصی فروش ورق های ام دی اف، نئوپان و ملامینه و ... از بهترین قیمت این محصولات مطلع شوید.

مقایسه تخت ملامینه و ام دی اف 

  • قابلیت برش خوردگی آسان
    هر چقدر تراکم یک ورق بیشتر باشد، عملیات برشکاری روی آن راحت تر است. ورق هایی مانند نئوپان که در ساخت آن ها از خرده چوب های درشت تر استفاده شده است و همچنین تراکم کمتری دارند، در زمان برشکاری تکه تکه می شوند. بنابراین در پاسخ به این پرسش که تخت ملامینه بهتر است یا ام دی اف، باید گفت که MDF در این زمینه عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.
  • مقاومت در برابر شل شدن پیچ ها
    ام دی اف استحکام خوبی دارد. اما این محصول با گذشت زمان در برخی از قسمت های خود، دچار خمیدگی می شود. این مسئله به مرور ابزارها و پیچ و مهره های مورد استفاده در کابینت و کمد را شل می کند. در صورتی که ملامینه در طی سالیان دراز، حالت اولیه خود را در محل لولاها و پیچ ها نگه می دارد.
  • مقاومت در برابر فشار و خمیدگی
    اینکه کدام ورق در برابر فشار و خمیدگی مقاوم است، به مغزی ورق بستگی دارد و به نوع روکش آن مربوط نیست. البته با توجه به تراکم بیشتر ام دی اف، انتظار می رود که مقاومت آن در برابر فشار بیشتر باشد.
  • مقاومت در برابر خط و خش
    از آنجایی که هم ورق های ام دی اف و هم نئوپان روکش هایی از جنس ملامینه دارند، عملکرد آن ها نیز نسبت به خط و خش، نسبتا یکسان است.
  • قابلیت لکه پذیری
    در رابطه با لکه پذیری روی ورق، تخت ملامینه بهتر است یا ام دی اف؟ از آنجایی که روکش هر دو ورق مذکور یکسان است، بنابراین میزان مقاومت هر دو، در برابر لکه ها نیز یکسان است.

melamine-bed-better-mdf3.jpg

کدام تخت بهتر است؛ ملامینه یا ام دی اف؟

همه افراد هنگامی که می خواهند لوازم و تجهیزات داخلی منزل خود را بخرند، به دنبال بهترین نوع آن هستند. برای مثال در هنگام انتخاب کابینت های آشپزخانه، یکی از موارد مهم توجه به ورق های چوبی استفاده شده در ساخت آن ها است. به طور کلی نمی توان گفت که کدام نوع چوب بهترین کیفیت را دارد. زیرا هر نوع چوب ممکن است که برای یک سری از وسایل مناسب باشد.
هم ام دی اف و هم ملامینه محصولاتی با کیفیت هستند که محبوبیت زیادی در بین افراد دارند، اما پاسخ به اینکه تخت ملامینه بهتر است یا ام دی اف، دشوار است. زیرا هر کدام از این دو، عملکردهای متفاوتی دارند که شما بر اساس نیاز، شرایط و بودجه خود، یکی را برگزینید.

نوشتن دیدگاه