0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
تفاوت ام دی اف و نئوپان

ام دی اف و نئوپان از جمله مواد اولیه ای هستند که برای ساخت مصنوعات چوبی به کار می روند، اما بسیاری از افراد فرق بین این دو را نمی دانند. برای خرید بهتر و با آگاهی کامل تر باید تفاوت ام دی اف و نئوپان را متوجه شوید و متناسب با نیاز خود یکی را برگزینید. شما می توانید ورق نئوپان و ام دی اف را از فروشگاه معتبر ای چوب بخرید. در این مقاله با مزایا و معایب این دو محصول و راه تشخیص آن ها از یکدیگر آشنا می شوید. 

تفاوت ام دی اف و نئوپان

فرق نئوپان و ام دی اف چیست؟

نئوپان ورقی است که از خرده چوب های فرآوری شده ساخته می شود. این خرده چوب ها با استفاده از رزین یا چسب به یکدیگر فشرده می گردند. برای تولید نئوپان در ابتدا ضایعات به دست آمده از چوب درختان را خرد می کنند، سپس این خرده ها را بعد از رطوبت گیری و همگن سازی با چسب به یکدیگر می چسبانند و در نهایت نیز محصول به دست آمده را زیر پرس حرارتی قرار می دهند. برای ترکیب شدن کامل خرده چوب ها و چسب با یکدیگر مرحله فشرده سازی چند بار تکرار می شود. محصولات نهایی ورق هایی با وزن متعادل و یکنواخت هستند که پس از سمباده کشیدن مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت ام دی اف و نئوپان در نحوه ساخت آن ها نیز است. مواد تشکیل دهنده ام دی اف نیز شامل خرده چوب و پسماندهای چوبی است که با الیاف لیگنوسلولزی ترکیب شده اند. این مواد با یک رزین مخصوص مصنوعی ترکیب می شوند و سپس در زیر فشار و گرما به روش خشک فشرده و پرس می شوند. این عملیات ورق های MDF را تولید می کنند. یک سری مواد افزودنی نیز در حین تولید ام دی اف به منظور بهبود خاصیت آن اضافه می شود، برای مثال برخی مواد را برای افزایش مقاومت محصول در برابر آتش، قارچ و حشرات به ترکیبات ام دی اف می افزایند.

فرق نئوپان و ام دی اف چیست؟

مزایا و معایب استفاده از نئوپان چیست؟

وزن سبک و قیمت پایین از جمله مزایای استفاده از نئوپان در ساخت مصنوعات چوبی به شمار می روند. این محصول برای مبلمان آماده و از پیش ساخته بسیار مناسب است. اما باید بدانید که نئوپان استحکام کمی دارد و قادر به تحمل بار بسیار سنگین نیست، همچنین در فرآیند تولید این محصول از موادی استفاده می شود که به محیط زیست آسیب می رساند. نکته مهم دیگر این است که نئوپان در هنگام تماس با رطوبت باد می کند یا دچار تغییر رنگ می شود. بنابراین مهم است که این محصول را در کجا و چگونه استفاده می کنید. به این نکات در زمان انتخاب توجه داشته باشید.

تفاوت ام دی اف و نئوپان

مزایا و معایب استفاده از ام دی اف چیست؟

خوشبختانه قیمت ام دی اف بسیار مناسب است و همه افراد با هر بودجه ای می توانند از این محصول استفاده کنند، همچنین رنگ کردن و برش زدن ام دی اف نیز بسیار آسان است. ام دی اف سطح بسیار صافی دارد که هیچ تراشه ای روی سطح آن دیده نمی شود. هر چقدر کیفیت این محصول بهتر باشد، سطح آن صاف تر و یکدست تر است. تفاوت ام دی اف و نئوپان در بافت آن ها نیز است، بافت چوب در MDF مشخص نیست. نکته منفی که در مورد ام دی اف بیان می شود، وزن سنگین آن است.

مزایا و معایب استفاده از ام دی اف چیست؟

دلایل برتری ام دی اف نسبت به نئوپان را بشناسید

چند دلیل که چرا ام دی اف نسبت به نئوپان برتری دارد، در ادامه شرح داده شده است

  1. به دلیل اینکه MDF ساختاری یکنواخت دارد، به راحتی به اندازه ها و اشکال مختلف برش داده می شود. بنابراین این محصول در ساخت کابینت، طراحی داخلی، مبلمان و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد.
  2. مقاومت بالا در برابر رطوبت و پوسیدگی.
  3. مقاومت در برابر خوردگی توسط حشراتی مانند موریانه.
  4. ماندگاری بیشتر.
  5. مقاومت بیشتر در برابر تغییر شکل و خمیدگی

تنها راه تشخیص تفاوت ام دی اف و نئوپان نگاه کردن به قسمت های برش خورده ورق است، بدین ترتیب شما می توانید مغز ورق را مشاهده کنید. نئوپان از تکه های بزرگ چوب است، اما ام دی اف از خرده های بسیار ریز چوب تشکیل شده است. برای مثال اگر می خواهید بدانید که جنس کابینت شما از چیست، باید قسمت لولای درب ها را ببینید. در این بخش ها جنس بدنه مشخص است. بنابراین پیش از نصب لولا جنس بدنه را چک کنید و تشخیص دهید که ام دی اف یا نئوپان نصب شده است. ای چوب نمایندگی فروش ورق ام دی اف و نئوپان است. شما می توانید این محصولات را با کیفیت بسیار بالا از برند های داخلی و خارجی در وب سایت ای چوب مشاهده کنید و بخرید. قیمت ورق نئوپان دیجی کالا از مواردی است که افراد در هنگام خرید این محصول آن را جستجو می کنند اما از آنجایی که دیجی کالا مرجع تخصصی فروش ورق نئوپان نیست توصیه می کنیم برای اطلاع از قیمت ورق نئوپان به ایچوب مراجعه کنید.

نوشتن دیدگاه