0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
از بین بردن لکه زرد روی چوب سفید

رنگ سفید جزء رنگ هایی است که اگر در هنگام خرید وسایل از آن بهره ببرید، سبب زیبایی دو چندان و خاص بودن انتخاب هایتان خواهید شد. این رنگ، مظهر سادگی و زیبایی است و اگر در فضای منزل به کار رود، سبب بزرگ نشان دادن آن فضا خواهد شد. اما استفاده از این رنگ، علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که برای شما به ارمغان می آورد، دارای معایبی نیز است. یکی از مشکلاتی که استفاده از وسایل سفید رنگ برای افراد به وجود می‌ آورد، جذب آلودگی و به مرور زمان تغییر رنگ در این وسایل خواهد بود. اما خوشبختانه این مشکل هم با رعایت چند نکته، قابل حل است. در این مقاله قصد داریم علل به وجود آمدن لکه های زرد رنگ بر روی وسایل چوبی سفید رنگ و راه حل های برطرف کردن این لکه ها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

از بین بردن لکه زرد روی چوب سفید

علت به وجود آمدن لکه زرد روی چوب سفید چیست؟

دلایل مختلفی برای ایجاد انواع لکه بر روی وسایل و سطوح موجود در منزل یا محیط کار وجود دارد. یکی از شایع ترین این دلایل، وجود انواع آلودگی و چربی است. یکی از مکان هایی که در منزل سبب ایجاد چربی و آلودگی می شود، آشپزخانه است. در آشپزخانه به دلیل انجام پخت و پز و نگهداری مواد غذایی، چربی زیادی تولید می شود و این چربی ها بر روی سایر اجسام و سطوح قرار می گیرد. به مرور زمان اگر این چربی ها بر روی سطوح باقی بمانند، سبب ایجاد لکه های بدی می شوند که از بین بردن آن ها بسیار دشوار خواهد بود. می توان برای جلوگیری از این مشکل روی وسایل موجود در آشپزخانه مانند میز ناهارخوری، کابینت های اطراف اجاق گاز، مایکروویو، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، سفره های بی رنگ یا کاورهای مناسب قرار دهید. همچنین می توانید به صورت مداوم، وسایلی را که در معرض این آلودگی ها قرار دارند را تمیز کنید تا از جرم گیری آن ها در مدت زمان طولانی جلوگیری شود. وجود گرمای وسایلی مانند اجاق گاز، بخاری، شوفاژ و نور خورشید نیز در ایجاد لکه های زرد بر روی اجسام چوبی سفید رنگ، بی تأثیر نیست. برای حل این مشکل نیز می توان از پرده های نسبتا ضخیم برای جلوگیری از تابش نور خوشید بر روی چوب سفید استفاده کرد، همچنین می توان برای جلوگیری از آسیب های احتمالی ناشی از گرمای بخاری و شوفاژ، عایقی بین وسایل چوبی و وسایل گرمایشی قرار داد یا در هنگام چیدمان منزل، وسایل چوبی سفید رنگ را دور از بخاری قرار داد. توصیه می شود در هنگام استفاده از مواد شوینده جهت تمیزکردن وسایل چوبی دقت کنید، چرا که ممکن است مواد شوینده غیراستاندارد و ناسازگار سبب ایجاد لکه های زرد بر روی وسایل چوبی سفید رنگ شود. کیفیت پائین مواد استفاده شده در ساخت وسایل چوبی نیز می تواند سبب بروز این اتفاق شود. سفید از محبوبترین رنگ های ورق ام دی اف در بازار است، برای استعلام قیمت ورق ام دی اف سفید با ما در ایچوب همراه شوید.

علت به وجود آمدن لکه زرد روی چوب سفید چیست؟

لکه ی زرد روی چوب سفید را چطور از بین ببریم؟

یکی از راه هایی که برای از بین بردن لکه های زرد که بر روی وسایل چوبی سفید هستند، این است که به طور مداوم آن ها را با استفاده از مواد شوینده سازگار مانند ترکیب آب و سرکه، آب و مایع ظرفشویی، آب و جوش شیرین، آب و نمک و ... تمیز کنید. بهتر از بعد از تمیزکردن وسایل با این مواد نم آن ها را به وسیله دستمال خشک بگیرید. استفاده از آمونیاک نیز برای نابودی انواع لکه های سخت بر روی وسایل چوبی سفید توصیه می شود. در هنگام استفاده از این ماده، حتما استفاده از ماسک و دستکش مناسب را فراموش نکنید. بازکردن درب ها و پنجره ها نیز به تهویه هوای محیط در حین کار با این ماده خطرناک کمک می کند. اکسیدان نیز که در حوزه آرایشگری مورد استفاده قرار می گیرد، گزینه مناسبی برای از بین بردن لکه های رنگی بر روی وسایل سفید رنگ است. می توان با استفاده از مسواک یا قلم مویی که به اکسیدان آغشته شده است، آن قسمت را تمیز کنید به این صورت که پس از استفاده از اکسیدان، ناحیه مورد نظر را با استفاده از پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید تا خشک شود. پس از خشک شدن، با استفاده از دستمال مرطوب، ناحیه مورد نظر را به خوبی پاک کنید. ای چوب این مقاله را برای کسب اطلاعات بیشتر شما در این زمینه فراهم آورد است تا با مطالعه آن بتوانید مشکلات خود را در این زمینه حل کنید. پس نگران کثیف شدن کابینت سفید خود نباشید، ایچوب همیشه در کنار شماست تا مشکلات شما را حل کند و شما که قصد خرید کابینت سفید دارید، بدون هیچ نگرانی می توانید رنگ کابینت مورد علاقه خود را بخرید.

 

نوشتن دیدگاه