0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
چطور ورق ام دی اف (MDF) را خم کنیم؟

برای ساختن کابینت های طرح دار منحنی شایدام دی اف (MDF) گزینه خوبی به نظر نرسد، اما اصلا نگران نباشید چون در ادامه آموزش تصویری خم کردن ام دی اف (MDF)را در اختیار شما قرار می دهیم تا اگر طراحی خاصی برای کابینت های خود مد نظر داشته باشید را بتوانید اجرا کنید.
البته ای موضوع را باید همین ابتدا به شما بگوییم که ما برای ساده تر توضیح دادن و قابل فهم کردن مطلب از اندازه ها و معیار های مشخصی استفاده می کنیم، به همین دلیل شما باید اصل مطلب را با تناسب این اعداد یاد بگیرید. پس پیشنهاد ما این است که یک خودکار و کاغذ همراه داشته باشید. شما عزیزان می توانید برای خرید و مشاهده ام دی اف طرح سنگ، طرح چوب، ساده و ... در طرح ها و رنگ های متنوع با ایچوب همراه شوید.

 

چطور ورق ام دی اف را خم کنیم؟

 شما عزیزان می توانید برای استعلام موجودی و قیمت ام دی اف فرامید و سایر برندهای معتبر و خوشنام با ایچوب در ارتباط باشید.

مرحله 1: ابتدا قالب گرد مورد نیاز خود را بسازید.

در این مرحله شما به MDF 18 نیاز دارید که بتوانید دو قالب هم شکل، یکسان و گرد بسازید. شما باید دو قطعه MDF را روی هم جفت کنید و به وسیله میخ های ریز آن ها در کنار هم ثابت کنید، البته به گونه ای که بعد بتوانید آن ها جدا کنید. سپس دو ورق MDF(ورق ام دی اف) که مستطیل شکل که کمی بلند تر از اندازه مورد نظرتان هستند را در یک محل ثابت قرار داده و یک طرف آن ها یک نیم دایره دقیق رسم کنید. البته باید به یاد داشته باشید که بهتر است دایره ای که رسم کرده اید بین 1.5 تا 2 سانتی متر از اندازه مورد نیازتان بزرگتر باشد. سپس قالب خود را برش بزنید تا لبه های تیز آن از بین برود، بعد از این که دو قطعه MDF را از هم جدا کردید دو قالب یکسان دارید. شما می توانید بعد از عملیات گرد کردن MDF(ام دی اف) از این قالب ها به عنوان طبقه های های کابینت گردی که در حال درست کردن آن هستید استفاده کنید.

قالب خم کردن ام دی اف

مرحله 2 : برش MDF

در مرحله بعد از دو قطعه MDF 8 میلیمتری استفاده می کنیم و آن ها را از هر دو طرف روی قالب قرار می دهیم و سپس آن ها را به هم می چسبانیم. این دو قطعه کمک می کنند که ما سطح صافی داشته باشیم و مقاومت منحنی که قصد ساختن آن را داریم بیشتر شود. به یاد داشته باشید که بهتر است اندازه ها بیشتر از نیازتان باشد که از نظر طول، MDF (ام دی اف)کم نیاورید.
سپس برای برش MDF به روش زیر عمل می کنیم:

  • ابتدا تیغه دندانه دار خود را روی عمق برش 7 میلیمتر تنظیم کنید و آن را روی یک قطعه MDF(ام دی اف) بی مصرف امتحان کنید تا مطمئن شوید که قطعه شما را به صورت کامل برش نخورد. از طرفی اگر برش به اندازه کافی عمیق نباشد، MDF(ام دی اف) به سختی خم می شود.

شیار های خم کاری ام دی اف

  • در مرحله بعد ورق MDF(ورق ام دی اف) که قصد خم کردن آن را دارید را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و در وسط آن یک خط بکشید. سپس نیم سانتی متر از این خط به سمت چپ و راست فاصله بگیرید و باز هم خط کشی را تکرار کنید و در مرحله بعد از هر کدام از خطوط سمت چپ و راست به فاصله یک سانتی متر از هم تکرار می کنیم. (برای فهم بهتر تصاویر مربوط به این قسمت را برای شما قرار داده ایم)

mdf bend

مرحله 3: جایگذاری MDF شیار خورده روی قالب نیم دایره

شما در این مرحله باید ورق MDF شیار خورده که آماده کرده اید را به گونه ای روی قالب قرار دهید که خط وسط شما روی وسط قوس نیم دایره باشد. سپس وسط هر دوی آن ها را بوسیله یک میخ کوچک به هم محکم کنید و قسمت های مختلف MDF را به قالب متصل کنید، این کار را روی MDF (ام دی اف)تکرار کرده و قسمت های مختلف آن را با میخ به قالبب متصل کنید و سعی کنید که فاصله آن با قالب تا حد امکان کاهش دهید تا جایی که لبه های انتهایی MDF(ام دی اف) خود برسید. دو طرف این قسمت را با پیچ به قالب متصل کنید و بعد از آن همه میخ ها را جدا کنید؛ به یاد داشته باشید که این پیچ ها تنها نقطه اتصال ام دی اف به قالب است.

شایر زنی برای خم ام دی اف

مرحله 4 : شیار های روی MDF را با مخلوط چسب چوب و خاک اره پر کنید.

همانطور که از اسم این مرحله پیداست شما در این قسمت مخلوطی از خاک اره و چسب چوب درست می کنید، این مخلوط نباید زیاد شل یا خیلی غلیظ باشد. شما می توانید با یک کاردک پلاستیکی این خمیر را در شیار ها قرار دهید و آن ها را پر کنید، البته این نکته بسیار مهم است که جهت حرک دادن کاردک از مرکز به طرفین باشد تا به این شکل حباب ایجاد نشود.
بعد از پر کردن شیار ها کمی چسب چوب را با آب رقیق کنید و با قلمو روی کار بکشید تا سطح این قسمت را صاف کنید.

خم کاری ورق ام دی اف

شما می توانید طبق این  آموزش ها کابینتی به  شکل زیر درست کنید!

کابینت ام دی اف خم شده

نوشتن دیدگاه