0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
تعمیر ام دی اف شکسته

ممکن است درب کابینت آشپزخانه شما هم پس از مدتی استفاده به خاطر انتخاب یراق آلات نامناسب و یا تحمل وزن بیش از حد ظرفیت، دچار شکستگی شود. همینطور ممکن است به هر دلیل مثله رطوبت باد کرده یا به اجبار به تعویض دستگیره یا سایر یراق آلات به کار رفته در کابینت‌ های خود شده باشید و پس از تمام شدن این تعویض ندانید که باید با سوراخ‌ هایی که از جای پیچ‌ های قبلی به جا مانده چه کار کنید. در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم با کمک چند روش ساده و با کمترین هزینه ممکن ، شکستگی‌ های ام دی اف خود را تعمیر کنید. شما عزیزان می توانید برای استعلام موجودی و قیمت ام دی اف پاک چوب و سایر برندهای معتبر و خوشنام با ایچوب در ارتباط باشید.

تعمیر ام دی اف شکسته

چند روش ساده و کم هزینه برای تعمیر کابینت آشپزخانه ام دی اف شکسته

از پولکی‌ ها و بتونه چوب استفاده کنید:
نصابان و ام دی اف کاران برای پوشاندن جای پیچ‌ ها در نمای کار از پولکی‌ های همرنگ با کابینت آشپزخانه استفاده می کنند. به همین جهت اگر سوراخ ایجاد شده در کابینت شما در نمای کار قرار دارد و بسیار کوچک است، شما نیز می ‌توانید با خرید پولکی‌ های هم‌ رنگ با کابینت خود، با کمترین هزینه ممکن نقص ایجاد شده را رفع نمایید. در هر صورت تعمیر کابینت ام دی اف با پولکی، برای سوراخ‌ هایی که قطری بزرگ‌تر از این برچسب‌ ها دارند، ممکن نیست. همچنین اگر سوراخی که ایجاد شده است در داخل یونیت قرار دارد، بهتر آن است که آن را با بتونه پر کرده و ترمیم کنید. بتونه‌ های چوب را می ‌توانید در رنگ‌ های متنوع از بازار خریداری کنید و سوراخ‌ های ایجاد شده را به ‌وسیله آن ها بپوشانید. سپس روی بتونه را مقداری سمباده بکشید تا در یک سطح با ورق کابینت شما شده و همپوشانی لازم را در آن ایجاد نماید.

 چند روش ساده و کم هزینه برای تعمیر کابینت ام دی اف شکسته

از چسب چوب کمک بگیرید:

یکی از روش های کم هزینه برای تعمیر کابینت ام دی اف و ترمیم شکستگی‌ ها استفاده از چسب چوب‌ است. چسب چوب های بی رنگ می تواند یک گزینه کاربردی برای تعمیرات است. از این جهت اگر به عنوان مثال دو تکه از یک درب در کابینت شما، دچار شکستگی شده است، ابتدا در آن را از روی یونیت باز کنید. سپس باید به هر دو قطعه به مقدار مورد نیاز چسب چوب بزنید و آن ها را برای مدت چند ساعت تحت فشار قرار دهید تا محکم به هم بچسبند. ناگفته نماند که از چسب چوب‌ های بی‌ رنگ می ‌توانید برای پر کردن سوراخ‌ هم استفاده کنید و نگران سفید بودن رنگ آن ها نیز نباشید. چرا که این نوع چسب چوب‌ ها پس از خشک شدن کاملا بی‌ رنگ می ‌شوند و نا‌فرمی را در کار ایجاد نمی ‌کنند. برای مشاهده طرح های مختلف، خرید و اطلاع از لیست قیمت ام دی اف سفید از برندهای مختلف می توانید با مشاورین فروش ایچوب تماس حاصل نمایید.

در اسرع وقت درب یا یونیت شکسته را تعویض کنید:

کابینت‌ ها در واقع از یونیت‌ ها و درب‌ های مجزا ساخته شده است و در انتها توسط چند پیچ به یکدیگر وصل شده‌اند. به همین جهت اگر یکی از در‌ها یا یونیت‌ های کابینت شما به صورتی بشکند که قابل ترمیم شدن نباشد، نیازی به تعمیر کابینت ام دی اف به صورت یک جا ندارید. در چنین شرایطی بهتر است با کمی دقت، پیچ‌ ها را باز کرده و در یا یونیت مربوط را از دیگر قسمت‌ های کابینت خود جدا کنید.
اکنون می ‌توانید با در دست داشتن قسمت شکسته کابینت، به شرکت‌ های طراحی دکوراسیون داخلی یا کابینت سازی‌ ها مراجعه نمایید. بدین ترتیب می ‌توانید با پیدا کردن ام دی اف به کار رفته در کابینت خود، تنها هزینه برای ساخت یک در یا یک یونیت را بپردازید و با این کار کابینت خود را به راحتی تعمیر کنید.

چند روش ساده و کم هزینه برای تعمیر کابینت ام دی اف شکسته

تعمیر کابینت آشپزخانه ام دی اف باد کرده

اگر ام دی اف(MDF) شما پس از مدتی دچار آسیب شده و باد کرده است یکی از دلایل عمده آن می ‌تواند رسیدن آب به آن در طولانی مدت و در نتیجه باد کردن آن باشد. وقتی قسمتی از کمد یا کابینت شما دچار آسیبی مانند باد کردن شده اگر خرابی سطحی باشد می ‌توان با سنباده قسمت‌ های آسیب دیده را برداشت و با بتونه و رنگ سطح را دوباره ترمیم کرد، ولی اگر عمیق باشد باید چوب آن کلا تعویض شود.

در پایان همانطور که در مقاله توضیح داده شد گاهی اوقات می ‌توانید از چند روش بسیار ساده و کم هزینه برای تعمیر کابینت ام دی اف خود استفاده کنید. این کار باعث طولانی‌تر شدن عمر کابینت شما و کاهش هزینه‌ های طراحی و نصب مجدد آن ها خواهد شد. همچنین انتخاب یراق آلات مناسب و نحوه نصب صحیح و استفاده اصولی از آن ها نیز می ‌تواند فشار وارده به ام دی اف را کاهش داده و از شکستگی آن جلوگیری نماید. شما می توانید در صورت رو به رویی با چنین مشکلاتی با کارشناسان مجرب مجموعه ایچوب تماس گرفته و قبل از هر اقدامی مشاوره رایگان دریافت کنید.

نوشتن دیدگاه