0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
نحوه ساخت کابینت روکش چوب

ساخت کابینت روکش چوب نیز به اندازه کابینت های تمام چوب، طرفداران زیادی دارد. شاید اصلی ترین دلیل تمایل بالای افراد نسبت به کابینت روکش چوب، زیبایی منحصر به فرد آن و هزینه کمتر این نوع کابینت نسبت به کابینت تمام چوب است. یکی از مهم ترین قسمت های خانه که تزئین و طراحی آن می تواند جلوه زیبایی به منزل دهد، آشپزخانه است. اصلی ترین اقدام برای طراحی داخلی منزل، طراحی کابینت آشپزخانه است. کابینت آشپزخانه را معمولا از ام دی اف هایگلاس، ممبران،چوب و... می سازند. طراحی و ساخت انواع کابینت آشپزخانه مهارت های خاص خود را می طلبد. پیش از ساخت انواع کابینت، لازم است اندازه گیری های دقیق انجام گرفته شود و سپس بر اساس طراحی های انجام شده، کابینت مورد نظر را می سازند.

نحوه ساخت کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب

طراحی کلاسیک آشپزخانه یکی از انواع طراحی هایی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از کابینت های چوبی از جمله اقداماتی است که می تواند هدف افراد علاقمند به طراحی کلاسیک برای آشپزخانه را برآورده سازد. با این حال با توجه به قیمت بالای ساخت کابینت چوبی ممکن است هر کسی نتواند از عهده خرید آن برآید. در چنین شرایطی، ساخت کابینت آشپزخانه روکش چوب، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. کابینت روکش چوب نسبت به سه نوع ام دی اف(MDF)، هایگلاس و ممبران قیمت بالاتری دارد، اما در مقایسه با کابینت های تمام چوب، هزینه ساخت کابینت روکش چوب با صرفه تر خواهد بود، همچنین ساخت کابینت روکش چوب نسبت به کابینت های دیگری مانند ام دی اف و های گلاس به مهارت و دقت بیشتری نیاز دارد. یکی از نکات مهمی که باید در ساخت کابینت روکش چوب مورد توجه قرار گیرد، استفاده از ابزار آلات مختلف در هنگام ساخت آن است. لازم است بدانید در قسمت هایی که قرار است از ابزار استفاده شود، روکش چوبی نصب نخواهد شد. قسمت هایی از کابینت روکش چوب که ابزار زده شده اند، در نهایت باید به کمک رنگ مناسب پوشش داده شوند.

کابینت روکش چوب

مراحل ساخت کابینت روکش چوب

در ساخت کابینت روکش چوب از ورق های ام دی اف پوشیده شده با روکش چوبی، برای ساختن درب کابینت ها استفاده می شود. بدنه کابینت آشپزخانه روکش چوب عمدتا از ام دی اف یا نئوپان ساخته خواهد شد. برای ساخت کابینت روکش چوب ابتدا باید ورق MDF با روکش چوبی آماده سازی شود. برای این کار ابتدا ام دی اف خام را به کمک سمباده صیقلی می کنند و با چسب مخصوص می پوشانند. در مرحله بعد، روکش های چوبی در کنار هم قرار گرفته و چسب کاری می شوند. چسب کاری روکش های چوبی باید در دو طرف آن ها انجام گیرد. معمولا طرح روکش های چوبی به صورت مکمل یکدیگر هستند، یعنی زمانی که این روکش ها در کنار هم قرار می گیرند، باید طرح های آن ها در امتداد یکدیگر باشند. پس از مدت زمان مشخصی، روکش های چوبی بر روی ام دی اف (MDF)قرار گرفته و فشرده می شوند. در نهایت باید اضافه ها برش خورده و مرز روکش های چوبی با سمباده محو شوند.
مرحله بعدی در ساخت کابینت آشپزخانه روکش چوبی، رنگ آمیزی درب کابینت های روکش چوبی است. برای این کار معمولا از سه نوع روش رنگ آمیزی چون رنگ آمیزی پلی استر، رنگ آمیزی پلی اورتان، رنگ آمیزی شاپان استفاده می شود. انتخاب رنگ در ساخت کابینت روکش چوب، بر اساس سلیقه مشتری انجام می گیرد. جنس چوب به کار برده شده در ساخت روکش ها نیز تا حدی بر طرح و رنگ آن ها تاثیرگذار خواهد بود. در مواردی که مصرف کننده بخواهد رنگ طبیعی چوب بر روی درب کابینت حفظ شود، باید از رنگ پلی استر یا پلی اورتان استفاده نمود. رنگ شاپان نیز برای ایجاد رنگ های قهوه ای و رنگ های تیره مناسب است. هر چند رنگ آمیزی شاپان جلوه زیبایی به رگه های چوبی کابینت روکش چوب می دهد، اما لازم است به مقدار رنگ به کار برده شده، توجه شود تا رنگ درب کابینت بیش از حد تیره نگردد. در هر حال مزیت مهم روکش های چوبی نسبت به ورق ام دی اف، تنوع رنگ و طرح بیشتر این روکش ها نسبت به ام دی اف است. برای ساخت کابینت روکش چوب، عمدتا از دو طرح کلاسیک و مدرن استفاده می کنند. در طرح های کلاسیک، انواع ستون و سرستون به کار می روند. در حالی که در ساخت کابینت روکش چوب مدرن، ستون و سرستون به کار نخواهد رفت، به همین دلیل، هزینه ساخت کابینت روکش چوب مدرن نسبت به کلاسیک کمتر خواهد بود.

مراحل ساخت کابینت روکش چوب

برای کابینت روکش چوب از چوب چه درختانی استفاده می شود

کابینت روکش چوب به نوعی از کابینت  گفته می شود که از ورق های ام دی اف خام پوشیده شده با لایه ای از چوب طبیعی ساخته می شود. این لایه چوبی یا همان روکش چوبی که به کمک فشار و چسب بر روی ام دی اف خام چسبانده می شود، از جنس چوب بلوط، ملچ، راش و یا گردو خواهد بود و سطح صیقلی به ام دی اف (MDF)می دهد. قیمت این روکش ها با یکدیگر تفاوت نسبتا زیادی دارند. شما می توانید با خرید ورق ام دی اف روکش چوب از فروشگاه ایچوب، کابینت روکش چوب زیبایی را داشته باشید. ایچوب عرضه کننده بهترین ورق ام دی اف روکش چوب است. اگر به دنبال قیمت ام دی اف خام هستید، می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ایچوب از قیمت به روز این محصول آگاهی پیدا کنید. 

نوشتن دیدگاه