0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
انواع روکش ام دی اف

انواع روکش ام دی اف برای افزایش زیبایی محصولاتی که با چوب و ام دی اف تولید می شوند، استفاده می گردد. این روکش ها زیبایی خاص و دلنوازی به محصولات ام دی اف می بخشند. در واقع ام دی اف به تنهایی زیبایی خاصی ندارد و با روکش ها است که طرح و رنگی زیبا و چشم نواز به خود می گیرد. انواع مختلفی از روکش ها وجود دارد که هر کدام ویژگی های مخصوص خود را دارند. این روکش ها برخی مقاوم هستند و در طرح و رنگ مختلفی عرضه می شوند و برخی هم تنوع طرح و رنگ زیادی ندارد یا مقاومت چندانی در برابر رطوبت و عوامل آسیب زا مختلف از خود نشان نمی دهند. شما قبل از انتخاب روکش ام دی اف برای محصولات چوبی خود باید با آن ها آشنا باشید. برای تهیه اجناس و محصولات مورد نظر خود با قیمت ورق ام دی اف در چهاردانگه روی ایچوب حساب کنید.
در این مطلب به معرفی انواع روکش ام دی اف می پردازیم و توضیحاتی در موردشان خواهیم داد. همراه ما باشید. 

انواع روکش ام دی اف برای مصارف مختلف

از انواع مدل روکش ام دی اف برای ساخت محصولات مختلفی استفاده می شود. از جمله این محصولات می توان به کمد، میز، کابینت و ... اشاره کرد. عمده کاربردی روکش های ام دی اف برای کابینت ها است که به آن روکش کابینت می گویند. از آن جا که کابینت ها در آشپزخانه قرار دارند و دائما در معرض عوامل آسیب زا مثل رطوبت و آب هستند، باید با روکش مناسبی پوشانده شوند. اگر روکش خوب و مقاومی برای کابینت ها یا حتی محصولات چوبی دیگر خانه نخرید، ممکن است خیلی زود آسیب ببیند و خسارات زیادی روی دست تان بگذارند. برای مشاهده طرح های زیبا و متنوع ام دی اف طرح سنگ با ما در ایچوب همراه باشید.
انواع روکش ام دی اف از لحاظ جنس

جنس انواع روکش ام دی اف چگونه است؟

انواع روکش ام دی اف از لحاظ جنس با هم تفاوت هایی دارند که در زیر به ذکر هر یک از آن ها می پردازیم و ویژگی هایی از آن ها را با شما به اشتراک می گذاریم:

روکش اکرلیک

روکش اکریلیک ضخامت خیلی خوب و بالایی دارد و به همین دلیل استحکام و مقاومت آن نیز بسیار خوب است. این روکش جنس براقی دارد و نمایی شیشه ای به کابینت ها و محصولات چوبی می بخشد. اگر از این روکش برای محصولات ام دی اف خود استفاده کنید، مطمئن باشید که تا طولانی مدت، عوامل آسیب زا مختلف مقل رطوبت، حرارت یا خوردگی، وسیله را از بین نمی برد. این روکش مقاومت خیلی بالایی در برابر عوامل آسیب زا از خود نشان می دهد و بیشتر ضرباتی که قرار است به وسیله وارد کنند را مهار می کند. قیمت روکش های اکریلیک بالا است اما گزینه مناسبی برای محصولات و وسایل خانه و آشپزخانه هستند.
اگر از این روکش ها برای کابینت ها استفاده کنید، دیگر نگران آسیب دیدن روکش ها بر اثر رطوبت نخواهید بود. از آن جا که اکرلیک انعطاف پذیر است، پس خاصیت شکل پذیری هم دارد و می توان آن را با سطح های کار شده روی ام دی اف ها نصب کرد. اما نمی توان تنها به ویژگی های مثبت این روکش ها اکتفا کرد. شما باید بدانید که روکش های اکریلیک در برابر خط و خش مقاومت پایینی دارند و چنانچه لک یا چربی روی آن ها باقی بماند، اثرات آن ها را نشان می دهد. هر چند خط و خش ها با ابزار خاصی که افراد ماهر استفاده می کنند برطرف می شود، اما اگر قرار است وسیله را در محیطی بگذارید که امکان خط و خش یا افتادن لکه روی روکش وجود دارد، بهتر است به فکر خرید روکش دیگری باشید.  برای مشاهده طرح های مختلف، خرید و اطلاع از لیست قیمت ام دی اف آریا و سایر برندهای تولیدکننده ام دی اف می توانید با مشاورین فروش ایچوب ارتباط برقرار نمایید.
روکش لمینت

روکش لمینت

روکش های لمینتی انواع مختلفی دارند که در زیر به ذکر آن ها می پردازیم:

  • روکش براق
  • روکش مات
  • روکش دانه ای

قیمت این روکش نسبتا مقطوع و مناسب است و برای کسانی که به دنبال روکش مقاوم و با استحکام بالا می گردند، بهترین گزینه به شمار می رود. این روکش در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و به همین دلیل در محیط های مرطوب امکان استفاده از آن را دارید. البته چنانچه این روکش را در محیط هایی که هیچ عامل آسیب زایی قرار ندارد استفاده کنید، بهتر است. یکی از ویژگی های مثبت دیگر این روکش ها، تنوع بالای طرح و رنگی است که دارند. یعنی به راحتی می توانید وسیله ام دی افی خود را با سایر المان های تاثیرگذار در دکوراسیون منزل تان ست کنید و زیبایی خاصی به نمای محیط ببخشید.
توصیه می کنیم که از روکش های لمینتی در موقعیت هایی که امکان بروز عوامل آسیب زا مثل حرارت یا خط و خط وجود دارد استفاده نکنید. همچنین این روکش ها در برابر خوردگی هم مقاومت پایینی دارند، پس در هنگام استفاده باید این موضوع را هم مد نظر قرار دهید. البته تولیدکنندگان انواع روکی ام دی اف برای رفع مشکلاتی که ذکر کردیم، روکش لمینت فشار بالا یا HDR تولید می کنند که نواقصی مثل مقاومت پایین در برابر حرارت یا خط و خط را از بین می برد. شما می توانید چنانچه تمایل به خرید روکی ام دی اف لمینت دارید، از این نوع روکش ها استفاده کنید.
از روکش های لمینت بیشتر در صنعت کابینت سازی استفاده می شود اما شما امکان استفاده از آن ها در دیگر محصولات چوبی را هم دارید. ورق ام دی اف پاک چوب با بالاترین کیفیت و بدون هیچگونه اعوجاجی تولید و به بازار عرضه می شود، برای اطلاع از قیمت محصولات این برند خوشنام با ایچوب همراه شوید. روکش ممبران

روکش ممبران

نام دیگر روکش ممبران روکش وکیوم است. دلیل این نامگذاری چسبانده شدن آن با دستگاه وکیوم به مغزی ام دی اف است. انواع مختلفی روکش ممبران در بازار وجود دارد. طرفداران طرح ها و رنگ های مات یا براق هر دو می توانند از این روکش برای محصولات چوبی خود استفاده کنند، چرا که روکش ممبران هم به صورت مات و هم به صورت براق تولید می شود. این روکش هم مثل روکش اکریلیک خاصیت انعطاف پذیری دارد و به راحتی می توان به آن شکل داد.
یکی از ویژگی های روکش ممبران که کسانی که به دکوراسیون منزل شان اهمیت زیادی می دهند را جذب خود می کند، وجود انواع مختلف طرح و رنگ است. این روکش تنوع بالایی در رنگ و طرح دارد و به همین دلیل دست افراد را در انتخاب باز می گذارد تا دقیقا آنچه که متناسب با دکوراسیون محیط خانه یا آشپزخانه شان است را خریداری کنند.
این محصول مقاومت بالایی در برابر حرارت یا خوردگی نیز دارد. استحکام بالای این روکش نیز یکی از دلایل افزایش محبوبیت آن بین مشتریان است. از آن جا که این روکش قیمت مناسب و خوبی هم دارد، خیلی ها ترجیح می دهند به جای انواع روکش های گران قیمت و بی کیفیت، از روکش ممبران یا همان روکش وکیوم استفاده کنند.
این روکش همچنین در برابر رطوبت نیز مقاومت خوبی دارد. به همین دلیل بهترین گزینه برای کابینت های آشپزخانه به شمار می رود، چرا که نه تنها در مقابل حرارت مقاوم است، بلکه رطوبت هم نمی تواند روی کیفیت آن تاثیر بگذارد. البته باید بگوییم که این روکش در مقابل حرارت رنگش تغییر می کند و نباید آن را مستقیما در برابر آتش یا حرارت قرار دهید. همچنین این روکش در مقابل خراشیدگی هم نمی تواند مقاومت خود را حفظ کند، پس در موقعیت هایی که امکان ایجاد خط و خش روی آن وجود دارد، از آن استفاده نکنید.

روکش هایگلاس

روکش هایگلاس

روکش هایگلاس شباهت ظاهری با روکش اکریلیک دارد چرا که هم به صورت براق و هم به صورت مات طراحی و تولید می شود. این روکش گزینه مناسب ترین نسبت به روکش اکرلیک است چرا که نه تنها قیمت بهتری دارد بلکه در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شود و دست مشتری را در انتخاب طرح و رنگ مناسب باز می گذارد. این موضوع باعث می شود تا مشتری بتواند دقیقا بر اساس دکوراسیون و طراحی نمای منزل یا ساختمان اقدام به خرید این روکش ها کند.
اما با خرید روکش هایگلاس، باید به فکر شستشو و تمیزکاری مداوم هم باشید. یکی از نقاط ضعف این روکش ها نشان دادن لک و کثیفی ها سطح است. اگر لکه ای روی این روکش ها به وجود بیاید، باید فورا آن را تمیز کنید، در غیر این صورت محیط آشپزخانه و خانه را کثیف نشان می دهند. همچنین این روکش ها خط و خش را هم خیلی واضح نشان می دهند! پس اگر قرار است وسیله چوبی تان را در موقعیتی استفاده کنید که احتمال ایجاد خط و خش روی آن وجود دارد، بهتر است به سراغ انواع روکش ام دی اف دیگر بروید.
روکش های هایگلاس را می توان به عنوان پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع روکش ام دی اف نیز به شمار آورد.

روکش ملامینه

روکش ملامینه

هر چند روکش هایگلاس یکی از پرطرفدارترین روکش ها است اما روکش ملامینه هم به عنوان پرکاربردترین روکش ام دی اف شناخته می شود. این روکش استحکام خوبی دارد و در مقابل عوامل آسیب زایی مثل حرارت یا رطوبت خیلی خوب از خود مقاومت نشان می دهد. این روکش حتی در برابر خط و خش که خیلی از روکش های ام دی اف دگر در برابر آن استحکام خوبی نداشتند از خود مقاومت نشان می دهد. قیمت مقطوع و مقرون به صرفه یکی از ویژگی های مثبت روکش ملامینه است. با وجود این ویژگی با بودجه ای کم امکان خرید آن را خواهید داشت. از آن جا که طرح و رنگ متنوعی دارد هم می تواند نیازتان را به طور کامل برطرف کند و دقیقا همان چیزی بشود که شما انتظارش را داشتید.
اما نباید از ویژگی های منفی روکش ملامینه که یکی از انواع روکش ام دی اف است غافل شویم. این روکش خیلی زود لک می شود و پس دائما باید به فکر تمیزکاری آن باشید. همچنین مقاومت روکش ملامینه در برابر مایعات اسیدی و قلیایی هم کم است و نباید این مایعات با سطح آن برخورد کنند.

روکش کاغذی

یکی از انواع روکش ام دی اف، روکش کاغذی است. نام دیگر این روکش لترون است چرا که برند لترون در تولید انواع روکش های کاغذی فعالیت پر ثمری دارد. این روکش قیمت ارزان و مقرون به صرفه ای دارد و از آن جا که در طرح ها و مدل های مختلفی عرضه می شود، مشتریان زیادی به استفاده از آن علاقه مند هستند. اما باید بدانید که شما امکان استفاده از این روکش ها را در هر محیطی ندارید چرا که خیلی زود آسیب می بینند و طولی نمی کشد که در برابر عوامل آسیب زا مختلفی مثل رطوبت، حرارت و خش مقاومت شان را از دست می دهند.

انواع قیمت روکش ام دی اف

روکش UV

یکی از انواع روکش ام دی اف روکش UV است. این روکش را به عنوان جدیدترین انواع روکش های ام دی اف نیز می شناسند. مقاومت روکش UV در برابر نور خورشید بالا است و با سطح براق خود، زیبایی خاصی به محیط می بخشد.

روکش چوبی
روکش های چوبی روکش های طبیعی ام دی اف هستند که معمولا از چوب درختانی مثل راش، بلوط، ملچ، ساج و بلوط تولید می شوند. این روکش ها جلوه ای زیبا و خاص به وسیله چوبی می بخشد و می توانند نما و دکوراسیون منزل را به طور کلی تغییر دهند. با استفاده از این روکش ها می توانید مطمئن باشید که نمای محیط اتاق، حال و پذیرایی یا آشپزخانه تان شیک، مدرن و امروزی می شود. اما یکی از ویژگی های منفی این نوع روکش ها که نباید آن را از یاد برد، قیمت بالا است. بابت خرید این روکش باید هزینه زیادی صرف کنید. همچنین این روکش ها نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه ای هم دارند، پس این نکته را هم نباید در هنگام خریدشان از یاد ببرید.
روکش های چوبی در برابر حرارت، خوردگی یا رطوبت هم مقاومت خوبی ندارند و نباید وسیله با روکش چوبی را در معرض این عوامل آسیب زا قرار دهید. این محصول تنوع کمی دارد و بیشتر برای محصولات تزئینی از آن استفاده می شود. برای وسایل پرکاربرد مثل کابینت و ... بهتر است که از انواع روکش های دیگر استفاده کنید، چرا که این روکش ها مقاومت پایینی دارد و قیمت شان زیاد است.

انواع برند های روکش ام دی اف

انواع برند های روکش ام دی اف

روکش های ام دی اف انواع مختلفی دارند و توسط برندهای مختلفی در سطح جهان تولیدم ی شوند. اگر قصد خرید این روکش ها را دارید، از برندهایی خریدتان را انجام دهید که قیمت مناسبی برای محصولات شان در نظر می گیرند و محصولات را به صورت کاملا با کیفیت و از متریال و مواد درجه یک تولید می کنند. اگر از یک فروشگاه مناسب مثل فروشگاه ایچوب اقدام به خرید روکش چوبی کنید، می توانید اطمینان کنید که از برند خوبی هم روکش ها را می خرید چیز را که این مجموعه به دلیل رضایت بیشتر مشتریان، محصولاتی از برندهای باکیفیت را به فروش می رساند.

 قیمت انواع روکش ام دی اف

همانطور که در طول مطلب خواندید، روکش های ام دی اف از لحاظ قیمت با هم متفاوت هستند و هر کدام بسته به ویژگی های خود، قیمت جداگانه ای دارند. اگر می خواهید روکش های ارزان قیمت بخرید می توانید به سراغ روکش های کاغذی یا لترون بروید اما اگر به دنبال روکش هایی با ویژگی های بهتر و قیمت بالاتر هستید، روکش های اکریلیک گزینه خوبی هستند. به هر حال قبل از خرید انواع روکش ام دی اف می توانید با کارشناسان مجرب و مشاورهای ایچوب تماس بگیرید و از آن ها بخواهید که شما را در خریدتان راهنمایی کنند.

نوشتن دیدگاه