0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
شرایط نگهداری ورق MDF چیست؟

مقاومت بسیار بالای ورق MDF(ورق ام دی اف) و طراحی خاص آن ها موجب شده که است که استقبال از خرید ورق ام دی اف به میزان قابل توجهی افزایش یابد. با این حال توجه به نحوه نگهداری و مراقبت از آنها کمک می کند تا بتوانید به طول عمر آنها بیافزایید. ورق های ام دی اف را بر اساس استانداردهای مختلف تولید می کنند. علاوه بر این نوع مونتاژ ورق ام دی اف برای تولید ملزومات مختلف نیز با هم تفاوت هایی دارد. اگر به فکر خرید ورق ام دی اف هستید و یا قصد دارید در شرایط کارگاهی از آن‌ها مراقبت کنید، چند نکته کلیدی را باید مد نظر قرار دهید.

با توجه به حساسیت نگهداری از ورق MDF(ورق ام دی اف) در شرایط جوی خاص و حمل و نقل اصولی آن ها، سعی کنید این موارد را در نظر بگیرید. با ما در ایچوب همراه باشید.

شرایط حمل و نگهداری کارگاهی

با توجه به استانداردی که برای ساخت ورق ام دی اف به کار می رود، نحوه نگهداری از آنها و شرایط حمل و نقل ورق های ام دی اف حائز اهمیت است. اگر به فکر انتقال این ورق ها به بخش های مختلف کارخانه و کارگاه هستید باید حداقل از دو نفر فرد بالغ کمک بگیرید. علاوه بر این با توجه به چالش نگهداری و حمل ورق ام دی اف برای اساتید و فعالان در صنعت چوب، امروزه از وسایل مختلفی برای این کار کمک گرفته می شود.

گاهی اوقات اندازه ورق ام دی اف به گونه‌ای است که به سادگی می توان آن را جابجا کرد. به همین علت می توان از گیره ورق گیر کمک گرفت. در واقع یکی از ابزار آلات مناسب برای جابجایی سریع و آسان ام دی اف، استفاده از گیره به شمار می رود. در صورت عدم حضور نیروی کار با تعداد بالا گیره ها به کمک ما می آیند. علاوه بر این برای نگهداری از ورق های MDF در کارگاه به هیچ عنوان آنها را روی زمین نکشید. با وجود مقاومت بالای ورق MDF در برابر رطوبت و آب سعی کنید فضای کارگاه را عاری از رطوبت کنید.  برای مشاهده طرح های مختلف، خرید و اطلاع از لیست قیمت ام دی اف آریا و سایر برندهای تولیدکننده ام دی اف می توانید با مشاورین فروش ایچوب ارتباط برقرار نمایید.

شرایط حمل و نگهداری کارگاهی 

شرایط جوی مناسب

یکی از جاهایی که به شکل گسترده از ورق ام دی اف استفاده می شود، آشپزخانه است. با توجه به اینکه برای ساخت ورق های ام دی اف از روکش های مختلفی می توان استفاده کرد باید بدانید که مقاومت هر کدام از آن ها در برابر شرایط جوی و آب و رطوبت متفاوت خواهد بود. بسته به نوع روکشی که برای تولید ورق MDF به کار می رود باید در نگهداری از آنها نکات مختلفی مد نظر قرار دهید. اگر ورق ام دی اف از کیفیت بالایی برخوردار باشد می توانید آن را در هر شرایطی نگهداری کنید. علاوه بر این در کارگاه نیز باید دمای مورد نیاز را فراهم نمایید. به هیچ عنوان ورق ام دی اف را در معرض نور مستقیم خورشید و گرمای بیش از حد قرار ندهید. اگر در مناطق مرطوب به دنبال نگهداری از ورق ام دی اف(MDF) هستید، بهتر است شرایط را به گونه‌ ای فراهم کنید که میزان رطوبت کاهش یابد. مقاومت ورق ام دی اف در برابر رطوبت دارای حد و اندازه ای خاص است.

نفوذ آب و رطوبت به ورق ام دی اف به مرور زمان موجب ایجاد باکتری و کپک زدگی آنها می شود. در نتیجه مشاهده خواهید که ورق ام دی اف کیفیت خود را از دست می دهد. ورق ام دی اف پاک چوب با بالاترین کیفیت و بدون هیچگونه اعوجاجی تولید و به بازار عرضه می شود، برای اطلاع از قیمت محصولات این برند خوشنام با ایچوب همراه شوید.

شرایط نگهداری و نظافت ام دی اف در زمان استفاده 

شرایط نگهداری و نظافت ام دی اف در زمان استفاده

اگر کابینت نصب شده در ساختمان و آشپزخانه شما از جنس ام دی اف است باید برای نگهداری و مراقبت از آن ها چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید. یکی از مهمترین موارد برای نگهداری و نظافت ورق ام دی اف هنگام استفاده، عدم به کار بردن شوینده های غلیظ است. علاوه بر این، شوینده های اسیدی به همراه اسکاج می‌توانند موجب آسیب زدن به ورق ام دی اف هنگام تمیز کردن شوند. ورق های ام دی اف و کابینت ها را با استفاده از یک اسفنج مرطوب تمیز کنید.

علاوه بر این نمدار کردن یک دستمال و استفاده از مواد شوینده با کیفیت نیز می‌تواند برای نگهداری و نظافت ام دی اف مناسب باشد. مواظب باشید که مواد شوینده و آب، هنگام پاک کردن و نظافت قاب های پروفیل MDF در درزهای کابینت نفوذ نکند. با توجه به مقدار مقاومت ورق ام دی اف (MDF)در برابر آب و رطوبت، ممکن است به مرور زمان کیفیت آنها از دست برود.

نوشتن دیدگاه