0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
انواع مغزی ام دی اف

انواع مغزی ام دی اف
کیفیت بسیار بالای ورق های ام دی اف به گونه ای است که امروزه در مصارف مختلف می توانید کاربردهای آن را مشاهده کنید. در بسیاری از تجهیزات و لوازمی که با استفاده از ورق ام دی اف تولید می شوند، از روکش هایی به منظور افزایش مقاومت و زیباسازی آنها استفاده شده است. با این حال گاهی اوقات ورق های ام دی اف را بدون روکش نیز می توانید مشاهده کنید. نوع مغزی ورق ام دی اف می تواند در ساخت لوازم مختلف کاربرد خود را نشان دهد. از جمله ویژگی‌های ورق های ام دی اف می توان به مقاومت در برابر رطوبت و آب و همچنین مقاومت در برابر آتش اشاره کرد. این ویژگی ها در هر کدام از ورق های MDF به صورت خاص قرار می گیرند. از ورق ام دی اف برای تولید کمد دیواری، مبلمان، دیوارپوش و کابینت آشپزخانه استفاده می کنند. علاوه بر این با پیشرفتی که در زمینه تولید انواع ورق ام دی اف به وجود آمده است، امروزه می توانید در ساخت انواع قفسه و پوشش سقف نیز از این فرآورده چوبی استفاده کنید. سایت ای چوب، منبع قابل اعتماد برای خرید انواع ام دی اف با بهترین کیفیت در خدمت شما عزیزان است.

معرفی انواع مغزی ورق ام دی اف

همانگونه که عنوان کردیم، نوع ساخت ورق ام دی اف به گونه ای است که می تواند با توجه به استانداردهای به کار رفته، برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در این بین انواع مغزی ورق MDF با کیفیت بالا و با ویژگی های خاصی در بازار عرضه می شوند.

بررسی انواع مغزی ورق ام دی اف

در ادامه به بررسی و توضیح مدل های مختلف مغزی ورق ام دی اف پرداخته ایم. انواع مغزی ورق های ام دی اف عبارتند از:
ام دی اف نازک
ام دی اف نازک با توجه به نوع ساختی که دارد به شکل گسترده برای تولید پوشش های متنوع سقف و دیوارپوش ها مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این در صنعت خودرو نیز می‌ توانید کاربردهای ام دی اف نازک را مشاهده کنید. معمولا در کلاس های ۲.۵ میلیمتر تا ۶ میلیمتر و همچنین ۴ تا ۶ میلیمتر می توانید این مدل ام دی اف را مشاهده کنید. از دیگر کاربردهای ام دی اف نازک می توان به استفاده در غرفه های نمایشگاهی، دیوارکوب ها و رویه لاستیک زاپاس اشاره کرد.

ام دی اف نازک

ام دی اف ضخیم
نوع دیگری از ورق های ام دی اف را می توانید در کلاس های ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر و همچنین ۴۵ تا ۶۰ میلیمتر مشاهده کنید. با توجه به اینکه این مدل از ام دی اف ها ضخامت بالایی دارند، بهترین گزینه برای ماشین کاری هستند. به همین علت در ساخت سازه های چوبی می توان از قابلیت های آن ها بهره برد. ورق ام دی اف پاک چوب با بالاترین کیفیت و بدون هیچگونه اعوجاجی تولید و به بازار عرضه می شود، برای اطلاع از قیمت محصولات این برند خوشنام با ایچوب همراه شوید.

ام دی اف ضخیم

MDF با وزن مخصوص معمولی
ورق های ام دی اف با وزن مخصوص معمولی جهت استفاده در شرایطی که نیاز به ورق های با وزن کم است گزینه‌ های مناسب خواهد بود. با توجه به اینکه این ورق های ام دی اف استحکام بالایی ندارند و همچنین عایق مناسب برای صدا نیستند، در مکان های خاص می‌ توان از قابلیت‌ های آن بهره برد. ورق های ام دی اف با وزن مخصوص معمولی معمولا بین ۵۵۰ تا 650 kg/m وزن دارند. این مدل از ورق های ام دی اف را برای ساخت غرفه های نمایشگاهی و پروفیل های تزیینی معماری می توان استفاده کرد.
HDF
این مدل از ورق های ام دی اف که به معنی تخته فیبر با چگالی بالا هستند، دسته دیگر از فرآورده های چوبی بوده که کیفیت بالایی برای ساخت لوازم مختلف از خود نشان می دهند. مقاومت بالا و وزن سبک تر، از جمله ویژگی های این مدل از ورق های ام دی اف، محسوب می شود. به منظور تولید محصولات چوبی سبک، استفاده از این ورق ام دی اف کاربرد فراوانی دارد.

ورق HDF

LDF
از نظر چگالی یا تراکم، ورق های ام دی اف به دسته های مختلف تقسیم می شوند. ورق های ام دی اف دارای استانداردی خاص هستند. نوعی از ورق ها با چگالی کم می توان از آن ها بهره برد. این مدل از ورق ها را ورق های LDF نیز می نامند.

ورق LDF

MDF مقاوم در برابر رطوبت
استفاده از نوعی روکش در ساخت این مدل از ورق های MDF موجب می شود که مقاومت مناسبی در برابر رطوبت از خود نشان دهند. در ساخت این کلاس از ورق های ام دی اف به جای فرمالدئید از نوعی عنصر خاص استفاده می‌شود. این مدل از ام دی اف را در شرایطی که در معرض رطوبت بالا قرار می گیرند می توان به کار برد. علاوه بر این در ساخت درب های چوبی برای نصب بر روی سرویس های بهداشتی نیز می‌ توان روی قابلیت های این ورق های ام دی اف حساب ویژه ای باز کرد.

MDF مقاوم در برابر رطوبت

ام دی اف مقاوم در برابر حشرات و قارچ ها
برای تولید کابینت، دیوارکوب و لوازم دیگر از ام دی اف های مختلفی استفاده می‌شود. در این بین، ام دی اف مقاوم در برابر حشرات و قارچ ها می‌ تواند گزینه‌ ای ایده‌آل در این زمینه باشد. نوع ساخت ورق های مقاوم در برابر حشرات و قارچ ها به گونه ای است که با استفاده از ترکیبات ضد میکروبی و ضد قارچ، مقاومت و دوام بالایی در این شرایط از خود نشان می دهند.

ام دی اف مقاوم در برابر حشرات و قارچ ها

MDF مقاوم در برابر آتش
یکی از مشکلاتی که استفاده از فرآورده های چوبی ممکن است به همراه داشته باشد، شعله ور کردن آتش است. با این حال در ساخت نوعی MDF شرایطی اتخاذ می‌ شود که می‌ تواند مقاومت بالایی در برابر شعله ها از خود نشان دهد. این تخته های چوبی را امروزه با کاربردهای مختلف می توان در ساخت دیوارپوش و کفپوش ها به کار برد.

MDF مقاوم در برابر آتش

MDF با فرمالدئید کم
بسته به نوع تخته و اندازه آن ممکن است مقدار انتشار فرمالدئید متفاوت باشد. معمولا تاکید می شود که در این زمینه نباید انتشار فرمالدئید در ورق های ام دی اف به بیش از gr100/mg30 برسد. نوع تولید ام دی اف با فرمالدئید کم به گونه ای است که می تواند در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان دهد. این مدل از ورق های ام دی اف برای کار در صنعت مبلمان بسیار کاربردی هستند.

MDF با فرمالدئید کم

ام دی اف قالب گیری شده
ساخت ام دی اف قالب گیری شده به گونه‌ ای است که برای تولید آن به صورت خاص می توان اقدام کرد. با توجه به شکلی که هنگام پرس به ورق ام دی اف می دهند، می توان طرح های مختلفی با استفاده از آن اجرا کرد. امروزه در لوازم و محصولات حالت دار و طرحدار می توانید کاربرد های ام دی اف قالب گیری شده را مشاهده کنید. علاوه بر این در کابینت، کشو و پنجره نیز یک تکه از این ام دی اف ممکن است به کار گرفته شود. در ساخت درب های چوبی از ورق های قالبی شده نیز به شکل گسترده استفاده می شود.

ام دی اف قالب گیری شده

MDF قابل انعطاف
ساخت ام دی اف قابل انعطاف به شکلی انجام می‌ شود که با ترکیبات آلکالین و با استفاده از یک پیش نیاز شیمیایی بر روی ورقه های آن، انعطاف پذیری بالایی به این مدل از ورق های ام دی اف داده می شود. نوع ساخت ام دی اف های قابل انعطاف به گونه ای است که به راحتی قابلیت شکل پذیری دارند. علاوه بر این با توجه به استاندارد به کار رفته در تولید این ام دی اف می توان به آن خواص پلاستیک (موقتی) نیز داد.

MDF قابل انعطاف

سایت ایچوب یکی از معتبرترین سایت های فروش انواع ام دی اف است که بهترین کیفیت ام دی اف را با عالی ترین قیمت برای مشتریان خود فراهم کرده است. کافی است به سایت ایچوب مراجعه کنید محصول مورد نظر خود را انتختب کنید و چنان چه در انتخاب مناسب ترین ام دی اف مردد هستید، با کارشناسان با تجربه این سایت تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه