0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
معایب ورق ام دی اف

ورق های ام دی اف (ورقMDF)هم مانند هر متریال دیگری دارای معایبی هستند که اجتناب ناپذیر می باشند، از آنجاییکه در سال های اخیر به سرعت ام دی اف ها جایگزین متریال های دیگر شدند، به همین خاطر محققان زیادی در حال تحقیق روی این محصولات هستند تا از همه مزایا و معایب این محصولات آگاه شوند. ام دی اف ها ترکیبی از انواع چسب های شیمیایی و مشتقات چوبی می باشند که در کنار همدیگر ساختار بسیار مستحکمی را تشکیل می دهند و می توانند کاربردهای بسیار زیادی در منازل و محیط های اداری داشته باشند.
هر چند که ام دی اف ها(MDF) بسیار محبوب هستند ولی از معایبی برخوردار می باشند که این روزها بیشتر از همیشه مطرح هستند. اما گفتنی است که تمامی معایب را می توان برای آن ها راه حلی را تعبیه کرد که به بررسی آن ها می پردازیم. همچنین ام دی اف پاک چوب را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می توانید از سایت ایچوب تهیه کنید.

برخی معایب همراه با مشخصات و مدل های ورق MDF

برخی معایب همراه با مشخصات و مدل های ورق MDF

اگر شما نیز کنجکاو شده اید در مورد معایب ام دی اف ها بیشتر بدانید پس بهتر است با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از نکات بپردازیم:
ورق های ام دی اف به دلیل ساختار و فرمولاسیونی که دارند دارای ماده ای به نام فرمالدهید می باشند، فرمالدهید از جمله مواد شیمیایی سمی است که برای سلامتی انسان بسیار مضر می باشد. از این رو ام دی اف ها به دو دسته تقسیم می شوند؛ ام دی اف های کم فرمالدهید و ام دی اف های معمولی. نوع کم فرمالدهید آنان گاز سمی کمتری تولید می کند و از لحاظ ایمنی برای سلامتی انسان بسیار ایمن تر می باشد. به همین دلیل برای رفع این مشکل بهتر است که پس از مراجعه به بازار کمی در مورد این موضوع سختگیرانه عمل کنید و انواع کم فرمالدهید آن ها را بیابید.
گفته شده است که از ام دی اف (MDF)نباید برای اتاق کودک استفاده کرد، زیرا گازهای فرمالدهید برای کودکان ضرر بیشتری دارند، اما راهکاری که می توان برای این موضوع ارائه داد این است که جدا از اینکه محصولی باکیفیت و با فرمالدهید پایین استفاده کنید، باید به فضا و محیطی که در آن زندگی می کنید نیز اهمیت دهید.

این به چه منظور است؟

این به چه منظور است؟

اگر در محیط های بسیار گرم و مرطوب زندگی می کنید که آزاد شدن گاز فرمالدهید را تحریک می کند بهتر است که از ام دی اف استفاده کنیم یا مقاومترین ورق های ام دی افی را انتخاب کنیم. ام دی اف قابل ترمیم نیست! در صورتیکه ضربه ای به ام دی اف وارد شود که سبب شکستگی این محصولات شود، نمی توانیم به راحتی آن ها را ترمیم کنیم، از این رو باید مجدد آن ها را خریداری کنیم و در کابینت، کمد، پارتیشن و قسمت های مورد نظر به کار ببریم.
هر چند که ام دی اف ها به طور کلی در مقابل رطوبت بسیار مقاوم هستند، اما گفتنی است که لازمه این مقاومت سالم ماندن ورقه رویی آن ها می باشد! در صورتیکه ورقه های ام دی افی به هر علتی دچار خراش شوند و آسیب ببینند و ...، در کمترین زمان لایه های زیرین نیز آسیب می بینند، لایه زیرین ام دی اف می باشد که بافت و ساختار اصلی خود را از دست می دهند. البته حتی اگر ام دی اف ما آسیب نبیند و سطح رویی آن ها سالم باقی بماند، در صورتیکه در طولانی مدت در محیط مرطوب قرار بگیرد، باد می کند و دچار ترگ و شکستگی می شود.

خرید ورق ام دی اف

خرید ورق ام دی اف

به این دلیل که ساختار MDF(ام دی اف) بسیار منعطف بوده و از آنجایی که برای ساخت هر سازه و محصولی با ام دی اف نیاز به پیچ و مهره داریم، ممکن است به دلیل انعطاف بالا ام دی اف، پیچ و مهره ها شل شوند و خارج شوند. هر چند که معایب متعددی برای ام دی اف می توانیم نام ببریم که برخی از آن ها استفاده از ام دی اف را به چالش کشیده اند اما فراموش نکنید که برای هر کدام از این عیب ها راهکاری وجود دارد و جای نگرانی نیست.
شما می توانید از طریق فروشگاه ایچوب، بهترین گزینه از ورق های ام دی اف را برای استفاده در مجتمع مسکونی و اداری، خریداری و نصب کنید. ما در اینجا بهترین محصولات را در این زمینه برای شما ارائه می کنیم. همچنین در فروشگاه ایچوب انواع مختلفی از ورق های ام دی اف در اندازه ها و کیفیت مختلف وجود دارد و دست شما د مورد انتخاب این محصول بسیار باز است.

 

نوشتن دیدگاه