0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
گاز سمی ام دی اف

ام دی اف در سال های اخیر راه خود را به خانه های ایرانی پیدا کرد و امروزه بیشتر از قبل محبوب می باشد. ام دی اف ها (MDF)ترکیب محصولات چوبی و کاغذی می باشند که طی حرارت و فشار بالا آماده می شوند و به کمک انواعی از چسب ها این مواد در کنار همدیگر ساختار منسجمی را تشکیل می دهند که ما آن را " ام دی اف" می نامیم.
رایج ترین چسبی که در ساخت ام دی اف ها کاربرد دارد، چسب اوره فرمالدهید می باشد، این نوع چسب که ماده ای شیمیایی می باشد دارای دو ترکیب اصلی اوره و فرمالدهید است.
از این رو ام دی اف(MDF) پس از ساخته شدن نیز به آرامی گاز فرمالدهید را آزاد می کند، گاز فرمالدهید یکی از انواع گازهای سمی می باشد که می تواند برای سلامتی انسان خطرآفرین باشد.
البته از آنجاییکه مقدار گاز سمی خارج شده از ام دی اف ها کم است، در طولانی مدت می تواند تاثیر بدی روی سلامتی انسان بگذارد.
تولیدکنندگان در سال های اخیر سعی کرده اند با حذف فرمالدهید از بروز این مسئله جلوگیری کنند اما موفق نشدند.
زیرا وجود فرمالدهید از واجبات می باشد و نمی توان آن را نادیده گرفت، از این رو با تلاش بر اینکه فرمولاسیون چسب ها را تغییر دهند سعی بر این داشته اند که مقدار فرمالدهید را تا حد ممکن کاهش دهند، که بسیار نیز موفق شده اند، اما با این حال نتوانسته اند به طور کامل آن را حذف کنند و ما همچنان با مشکل آزاد شدن این گاز سمی در محیطی که ام دی اف (MDF)وجود دارد مواجه هستیم. سایت ایچوب در تلاش است تا بهترین کیفیت ام دی اف را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. همچنین ام دی اف پاک چوب را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می توانید از سایت ایچوب تهیه کنید.

خطرات MDF برای سلامتی چیست؟

خطرات MDF برای سلامتی چیست؟

اینکه ام دی اف ضرر بسیار زیادی برای سلامتی دارد، قابل تایید نیست زیرا این محصول مورد تأیید بسیاری از کمپانی های جهانی است اما به دلیل فرمالدهیدی که در آن به کار رفته است می تواند آسیب های جبران ناپذیری به ما بزند.
البته باز هم قابل ذکر است که در ام دی اف های عصر جدید، از حداقل میزان فرمالدهید برای تولید چسب استفاده می شود و این موضوع در جهت پیشگیری از هر گونه آسیب احتمالی به سلامتی ما و اطرافیانمان اتفاق افتاده است. اگر این موضوع در ام دی اف ها رعایت نشود می تواند ضررهای مختلفی به سلامتی ما بزند.

خطرات MDF برای سلامتی چیست؟

انواع آسیب احتمالی ناشی از گاز سمی ام دی اف

با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از آن ها بپردازیم:
از آنجایی که گفته می شود این متریال دارای گازهای سمی است پس از طریق بینی و دهان وارد نای و سپس شش های ما می شود، از این رو می تواند به سینوس ها، بینی، دهان، حنجره، نای و شش های ما آسیب بزند و در طولانی مدت سبب سرطان و هر گونه عفونت مزمنی در این نواحی شود.
زیرا این نواحی عمده ترین بخش هایی هستند که با هوای ورودی به بدن ما ارتباط مستقیم دارند و می توانند بسیار نسبت به این هوا تاثیرپذیر باشند.
اگر شما حساسیت داشته باشید بیشتر از سایرین در معرض خطر هستید و ممکن است علائم ناشی از واکنش های آلرژیک بدن شما تشدید شوند و شما دچار تنگی نفس، آسم و ... شوید.
خشکی بینی، سرماخوردگی هایی که به دلیل آسیب به لایه مخاطی بروز می کنند و به صورت مزمن هستند، خشکی راه تنفسی و خونریزی در بینی و ... از دیگر موارد احتمالی هستند که ممکن است وقتی در تماس طولانی با این گازهای سمی باشیم بروز کند.
اگر این ذرات سمی به عمق دستگاه تنفسی ما نفوذ کنند مشکلات جدی تر و خطرناک تری نیز به دنبال خواهند آورد.
چشم ها از دیگر بخش هایی هستند که باید به خوبی از آن ها مراقبت کنیم، زیرا آن ها نیز دارای مجرای خروجی و راهی عالی برای ورود ذرات آسیب زا می باشند، به همین دلیل سوزش، خارش و قرمزی می تواند علائمی باشد که در چشم ها بروز کنند.
بخش دیگر پوست است، هر چند که شاید از نظرتان پوست نسبت به گازی که به صورت اندک اندک از ام دی اف آزاد می شود مقاوم است، اما این طور نیست، بلکه پوست شما نیز زمانی که به صورت مداوم در معرض این گاز سمی قرار بگیرد، آرام آرام دچار التهاب، اگزما و ... شود.

با اینحال تولیدکنندگان و بزرگان این عرصه در تلاش هستند که روز به روز ام دی اف هایی را راهی بازار کنند که از حداقل فرمالدهید در آن ها استفاده شده باشد.
شرکت ایچوب یکی از معتبرترین شرکتهای فروش انواع مدل ام دی اف است که با سال ها تجربه در تلاش است که زیباترین و با کیفیت ترین محصولات را با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

نوشتن دیدگاه