0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
مضرات ام دی اف برای کودکان

بله درست خوانده اید، مضرات ام دی اف (MDF)برای کودکان. شاید به دور از تصور شما بود که روزی با این تیتر مواجه بشوید که کابینت های شما می توانند باعث ایجاد سرطان در کودکان شوند.

از این رو امروز تصمیم داریم نگاهی مختصر به این موضوع بیاندازیم و به بررسی آن ها بپردازیم و نکاتی کاربردی را در این مورد بازگو کنیم، پس اگر شما نیز به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید که آیا واقعا ام دی اف سرطان زاست یا نه؟ و یا چگونه می تواند باعث سرطان شود، پس با ما همراه باشید. سایت ایچوب علاوه بر این که با کیفیت ترین و متنوع ترین مدل ام دی اف را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد، اطلاعات لازم در ارتباط با معایب و مزایای ام دی اف را نیز ارائه می دهد. همچنین ام دی اف پاک چوب را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می توانید از سایت ایچوب تهیه کنید.

مضرات ام دی اف و رابطه آن با سرطان چیست؟

مضرات ام دی اف و رابطه آن با سرطان چیست؟

قبل از اینکه به بررسی این بپردازیم که اصلا چگونه ام دی افی که از جنس چوب یا سلولز است می تواند باعث سرطان شود؟ بهتر است نگاهی به مواد تشکیل دهنده ام دی اف ها بیاندازیم تا ببینیم در ام دی اف ها چه موادی وجود دارند که خطرزا هستند.

MDF از ترکیب مواد اولیه و نوعی چسب برای استحکام آن درست شده است، مواد اولیه ام دی اف ها شامل براده چوب، خرده چوب، پودر چوب و یا چیپس و دورریزهای چوبی می باشد و چسب تشکیل دهنده آن ها نیز رزین، فرمالدهید و اوره می باشد.

که این مواد اولیه برای اینکه بتوانند در کنار همدیگر به خوبی قرار گیرند نیاز به چسبی قوی داریم که حاوی فرمالدهید باشد.

اما چه چیزی این ام دی اف(MDF)را آسیب زا کرده است؟

فرمالدهید موجود در ام دی اف ها به مرور آزاد می شوند و فرمالدهید گاز سمی می باشد که می توانند برای زنان باردار به گونه ای عمل کند که سبب نقص در رشد و نمو جنین شود و یا به مادر آسیب برساند.

در بقیه افراد سبب آسیب به راه های تنفسی و سبب ایجاد برونشیت، آسم و ... می شود، اگر این گاز سمی در طولانی مدت با ما در ارتباط باشد می توانند آسیب های جدی تری همچون سرطان را به دنبال داشته باشد. نواحی که ممکن است درگیر سرطان شوند به صورت زیر می باشند:

  • حنجره
  • نای 
  • شش 
  • بینی 
  • چشم 
  • و ...

البته فراموش نکنید بیشتر از کسانی که در خانه خود ام دی اف دارند، کسانی در معرض سرطان هستند که در حوزه کاری کابینت و ام دی اف سازی فعالیت می کنند.

تنها راه پیشگیری از این موضوع استفاده از وسایل ایمنی می باشد که می تواند راه های خروجی بدن از جمله چشم، گوش، بینی، دهان و ... را از بروز سرطان حفظ کنند.

 چرا MDF در اتاق کودک سرطان زا است؟

چرا MDF در اتاق کودک سرطان زا است؟

کودکان در سنینی هستند که هنوز بسیاری از ساختارهای بدنشان به تکامل نرسیده است و آنان از لحاظ جسمی نیز در حال رشد می باشند و در کمترین زمان بیشترین رشد را دارند.

از طرفی ام دی اف ها جدا از فرمالدهیدها، دارای گرد و غبار چوب می باشند که تمامی آن ها در فضای خانه ها پخش می شود.

این مسئله به مرور سبب بروز آسیب های جزئی و جدی در دستگاه تنفسی نیز می شود و ممکن است در طولانی مدت سبب بروز آبریزش بینی، عفونت مزمن راه های تنفسی، سینوزیت، بروز واکنش های حساسیت زا و ... شوند.

اما فراموش نکنید که یک موضوع مهمتر دیگر نیز وجود دارد که سرطان زا بودن ام دی اف را تعیین می کند، چندین عامل می توانند باعث تشدید آزادسازی فرمالدهید و گرد و غبار چوب شوند:

  • رطوبت 
  • نو یا کهنه بودن ام دی اف 
  • کیفیت ساخت
  • نوع چسب به کار رفته در ام دی اف 
  • مقدار ام دی اف استفاده شده در فضا
  • چرا MDF در اتاق کودک سرطان زا است؟

رطوبت هر چه قدر در محیط بیشتر باشد، ام دی اف ها فرمالدهید بیشتری آزاد می کنند ولی میزان خروج گرد و غبار چوب کاهش می یابد.

اگر کیفیت محصولی که قرار است استفاده کنید بسیار بالا باشد، این موضوع لحاظ شده است که از چسبی استفاده شود که فرمالدهید آن به حداقل ممکن رسیده باشد.

از طرفی اینکه شما از چند متر ام دی اف در فضای خانه خود استفاده کرده اید و آیا ام دی اف های استفاده شده نو هستند یا کهنه، ارتباط مستقیمی با میزان فرمالدهید و گرد و غبار چوب آزاد شده دارد، زیرا ام دی اف های نو حداکثر این مواد را آزاد می کنند و از طرفی طبیعتا هر چه قدر میزان ام دی اف مورد استفاده بیشتر باشد، این ذرات بیشتر آزاد می شوند.

در شرکت ایچوب، با بهترین کیفیت ام دی اف در تنوع بسیار بالا مواجه می شوید. این شرکت برای راحتی مشتریان خود سایت ای چوب را راه اندازی کرده است. مشتریان می توانند با مراجعه به این سایت از مشاوره رایگان کارشناسان مجرب این شرکت، انواع مدل مختلف ام دی اف با عالیترین کیفیت و قیمت به روز محصولات استفاده کنند.

 

نوشتن دیدگاه