0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
نحوه محاسبه قیمت کابینت

زمانی که شما قصد سفارش کابینت برای خانه خود دارید، حتما در مرحله تعیین متراژ و مشخص کردن قیمت کابینت ها برای شما سوال های زیادی پیش خواهد آمد.
کابینت ساز ها و افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند روش های متفاوتی برای محاسبه متراژ کابینت و تعیین قیمت دارند که در ادامه این روش ها برای شما توضیح می دهیم تا در زمان تسویه حساب با کابینت ساز خود بتوانید از صحت و درستی حساب کردن متراژ و قیمت گذاری او اطمینان حاصل کنید.

هزینه و قیمت کابینت آشپزخانه ام دی اف

متراژ و قیمت کابینت ها را چطور محاسبه می کنند؟

در اصل وقتی صحبت از یک متر می شود، منظور یک متر کابینت زمینی با عمق 55 سانتی متر و یا یک متر کابینت دیواری با عمق 30 سانتی متر است، ولی همانطور که می دانید متراژ کابینت های زمینه و دیواری متفاوت است و به همین دلیل قیمتی که برای آن ها در نظر گرفته می شود متفاوت می باشد و به صورت جداگانه محاسبه می شود.
این محاسبه قیمت به این شکل است که کابینت های زمینی 60 درصد و کابینت های دیواری 40 درصد از ارزش یک متر کابینت را به خود اختصاص می دهند. برای فهم بهتر به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید که یک آشپزخانه 10 متر کابینت زمینی و 10 متر کابینت دیواری دارد، متراژی که برای کابینت های زمینی حساب می شود 6 متر و متراژ مورد نظر برای کابینت های دیواری 4 متر خواهد بود و شما جمعا 10 متر کابینت خواهید داشت.

قدم بعدی قیمت کابینت هاست! برای محاسبه قیمت باید ببینید که هزینه هر متر کابینت چقدر می باشد و به سادگی آن را در متراژ ضرب کنید. همچنین بین 10 تا 15 به عنوان هزینه حمل و نقل به این عدد اضافه خواهد شد. دوباره بگذارید برای قیمت به مثال بالا بازگردیم:

در مثال گفتیم که متراژ ما 10 متر است، حال اگر قیمت کابینت 500 هزار تومان باشد، شما باید 5 میلیون تومان هزینه کابینت ها را بپردازید، از طرفی 10 درصد به هزینه کل برای حمل نقل اضافه می شود و به این صورت است که می بینیم 500 هزار تومان دیگر باید پرداخت کنید.

هزینه ساخت و نصب کابینت 

نکات مهم در خصوص محاسبه متراژ و قیمت کابینت

 یکی از نکاتی که شما در این میان باید حتما به یاد داشته باشید، ارتفاع کابینت های دیواری است که برای شما در نظر گرفته است. چرا برخی از کابینت ساز ها به جای کابینت های 70 سانتی متری از 90 سانتی متری استفاده می کنند و همین باعث بالا رفتن 20 درصدی متراژ شما خواهد شد و قیمت هم به همین شکل 20 درصد افزایش خواهد داشت. (منظور از 20 درصد افزایش این است که 40 درصد متراژ مربوط به کابینت های دیواری ابدیل به 60 درصد می شود و در مثالی که زدیم 10 متر کابینت دیواری 6 متر در محاسبات برای قیمت در نظر گرفته می شود.)

  • متراژ کابینت های دیواری و زمینی باید دقیقا به اندازه کابینت های تولید شده باشد و فضاهایی خالی که برای گاز، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، یخچال و ... در نظر گرفته شده است جزء متراژ کابینت به حساب نمی آیند. تنها در صورتی این قسمت ها برای شما هزینه بر هستند که روی آن ها را با صفحه کابینت پوشانده باشید و یا برای آن ها یک محفظه درست کرده باشید. در این شرایط هزینه این قسمت ها به صورت جداگانه حساب می شود.
  • روکش های استفاده شده در قسمت های داخلی کابینت های شما باید از ورق های سفید باشد تا وقتی شما درب کابینت را باز می کنید نور به راحتی درون فضای کابینت جریان پیدا کند و بتوانید به راحتی داخل آن را ببینید و از طرفی جلوه تمیز و زیبایی هم داشته باشد.
  • قسمت های مختلف و سازه های دیگری که در کابینت مورد استفاده قرار می گیرند، دارای هزینه های مخصوص خود هستند و در زمان تعیین متراژ هر یک از آن ها را مشخص می کنند.  یکی از پرکاربردترین ورق های ام دی اف موجود در بازار ورق ام دی اف 16 میل است، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و ابعاد ورق ام دی اف 16 میل با کارشناسان ایچوب تماس بگیرید.

سازه های مختلف چقدر دستمزد دارند؟

در ادامه سازه های مختلف و هزینه هایی که به عنوان دستمزد و قدرالسهم برای آنها بپردازید را با هم بررسی می کنیم:

  • ویترین ها: تمام سازه هایی که از روی صفحه کابینت تا بالاترین قسمت کابینت دیواری ادامه داشته باشد را برای محاسبه قیمت در دسته بندی ویترین ها قرار می دهند. قیمت این قسمت ها بر اساس درصد بندی که در قسمت های قبلی گفتیم و برای شما توضیح دادیم 80 درصد است. همچنین کابین هایی که برای کاربرد های مختلف ساخته و استفاده می شود نیز در این دسته بندی ها قرار می گیرد.
  • یونیت های سراسری یکی دیگر از سازه هایی هستند که همراه با کابینت ها محاسبه می شوند. عمق این سازه ها که مانند کابینت های دیواری در امتداد دیوار هستند 58 سانتی متر است و در صد محاسبه متراژ آن ها 80 درصد می باشد. برای خرید و مشاهده طرح های زیبا و متنوع صفحه کابینت با ما همراه شوید و از قیمت صفحه کابینت 5 سانتی و .... مطلع گردید.

سازه های مختلف چقدر دستمزد دارند؟

قیمت کابینت ام دی اف

کابینت های ام دی اف یکی از رایج ترین انواع کابینت است که این روزها برای پروژه های ساختمانی طراحی و پیاده سازی می شوند. تنوع طرح و رنگ در کابینت ام دی اف بسیار بالاست به همین دلیل تقریبا طراحی های حرفه ای انجام شده در کابینت ام دی اف می تواند پاسخگوی هر سلیقه ای باشد. با توجه به این که قیمت کابینت ام دی اف نسبت به سایر انواع کابینت موجود در بازار همچون کابینت های چوب، هایگلاس، لامی گلاس و ... معمولا مناسب تر است این نوع کابینت در دسته کابینت های اقتصادی و به صرفه قرار می گیرد. بر روی کابینت های ام دی اف نمی توان مثل کابینت های روکش چوب طرح های سی ان سی اجرا کرد از این رو هزینه های مربوط به انجام عملیات سی ان سی در پیاده سازی این نوع از کابینت اعمال نمی شود. از عوامل موثر بر قیمت کابینت MDF می توان به نوع و کیفیت ورق استفاده شده در ساخت کابینت، ابعاد کابینت، طرح و مدل کابینت، رنگ و طرح ورق انتخابی برای اجرای کابینت و مواردی از این دست اشاره کرد.
تا اینجا در مورد عوامل موثر بر قیمت کابینت ام دی اف صحبت کردیم اما شاید تا به حال این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که قیمت کابینت ام دی اف چطور محاسبه می شود؟ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم با ما در ایچوب همراه باشید.
قانون کلی برای محاسبه قیمت کابینت ام دی اف بیان هزینه ها برای طول یک متر از سازه است به عبارتی قیمت کابینت ام دی اف بصورت متری بیان می شود. یک متر از طول کابینت عبارت است از یک متر کابینت زمینی به علاوه یک متر کابینت هوایی. برای اندازه گیری کابینت طول کابینت را از ابتدا تا انتهای آن متر می کنند. نکته ای که در این جا باید مد نظر قرار دهیم این است که عمق و ارتفاع کابینت ها باید ابعادی استاندارد داشته باشد.
پس از اندازه گیری طول کل کابینت ها، فضاهای خالی همچون جای اجاق گاز، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، یخچال و ... از متراژ محاسبه شده کسر می گردد. ابعاد استاندارد برای عمق و ارتفاع در محاسبه قیمت کابینت ام دی اف از قانون 60 به 40 پیروی می کند. بر اساس این استاندارد، ارتفاع کابینت های زمینی 60 درصد و بلندی کابینت های هوایی 40 درصد از قیمت هر متر کابینت را تشکیل می دهد. در طراحی استاندارد کابینت ام دی اف ارتفاع کابینت زمینی 90 سانتیمتر و عمق آن 60 سانتیمتر و ارتفاع کابینت هوایی 70 سانتیمتر و عمق آن 30 سانتیمتر در نظر گرفته می شود.
فرمول کلی برای محاسبه قیمت کابینت ام دی اف عبارت است از:

ضریب آیتم * طول آیتم * قیمت هر متر کابینت = قیمت کابینت ام دی اف

در فرمول فوق تفکیک آیتم های مختلف و تشخیص آن در محاسبه قیمت کابینت اهمیت بالایی دارد. آیتم های مختلف در طراحی و پیاده سازی کابینت ام دی اف از متریال مختلفی تشکیل شده اند که در نهایت بر قیمت آن تاثیر مستقیم دارد. این آیتم ها عبارتند از:

  • کابینت دیواری
  • کابینت زمینی
  • کابینت ویترینی
  • کابینت کمدی
  • جزیزه یا اپن
  • کانتر یخچال
  • صفحه کابینت برای ماشین ظرفشویی و لباسشویی
  • ضد آب کردن کابینت زیر سینک

هر یک از این آیتم ها در محاسبه قیمت کابینت ضریب متفاوتی دارند. برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره محاسبه قیمت کابینت ام دی اف با مشاورین ایچوب در تماس باشید.  قیمت انواع ورق در دیجی کالا از جمله قیمت ورق نئوپان دیجی کالا از مواردی است که افراد در هنگام خرید این محصول آن را جستجو می کنند اما از آنجایی که دیجی کالا مرجع تخصصی فروش ورق نئوپان و ام دی اف نیست توصیه می کنیم برای اطلاع از قیمت انواع ورق به ایچوب مراجعه کنید.

 

نوشتن دیدگاه