0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
تمیز کردن کابینت‌‌ام دی اف مات

تمیز کردن کابینت‌‌ام دی اف مات اگر ندانید چطور این کار را انجام دهید، مشکل است. در این مقاله از‌‌ایچوب قصد داریم شما را با بهترین روش‌های تمیز کردن کابینت‌‌ام دی اف مات آشنا کنیم. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر یا دریافت محصولات، با کارشناسان‌‌ مجرب ایچوب تماس بگیرید. به طور کلی برای کابینت های‌‌ام دی اف، فارغ از رنگ و طرح آن‌ها، یک روش کلی برای تمیز کردن وجود دارد. این روش را با استفاده از محلول‌های مخلتف می‌توان انجام داد. برای تمیز کردن کابینت‌‌ آشپزخانه ام دی اف مات در ابتدا به یک دستمال نرم برای از میان برداشتن گرد و غبار نیاز دارید. سپس نوبت به محلولی است که می‌خواهید با استفاده از آن کابینت‌های آشپزخانه را تمیز کنید. این محلول وابسته به نوع لکه، کابینت آشپزخانه، جنس پارچه و… انتخاب می‌شود.
محلول‌های مخلتفی همچون محلول سرکه و جوش شیرین، سرکه و آب، جوش شیرین و آب و… از جمله محلول‌هایی است که می‌توانید برای تمیز کردن کابینت‌های آشپزخانه به کار بگیرید. در نهایت نیز به یک اسفنج، پارچه یا حوله دیگر برای برداشتن محلول از روی سطح کابینت آشپزخانه نیاز دارید. قرار دادن بیش از اندازه محلول روی کابینت می‌تواند به کابینت و صفحه کابینت آن آسیب بزند. از این رو بهتر است در آخرین مرحله محلول را با استفاده از یک اسفنج نم ناک پاک کنید. با این حال مهم‌ترین نکته استفاده از حوله و اسفنج مناسب است. حوله و اسنفجی که استفاده می‌کنید نباید دارای نم بیش از اندازه باشد.

بهترین روش‌های تمیز کردن کابینت‌‌ام دی اف مات
بهترین روش‌های تمیز کردن کابینت‌‌ام دی اف مات چیست؟

به طور کلی کابینت‌های چوبی و‌‌MDF، نباید بیش از اندازه در معرض رطوبت قرار بگیرند. پس بهتر است پیش از استفاده از حوله و اسفنج، به خوبی آب آن را بگیرید. جنس حوله‌‌ای که در مرحله اول به کار گرفته می‌شود، بهتر است از نخ باشد. چرا که نخ نرم، ساده و سبک است و برای از بین بردن غبار بهترین گزینه به شمار می‌رود. در آخرین مرحله اما بهتر است از دستمال‌های میکروفایبر استفاده کنید. این دستمال‌ها قدرت جذب خوبی دارند. اما کمی سخت‌تر از دستمال‌های نخی هستند. نکته دیگری که از اهمیت بالایی برخوردار است، نوع شوینده‌‌ای است که به کار می‌گیرید. هر لکه‌‌ای با هر ماده شوینده‌‌ای پاک نمی‌شود. از این رو بهتر است پیش از استفاده از ماده شوینده، از نوع لکه اطمینان پیدا کنید.
لکه‌های چربی از سخت‌ترین لکه‌های کابینت‌های آشپزخانه هستند که بسیاری تصور می‌کنند نمی‌توان آن‌ها را از بین برد. با این حال‌‌ایچوب به عنوان یکی از مطرح‌ترین برندهای ارائه دهنده کابینت و یراق‌های آن، به شما توصیه می‌کند برای از بین بردن این لکه‌ها از جوش شیرین استفاده کنید. محلول آمونیاک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای از بین بردن لکه‌های چربی است. اما آمونیاک خالص می‌تواند به کابینت‌های شما بیش از آن چیزی که تصور می‌کنید آسیب می‌رساند. از این رو بهتر است آمونیاک را با استفاده از آب کمی رقیق کنید.
اگر کابینت‌های ماتی دارید که سیاه شده‌‌اند، می‌توانید از سرکه استفاده کنید. سرکه یکی از اسیدهای معمولی است که در هر آشپزخانه‌‌ای پیدا می‌شود. از این رو استفاده از سرکه مقرون به صرفه و ساده به نظر می‌رسد.

روش‌های تمیز کردن کابینت‌‌ام دی اف مات

روش‌های تمیز کردن کابینت‌‌ام دی اف آشپزخانه مات 

البته به یاد داشته باشید سرکه هنوز هم یک اسید است؛ بنابراین آن را با بازها ترکیب نکنید. به طور کلی برای ساده‌تر شدن روند تمیز کردن کابینت‌‌ام دی اف، بهتر است محلولی که درست کرده‌‌اید را در یک اسپری آب پاش بریزید. سپس با اسپری کردن محلول روی لکه اجازه دهید محلول کمی روی لکه باقی بماند. این مدت بسته به قدمت لکه و ماده‌‌ای است که در محلول استفاده کرده اید.
ایچوب به شما عزیزان توصیه می‌کند دستمال را به صورت دایره‌‌ای روی سطح کابینت بکشید. این کار برداشتن لکه را ساده‌تر می‌کند. از سوی دیگر سابیدن لکه‌های روی کابینت را ساده‌تر می‌کند. ایچوب یکی از برندهای ارائه دهنده محصولات چوب و یراق چوبی در ایران است که محصولات خود را از مطرح‌ترین برندهای داخلی و خارجی انتخاب می‌کند. این فروشگاه برای رفاه حال بیشتر مشتریان، اقدام به تاسیس سایت کرده است. محصولات خریداری شده در سایت نیز به سریعترین شکل ممکن به صورت پستی به دست شما عزیزان خواهد رسید.
از سوی دیگر در سایت این مجموعه مقالات مفید و کاربردی بسیاری را می‌توان یافت که در نگهداری بهتر از محصولات این مجموعه به شما کمک می‌کند. تمیز کردن کابینت‌‌ام دی اف مات تنها یکی از این مقالات کاربردی است. اگر درباره این مقاله یا دیگر بخش‌های سایت سوال یا ابهامی دارید، کارشناسان‌‌ایچوب آماده دریافت نظرات و پاسخ به سوالات شما هستند. کافی است با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس بگیرید.در ضمن ما مطالب را در خصوص ام دی اف (کابینت و سایر سازه هایی که با ام دی اف ساخته می شوند) آماده کرده ایم و پیشنهاد می کنیم که آن ها را از طرق لینک  زیر مطالعه کنید:

ام دی اف طوسی مات

نحوه محاسبه قیمت کابینت

نوشتن دیدگاه