0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
تمیز کردن کابینت‌ های گلاس

 کابینت های های گلاس در فروشگاه دلبری می‌کنند. اما زمانی که کمی از عمر این کابینت‌ها می‌گذرد، کدر شده و جلوه خود را از دست می‌دهند. اما اگر بهترین روش تمیز کردن کابینت ‌هایگلاس را بدانید و از آن‌ها به جای خود استفاده کنید، نیازی نیست نگران از بین رفتن کابینت‌ها باشید. برای دانستن این روش‌ها تا اتنهای این مقاله با کارشناسان‌‌ایچوب همراه بمانید.
کابینت ‌های های گلاس چون براق هستند جذابیت بیشتری دارند. این کابینت‌های آشپزخانه از زمانی که وارد ایران شده‌‌اند، فروش خوبی داشته اند. اما بسیاری از این کابینت‌ها رضایت کافی ندارند. چرا که نمی‌دانند چطور آن‌ها را به خوبی تمیز کنند. اما تمیزکاری این کابینت‌ها بسیار ساده است. کافی است چند نکته اصلی را هنگام کار رعایت کنید تا کابینت ‌های همیشه درخشانی داشته باشید. اولین نکته مربوط به دستمالی است که برای تمیز کردن کابینت‌ها استفاده می‌کنید. به طور کلی روی تمام کابینت ‌هایی که در‌‌ایچوب به فروش می‌رسند، یک لایه کشیده می‌شود تا از کابینت محافظت کند. این لایه نباید از بین برود. چرا که کابینت ‌های های گلاس شما باید براق بمانند.

بهترین روش تمیز کردن کابینت ‌های گلاس

بهترین روش تمیز کردن کابینت ‌های گلاس

برای تمیز کردن کابینت ‌های های گلاس باید از دستمال‌هایی استفاده کنید که به اندازه کافی نرم باشند. از سوی دیگر این دستمال باید بتواند به سادگی لکه‌های چربی و سس را از روی کابینت‌ها پاک کند. به یاد داشته باشید استفاده از برس و اسکاچ کابینت شما را از بین می‌برد. بهترین دستمال برای تمیز کردن کابینت ‌های های گلاس، دستمال میکروفایبر است. این دستمال‌ها از الیاف مصنوعی اما ریزی ساخته شده‌‌اند که گرد و غبار را به سادگی از روی سطح برمی دارد. این دستمال‌ها از دستمال‌های معمولی ابعاد کوچکتری دارند. دستمال‌های میکروفایبر تضمین می‌کنند کابینت ‌های شما هنگام تمیزکاری آسیب نبینند.
نکته بعدی مربوط به مواد شوینده‌‌ای است که برای تمیز کاری به کار می‌برید. مواد شوینده‌‌ای که بیش از اندازه خشن باشند، لایه رویی کابینت‌ها را از بین می‌برند. از سوی دیگر موادی که خیلی عادی و حالت میان باز و اسید داشته باشند، نمی‌توانند لکه‌ها را از روی سطح بردارند. از این رو می‌توان آب را از لیست شوینده‌های تمیزکاری کابینت ‌های های گلاس حذف کرد. با این حال آب یکی از بهترین رقیق کننده‌هایی است که در هر خانه یافت می‌شود. از این رو از این ماده بیشتر به منظور رقیق کردن شوینده‌های دیگر یا تغییر حالت آن‌ها از جامد یا لیکوئیدی به حالت مایع استفاده می‌شود. توصیه ما استفاده از آب گرم یا نیمه گرم است.
مواد شوینده مختلفی را می‌توان برای تمیز کردن کابینت ‌های آشپزخانه های گلاس استفاده کرد. بسته به اینکه با چه نوع لکه‌‌ای و به چه قدمتی طرف هستید، ماده شوینده را انتخاب کنید. از سوی دیگر به یاد داشته باشید هرچه بیشتر از مواد طبیعی استفاده کنید، کابینت ‌های سالم‌تری خواهید داشت. در ادامه به تعدادی از مواد شوینده مورد استفاده برای پاک کردن لکه‌ها از کابینت‌ها می‌پردازیم. سرکه یکی از اسیدهای طبیعی است که تقریباً در هر خانه‌‌ای یافت می‌شود. ترکیب سرکه با مواد مختلف، اگر آن ماده حالت بازی نداشته باشد، مشکلی ندارد. اما به یاد داشته باشید استفاده بیش از اندازه از این ماده می‌تواند کابینت را از بین ببرد. اما در حالت کلی سرکه یکی از موادی است که می‌تواند لکه‌ها و سیاه شدگی‌های معمولی را از کابینت ‌های آشپزخانه های گلاس برداشته آن‌ها را براق کند.

روش های تمیز کردن کابینت‌های گلاس

روش های تمیز کردن های گلاس کابینت

مایع ظرفشویی یکی از موادی است که برای برداشتن انواع لکه از روی کابینت ‌های های گلاس استفاده می‌شود. این مایع باید در آب مخلوط و کف آن روی کابینت‌ها کشیده شود. به یاد داشته باشید این ماده نیز شیمیایی است و استفاده بیش از اندازه از آن توصیه نمی‌شود. جوش شیرین و ترکیب آن با آب یا سرکه از دیگر راه‌هایی است که می‌توان لکه‌های چربی و سس را از روی کابینت‌ها برداشت. جوش شیرین کمی حالت بازی دارد از این رو در ترکیب آن با سرکه کمی دقت کنید. همچنین هنگام استفاده از این ترکیب بهتر است دستکش بپوشید.
آخرین نکته، نگه داشتن کابینت‌ها در معرض رطوبت است. بهتر است همیشه کابینت‌های آشپزخانه را خشک نگه دارید. از این رو آویزان کردن حوله یا دستمال خیس به دستگیره‌های کابینت، عقلانی به نظر نمی‌رسد. در آخر باید گفت بهترین روش برای تمیز کردن کابینت ‌های گلاس، همه این روش هاست! باید دید کدام برای شما مناسب‌تر است. اما نکاتی هست که در این مقاله‌‌ایچوب به آن‌ها اشاره کردیم و باید همیشه رعایت شود. نکاتی که کابینت ‌های شما را سالم و براق نگه می‌دارند. اگر شما هم ترفندی برای تمیز کردن کابینت ‌های های گلاس آشپزخانه می‌شناسید، به ما معرفی کنید.

نوشتن دیدگاه