0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
مراحل اتصال کابینت MDF به دیوار

اتصال کابینت به دیوار یکی از کارهایی است که در تمام خانه‌های ایرانی مرسوم است. در واقع استفاده از کابینت در آشپزخانه‌ به یکی از ضروریات اصلی تبدیل شده که موجب افزایش زیبایی و طراحی داخل خانه شما می‌شود. از سوی دیگر استفاده از کابینت‌های دیواری موجب استفاده بهینه از تمام فضاهای موجود شده در نتیجه آسایش و رفاه بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد. در گذشته‌های دور آشپزخانه را به عنوان پستو یا دخمه می‌شناختند که یک فضای نمور و تاریک بوده و خانم‌ها در آنجا اقدام به پختن غذا و انواع نان می‌کردند. رفته رفته رو با پیشرفت صنایع مختلف، استفاده از کابینت و کمد در آشپزخانه‌ها نیز رونق گرفت. این کار نیز موجب نظم‌دهی بیشتر به آشپزخانه و رعایت بیشتر بهداشت شد. همچنین از نظر نظم محیطی و فِنگ‌شویی نیز استفاده از کابینت دیواری نقش مهمی در آرامش روح و روان خواهد داشت. امروزه کابینت‌های آشپزخانه ام دی اف یکی از زیباترین و با کیفیت‌ترین انواع کابینت‌ها بوده که جایگاه ویژه‌ای را در صنعت چوب به خود اختصاص داده‌اند.
در خصوص مراحل اتصال کابینت ام دی اف به دیوار باید گفت که این محصولات برای هر نوع فضایی قابلیت استفاده دارند. اما باید توجه داشته باشید که برای اتصال کابینت به دیوار قبل از هر کاری بهتر است اندازه‌گیری‌های دقیق آن روی دیوار صورت گیرد. پس از آن شما باید اقدام به نشانه گذاری روی دیوار نموده و به خاطر داشته باشید که حتما خطها به گونه‌ای باشند که که کاملا موازی و تراز روی دیوار کشیده شوند.

 نکات مهم نصب کابینت ام دی اف به دیوار

در واقع در صورتی که این کار به خوبی انجام نشود، موجب کج شدن کابینت‌ها روی دیوار خواهد شد. لازم به ذکر است که برای اتصال کابینت به دیوار با استفاده از اتصال‌های بسیار مقاوم این کار صورت گرفته تا به خوبی وزن کابینت روی دیوار را حمل نموده و از افتادن کابینت روی زمین نیز جلوگیری نماید.

 نکات مهم نصب کابینت ام دی اف به دیوار

همان گونه که در بالا اشاره شد نصب کابینت آشپزخانه ام دی اف یکی از دشوارترین و مهمترین مراحل در طراحی و نصب کابینت می‌باشد. برای این کار لازم است که به یکسری نکات توجه لازم داشته باشید تا راحت‌تر بتوانید اقدام به نصب و اتصال کابینت روی دیوار نمایید. قبل از هر چیزی باید توجه داشته باشید در صورتی که می‌خواهید کابینت‌های خانه را تعویض نمایید، حتما تمام پیچ و مهره‌های قبلی را که دیوار آشپزخانه را نگاه می‌دارند باز نموده و با استفاده از یک کاتر محل مورد نظر را پاکسازی نمایید. برخی نکات دیگر در هنگام اتصال کابینت به دیوار وجود دارد که در زیر به صورت اجمالی به آنها اشاره خواهد شد. 

  • تمام اتصالات را از هم جدا کنید: قبل از نصب کابینت روی دیوار سعی کنید تمام بخش‌های آنها را از یکدیگر جدا نمایید. این کار هم موجب سبک‌تر شدن کابینت هنگام نصب شده و هم فضای بیشتری برای شما مهیا می‌کند تا بهتر بتوانید آنها را به هم متصل نمایید. 
  • محکم نمودن کابینت‌های آشپزخانه روی دیوار: سعی کنید با استفاده از اتصالات محکم و مقاوم اقدام به متصل نمودن کابینت‌ها روی دیوار نمایید تا از تکان و یا لیز خوردن آنها جلوگیری شود. 
  • جانمایی کابینت‌ها: قبل از اتصال کابینت روی دیوار حتما برخی محل‌ها مانند جای لوله‌ها، سینک‌ها، اجاق گاز و یخچال و لباسشویی را مشخص نمایید.

روش های تمیز کردن کابینت‌های گلاس

  • توجه به محل رطوبت: در صورتی که محل مورد نظر دچار رطوبت بالایی است باید به خوبی با استفاده از انواع درزگیر تمام منافذ را پوشانده تا از پوسیدگی ناشی از رطوبت جلوگیری نمایید. 
  • تراز نمودن کابینت‌ها: حتما به این نکته توجه داشته باشید که قبل از اتصال کابینت به دیوار حتما آنها را تراز نموده تا دقیق روی دیوار نصب شوند. همچنین سعی کنید از یک خط معیار استفاده نموده تا نسبت ارتفاع کابینت‌ها به یکدیگر مشخص و تنظیم شود. 

اهمیت نصب کابینت ام دی اف به دیوار

در مجموع می‌توان گفت اتصال کابینت به دیوار یکی از مهمترین اقداماتی است که می‌تواند نقش ویژه و مهمی در زیبایی آشپزخانه شما داشته باشد. از اینرو توجه به مراحل نصب کابینت روی دیوار نیز می‌تواند بسیار مهم تلقی شود؛ چرا که هم موجب افزایش مقاومت کابینت‌ها شده و هم در زیبایی نهایی آشپزخانه و به تناسب رفاه بیشتر برای شما نقش خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب ایچوب تماس حاصل فرمائید. 

نوشتن دیدگاه