0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
رنگ کردن ام دی اف روکش دار با اسپری

ورق های ام دی اف (MDF)از مشتقات چوبی محسوب می شوند و از این رو می توان رنگ کردن آن ها را امری ساده به حساب آورد. رنگ اسپری از رنگ هایی است که می توان از  آن برای تغییر رنگ کابینت های آشپزخانه ام دی اف استفاده کرد. رنگ های اسپری دارای تنوع بالایی هستند و  بهتر است که از آن ها در فضای باز استفاده شود زیرا دارای ذرات شیمیایی هستند که در هوا معلق می مانند و برای سلامتی مضر هستند.

ورق های ام دی اف که برای کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند جاذب رطوبت هستند و همین موضوع باعث می شود که ترک بخورند یا فرسوده شوند به همین دلیل بهتر است قبل از رنگ کردن ام دی اف روکش دار(روکش ام دی اف)، ابتدا از رنگ آستری یا پرایمر استفاده کنید تا این ورق ها آبندی شوند. رنگ های اسپری مورد استفاده برای رنگ کردن ام دی اف بر پایه آب یا روغن هستند. رنگ های روغنی نسبت به رنگ هایی که بر پایه آب هستند درخشندگی بیشتری دارند. با ایچوب همراه باشید.

راهنمای جامع رنگ کردن ام دی اف روکش دار با اسپری

رنگ کردن ام دی اف های روکش دار یکی از مواردی است که انجام آن به کمی تخصص نیاز دارد. در این روش با استفاده از اسپری، ورق های روکش دار ام دی اف رنگ می شوند.

 راهنمای جامع رنگ کردن ام دی اف روکش دار با اسپری

اگر این ورق ها به صورت جدا باشند رنگ کردن آن ها راحت است، اما اگر هدف رنگ کردن وسایلی مانند کمد یا کابینت روکش دار باشد؛ این کار به دقت و مهارت بیشتری نیاز دارد.

  • اگر روکش های ام دی اف ساده و بدون طرح باشند رنگ کردن آن ها آسان تر است.
  • برای رنگ کردن ام دی اف روکش دار با اسپری به برخی ابزار و وسایل نیاز دارید که قبل از رنگ کردن باید آن ها را تهیه کنید.
  • قبل از اسپری کردن باید قسمت هایی که در معرض رنگ اسپری هستند و قصد ندارید آن ها را رنگ کنید به طور کامل بپوشانید.
  • رنگ هایی که برای MDF روکش دار استفاده می شوند از دو نوع لاتکس و روغنی هستند که قبل از رنگ آمیزی باید نوع رنگ مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید.
  • اگر از رنگ های لاتکس برای رنگ آمیزی استفاده می کنید از نوعی که 100 درصد آکریلیک دارد استفاده کنید زیرا این مدل رنگ دارای چسبندگی بیشتری است.
  • بهترین گزینه برای رنگ کردن ام دی اف های روکش دار، رنگ های روغنی هستند. این رنگ ها معمولا به صورت یکدست تر و یکنواخت تر هستند و خاصیت ضد لک نیز دارند.
  • اگر عملیات رنگ کاری را در فضای بسته انجام می دهید باید درب ها را باز بگذارید و حتما از ماسک استفاده کنید.

 spray mdf painting3

چگونه ام دی اف روکش دار را رنگ کنیم ؟

نکته ای که در رنگ کردن ام دی اف روکش دار باید به آن توجه کنیم  این است که باید نوع روکش ورق های ام دی اف مشخص باشد. معمولا روکش های لمینیت، چوبی و حتی فلزی به راحتی رنگ آمیزی می شوند. برخی از روکش های پلاستیکی ام دی اف در برابر رنگ، مقاومت بیشتری دارند و باید با استفاده از تکنیک های خاصی رنگ کاری شوند.

مرحله اول رنگ کردن ام دی اف روکش دار، سمباده زنی است. در این مرحله باید سطح کابینت را با استفاده از سمباده تمیز کنیم. سمباده زنی باید در حدی باشد تا سطح کابینت آشپزخانه یکنواخت و صاف شود تا رنگ به خوبی بر روی آن بنشیند. گرد و خاک های ناشی از سمباده زنی باید به خوبی از سطح ام دی اف پاک شوند. مرحله بعد در رنگ آمیزی ام دی اف های روکش دار، آماده سازی رنگ هاست که در مورد استفاده از اسپری رنگ، این کار بسیار راحت است. در انتخاب رنگ بسیار دقت کنید. این رنگ علاوه بر مرغوبیت باید با فضا و دکوراسیون هماهنگی کامل داشته باشد.

اگر ورق های ام دی اف(MDF) یا کابینت به یک رنگ کاری اساسی نیاز دارند بهتر است تا لایه اول را به صورت کم رنگ و آستری اسپری کنید و اجازه دهید تا رنگ به طور کامل خشک شود سپس لایه بعدی را بر روی آن بزنید. معمولا رنگ های لعاب، آکلریک و اسپری رنگ بهترین نتیجه را برای رنگ آمیزی ورق های ام دی اف دارند. اسپری رنگ بسیار کاربردی است و استفاده از آن بسیار آسان است . بهتر است رنگ آمیزی با اسپری در فضای آزاد انجام شود.

نوشتن دیدگاه