0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
چسباندن ام دی اف با چسب چوب | روش اتصال ام دی اف با چسب چوب

ام دی اف (MDF)یکی از متریال های پرکاربرد برای ساختن انواع کمدهای دیواری، کابینت ها، میزها و سازه های مختلف است. ام دی اف به دلیل کیفیت بالا و داشتن تنوع بالا در طرح و رنگ، محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم پیدا کرده است. همین موضوع باعث افزایش کاربردهای ام دی اف در بازار ایران شده است. برای ساخت سازه های مختلف با کمک ام دی اف، نیاز به متصل کردن ام دی اف با کمک چسب چوب است. چسباندن ام دی اف با چسب چوب، کاملا امکان پذیر است، فقط نیاز به استفاده از بهترین چسب های چوب برای چسباندن ام دی اف با چسب است. در این مطلب از ایچوب بیشتر با روش اتصال ام دی اف با چسب چوب آشنا می شوید.

چسباندن ام دی اف با چسب چوب | روش اتصال ام دی اف با چسب چوب

چسب مناسب برای ام دی اف (MDF) چیست؟

برای چسباندن ام دی اف با چسب چوب، نیاز به خرید بهترین چسب ها دارید. در حال حاضر چسب ام دی اف با تنوع بالایی از برند در بازار کشور ایران وجود دارند، چون به هر حال با چسب های معمولی امکان متصل کردن ام دی اف به هم وجود ندارد. به طور کلی دو نوع چسب چوب برای چسباندن ام دی اف(MDF) مورد استفاده قرار می گیرند که دارای ویژگی های زیر هستند.

  • چسب چوب تک بخشی:چسب چوب تک بخشی برای چسباندن ام دی اف بسیار ساده است، ولی شاید به اندازه چسب چوب دو بخشی کارایی و عملکرد خوب نداشته باشد. این چسب دیگر دارای اسپری برای سفت کردن سریع چسب نیست.
  • چسب چوب دو بخشی :چسب چوب دو بخشی یک نوع چسب خاص است که از دو بخش مختلف تشکیل شده است، بخش اول چسب مایع است که می تواند بر روی ام دی اف مورد استفاده قرار گیرد و بخش دوم نیز یک اسپری است که برای سفت کردن چسب اول مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی انواع چسب مناسب برای ام دی اف (MDF)

چگونه از چسب ام دی اف استفاده کنید؟

چسب ام دی اف به دلیل کارایی فوق العاده ای که دارد، می تواند برای چسباندن انواع ام دی اف مورد استفاده قرار گیرد، فقط کافیست که بهترین چسب ام دی اف را خریداری کنید و از آن برای چسباندن استفاده کنید. برای چسباندن ام دی اف، نیاز است که ابتدا چوب ام دی اف(MDF) خود را کاملا تمیز کنید. گرد و غبار، گرده های ریز چوب و هر آن چیزی که روی سطح چوب ام دی اف قرار گرفته اند، می توانند باعث عدم اتصال ام دی اف با چسب چوب شوند. پس از تمیز کردن سطح کافیست که به مقدار مورد نیاز چسب را به ام دی اف بزنید و سپس سطح دوم چوب را روی بخش چسب زده شده، قرار دهید و فشار دهید. اگر از چسب دو بخشی استفاده می کنید، باید بخش دوم چسب را در محل چسب زده شده اسپری کنید تا به راحتی اتصال صورت گیرد. در نظر داشته باشید که دمای ام دی اف در زمان اثربخشی چسب ام دی اف بسیار بالا می رود و نزدیک به 45 درجه خواهد رسید، به همین خاطر زمانی که احساس می کنید ام دی اف در محل اتصال گرم شده است، باید اطمینان حاصل کنید که اثربخشی چسب انجام شده و دو قطعه ام دی اف به همدیگر متصل شده اند.

نحوه استفاده از چسب ام دی اف

اتصال ام دی اف با چسب چوب به چه صورت است؟

چسب چوب ام دی اف به صورت تخصصی برای چسباندن دو سطح ام دی اف به هم مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین امکان اتصال انواع ورق ام دی اف(MDF) به هم با چسب چوب امکان پذیر خواهد بود. اتصال ام دی اف با چسب چوب، بسیار محکم خواهد بود، به خصوص اگر بهترین چسب چوب را برای چسباندن ام دی اف انتخاب کنید. به طور کلی برای اتصال ام دی اف به هم، می توان از چسب چوب استفاده کرد، اما باید در نظر داشت که این چسب ها در کنار این‌که می توانند به راحتی اتصالات مختلف چوب ام دی اف را به هم وصل کنند، می توانند باعث بروز اشتباه نیز شوند، بنابراین باید دقت داشت که در هنگام چسباندن ام دی اف با چسب چوب، ام دی اف(MDF) در جای مناسب خودش قرار گرفته باشد.

نوشتن دیدگاه