0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
  تغییر رنگ کابینت ام دی اف با روکش ام دی اف یا برچسب کابینت

بسیاری از افراد دوست دارند برای تغییر رنگ و تغییر دکوراسیون منزلشان، رنگ کابینت ام دی اف آشپزخانه را تغییر دهند. از آنجایی که چوب ام دی اف (MDF)نسبتاً گران قیمت است برخی از افراد توانایی مالی تغییر کل کابینتهای MDF را ندارند. به همین دلیل تنها تصمیم می گیرند تنها رنگ آن ها را عوض کنند. این کار به وسیله روکش مخصوصی انجام می شود که می تواند به بهترین شیوه دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دهد. در ادامه می خواهیم این روکش ها و نحوه استفاده از آن ها را به شما معرفی کنیم.

تغییر رنگ کابینت ام دی اف با روکش

روکش آلکور و کاربرد های آن

روکش آلکور روکشی است که برای چسباندن روی سطوح مختلف از جمله کابینت ام دی اف، از آن استفاده می شود. این روکش ها را با استفاده از سلفون و پلاستیک می سازند. از این روکش ها می توان برای پوشاندن سطوح چوبی، فلزی، شیشه ای و انواع دیگر سطوح استفاده کرد. گاهی اوقات می توان از این روکش ها به جای کاغذ دیواری نیز بهره برد. با این روکش می توان سطوحی را که دچار شکستگی یا تغییر رنگ شده اند، بازسازی کرد. یعنی این روکش به خوبی می تواند عیب های سطح را بپوشاند و آن را نو جلوه دهد.
بسیاری از افراد برای آنکه تغییر دکوراسیون خود را با کم ترین هزینه انجام دهند، از این روکش ها استفاده می کنند. اکثر این روکش ها در جنس های ضد آب ساخته می شوند. تا این‌گونه شستشوی آن ها راحت تر شود. در لایه پشتی این روکش ها چسب بسیار محکم و قوی وجود دارد. این چسب باعث می شود که روکش با قدرت تمام به سطح بچسبد و جدا نشود. این چسب طول عمر روکش را تا حد بسیار زیادی بالا می برد.
انواع روکش آلکور
روکش های آلکور که برای کابینتMDF استفاده می شوند در طرح ها و جنس های مختلفی عرضه می شوند. در واقع یکی از دلایل محبوبیت بیش از حد این روکش ها را می توان در تنوع آن ها جستجو کرد. زیرا این روکش ها توانسته اند انواع سلیقه ها را راضی نگه دارند. طرح های روکش آلکور شامل چوبی، سنگی، کاغذ دیواری، گل گلی و ... می شود. این طرح ها بسیار زیاد هستند. برخی از روکش ها از جنس پی وی سی ساخته می شوند که بسیار محکم و ضد آب است. برخی دیگر نیز از جنس کاغذ معمولی هستند که غیرقابل شستشو می باشند. برخی از روکش ها مات هستند که برای پوشاندن سطح شیشه ها استفاده می شوند. برخی دیگر نیز سطح براق و صیقلی دارند. روکش های آلکور کابینت ام دی اف در طرح های ساده هم موجود می باشند. این روکش‌ها هیچ گونه طرحی ندارند و کاملاً ساده هستند.

روکش آلکور و کاربرد های آن

استفاده از روکش آلکور برای کابینت های ام دی اف در منزل

یکی از پر استفاده ترین روکش هایی که برای کابینت ام دی اف استفاده می شود، روکش آلکور است. روکش آلکور ضد آب بهترین گزینه برای پوشاندن ام دی اف های آشپزخانه است. زیرا این روکش ضد آب است و هنگام شستشو اجازه نمی دهد هیچ آبی به سطح ام دی اف برسد. در نتیجه طول عمر ام دی اف نیز به طرز قابل توجهی بالا می رود. گاهی اوقات ممکن است سطح ام دی اف دچار شکستگی یا خراش هایی شود. این خراش ها جلوه ام دی اف را خراب می کنند. استفاده از روکش هایی که طرح چوب و ام دی اف(MDF) دارند می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای سطح کابینت ام دی اف باشند.
روکش آلکور به واسطه چسب قوی خود به خوبی به روی انواع سطوح از جمله کابینت ام دی اف نصب می شود. نحوه نصب روکش ارتباط مستقیمی با نوع جنس روکش دارد. روکش های که ضخامت بیشتری دارند را با روش های متفاوتی روی سطوح می چسبانند. هر چه ضخامت روکش کمتر باشد چسباندن آن سخت تر می شود. در کل چسباندن روکش ها به مهارت خاصی نیاز ندارد. اما اگر می خواهید روکش بسیار دقیق و با ظرافت چسبانده شود، بهتر است از نصاب های حرفه ای استفاده کنید.
مجموعه ایچوب، یکی از معتبرترین مجموعه هایی است که در زمینه فروش ورق های کابینت ام دی اف و روکش ها فعالیت دارد. این مجموعه سال ها در زمینه تولید انواع ورق ها، یراق آلات، ورق های نصب و ... فعالیت مستمر دارد. تمامی محصولات مجموعه ایچوب را می توان از طریق سایت ایچوب مشاهده و خریداری نمایید.

نوشتن دیدگاه