0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
تميز كردن چربی كابينت ام دي اف

تمیز نگه داشتن آشپزخانه به دلیل اهمیتی که این فضا در حفظ سلامتی و تندرستی اعضای خانواده دارد، همواره مورد توجه زیادی قرار می گیرد. کابینت ها یکی از المان های آشپزخانه هستند که تمیز کردن آن‌ها گاهی تبدیل به دغدغه می شود، چرا که پاک کردن آلودگی های ناشی از پخت و پز گاهی بسیار سخت تر از چیزی می شود که ما فکر می کنیم. از بین بردن لکه های چربی از روی سطوح کابینت های ام دی اف در صورتی‌که زمان زیادی از ایجاد آن ها گذشته باشد، نیازمند تلاش زیاد و استفاده از محلول های پاک کننده است، به همین دلیل توصیه می شود که در فواصل زمانی منظم و کوتاه نسبت به تمیز کردن کابینت ها اقدام شود تا با حذف سریع آن ها از ماندگار شدن لکه ها جلوگیری شود. در این مطلب از ایچوب می توانید راهکارهای تمیز کردن چربی از روی کابینت ام دی اف را یادبگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب از ایچوب را مطالعه کنید.

تميز كردن چربی كابينت ام دي اف

راهکارهای تميز كردن چربی كابينت ام دي اف

راهکارهای متنوعی برای پاک کردن لکه ها و چربی ها روی کابینت ام دی اف وجود دارد که بسته به نوع آلودگی باید مورد استفاده قرار گیرند که عبارتند از:

  • استفاده از دستمال نمدار: اولین راهکار برای تمیز کردن کابینت ها بکارگیری دستمال نمدار است. این روش تنها در مواقعی موثر واقع می شود که آلودگی ها بسیار محدود و کم باشند و از نظافت قبلی زمان زیادی نگذشته باشد. البته باید دقت شود که میزان رطوبت دستمال زیاد نباشد تا با خیس شدن کابینت ام دی اف خرابی به بار نیاید.
  • استفاده از مایع ظرفشویی: می توان برای پاک کردن لکه های سطحی، از محلول مایع ظرفشویی که توسط آب رقیق شده است استفاده نمود. این روش یکی از راحت ترین روش های نظافت کابینت ام دی اف است.
  • استفاده از سرکه: اگر لکه های موجود بر روی سطوح با روش های قبلی پاک نشود می توان برای تمیز کردن کابینت ام دی اف از ترکیب سرکه و آب استفاده نمود. این شیوه که از گذشته برای نظافت مورد استفاده قرار می گرفته است، قدرت قابل قبولی دارد و می تواند تاثیر خوبی در حذف آلودگی ها داشته باشد. با استفاده از سرکه، کابینت ها جلای مطلوبی پیدا خواهند کرد، مخصوصا اگر کابینت ها سفید رنگ باشند.
  • استفاده از آبلیمو: بکارگیری آبلیمو و آب نیز می توان در زدودن آلودگی ها و چربی ها از روی کابینت ام دی اف موثر باشد. چنانچه نیاز به یک پاک کننده قوی وجود داشته باشد می توان سرکه و آبلیمو را مورد استفاده قرار داد. نتایج حاصل از استفاده این دو ماده برای تمیز کردن کابینت می توان شگفت انگیز باشد.
  • استفاده از جوش شیرین: بکارگیری جوش شیرین در نظافت بیشتر قسمت های منزل (کابینت ام دی اف آشپزخانه)از گذشته متداول بوده است. این ماده در عین این‌که لکه ها را به خوبی پاک می کند، هیچ بو یا ماده آزاد دهنده ای در حین مصرف آزاد نمی کند و مصرف کنندگان را با خطر مواجه نمی سازد. توصیه می شود که از جادوی جوش شیرین در هنگام نظافت بهره ببرید تا از دیدن نتایج آن هیجان زده گردید.
  • استفاده از محلول های شیمیایی: چنانچه هیچ یک از روش های فوق الذکر در پاک کردن و تمیز کردن لکه ها موثر نباشند می توان از محلول های شیمیایی که به این منظور در بازار عرضه می شوند استفاده نمود. این محلول های شیمیایی اگر چه دوستدار طبیعت نیستند و استفاده غیر اصولی از آنها می تواند مخاطراتی را برای مصرف کننده به وجود بیاورد، اما تاثیر بسزایی در حذف آلودگی ها خواهند داشت. لذا بهتر است اسپری هایی که تحت عنوان چند منظوره در دسترس قرار دارند، صرفا در مواقع خاصی که ضرورتی وجود دارد مورد استفاده قرار گیرند.

راهکارهای تميز كردن چربی كابينت ام دي اف

پاك كردن چربي از روی کابینت چوبی آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه چوبی یکی از ارزشمندترین نوع کابینت موجود در بازار هستند که خرید و نصب آن‌ها مستلزم هزینه مبالغ زیادی است، لذا بهتر است در نگهداری آن ها دقت کافی صورت گیرد تا با ایجاد لکه های چربی و دیگر آلودگی ها خراب نشوند. از آنجا که تمام لکه هایی که در آشپزخانه ها ایجاد می شود حاصل از طبخ غذا است، لذا نحوه پاک کردن چربی کابینت چوبی نیز مشابه با ام دی اف است و می توان به فراخور نیاز، یکی از روش های ذکر شده در بخش قبل را برای نظافت مورد استفاده قرار داد. مجددا تاکید می شود که لازم است کابینت های چوبی و ام دی اف بعد از لکه زدایی به خوبی خشک شوند و از خیس ماندن آن ها جلوگیری به عمل آید. سعی کنید با استفاده از روش های ساده و بدون ضرر چربی های کابینت خود را پاک کنید، چراکه کابینت ام دی اف حساس است و ممکن است خراب شود.

 

نوشتن دیدگاه