0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
نقاشی روی MDF با رنگ روغن

ام دی اف به عنوان یکی از متریال های رایج برای کابینت‌سازی و کمد، می تواند زیبایی خاصی به ساختمان های مسکونی و تجاری بدهد. محدودیت رنگ ام دی اف، وجود ندارد و در حال حاضر، امکان خرید ام دی اف در رنگ های متنوع و با طرح های مختلف وجود دارد؛ اما در مواردی نیاز به نقاشی روی ام دی اف است که کمی چالش‌برانگیز نیز خواهد بود. برای نقاشی روی ام دی اف با، می توان از رنگ روغن استفاده کرد. در ادامه مقاله بیشتر در مورد نقاشی روی ام دی اف با رنگ روغن صحبت می کنیم. با ایچوب همراه باشید.

نقاشی روی ام دی اف با رنگ روغن

رنگ روغن بهترین گزینه برای نقاشی روی ورق ام دی اف

نقاشی روی ام دی اف، زمانی چالش‌برانگیز است که ام دی اف رنگ را به خود جذب کند. در واقع ساختار چوب ام دی اف به شکلی است که اگر بدون آستر رنگ آمیزی شود، به راحتی رنگ را به خودش جذب می کند. به همین خاطر، انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی روی ورق ام دی اف بسیار حائز اهمیت است.
به طور کلی، دو نوع رنگ برای نقاشی روی ام دی اف وجود دارند که هر کدام مزیت ها و معایب خاص خودشان را دارند.

  • رنگ بر پایه آب
  • رنگ بر پایه روغن

رنگ روغن که همان رنگ بر پایه روغن است، یکی از انواع رنگ هایی است که برای نقاشی روی ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد. این روزها، بسیاری از افرادی که به دنبال تغییر رنگ ورق ام دی اف هستند، می توانند از رنگ روغن برای این کار استفاده کنند. رنگ روغن به دلیل داشتن پایه روغنی به راحتی روی ام دی اف می نشیند. با این حال بوی زیادی تولید می کند و باید برای نقاشی روی ام دی اف با رنگ روغن، تهویه مناسبی برای فضا وجود داشته باشد.
نقاشی روی ام دی اف با رنگ روغن در نهایت یک سطح صاف و صیقلی به ما تحویل می دهد. سطح رنگ کاری شده با رنگ روغن معمولا براق است؛ اما در صورت نظر مشتری می توان از رنگ های مات نیز برای نقاشی روی ام دی اف با رنگ روغن استفاده کرد.

رنگ روغن بهترین گزینه برای نقاشی روی ورق ام دی اف

آماده سازی ام دی اف برای نقاشی روی آن

همانطور که اشاره کردیم، ام دی اف یک نوع چوب بسیار خورنده است. یعنی پس از قرار گرفتن رنگ روی ام دی اف، ام دی اف آن را جذب می کند و رنگ به لایه های داخلی ام دی اف نفوذ می کند. به همین خاطر، برای نقاشی روی ام دی اف با رنگ روغن نیاز است که ابتدا سطح ام دی اف آماده سازی شود.
برای آماده سازی سطح ام دی اف، دو مرحله بسیار مهم وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

تمیز کردن سطح ام دی اف

در مرحله اول، نیاز است که سطح ام دی اف به طور کامل تمیز شود. برای این کار نیاز به یک دستمال نرم و کمی مرطوب دارید تا کل سطح ام دی اف را از کثیفی، برجستگی و .... تمیز کند. اگر مرحله تمیز کردن سطح ام دی اف انجام نشود، نقاشی روی ام دی اف با رنگ روغن بی‌کیفیت و نامرتب خواهد بود.

آسترزنی روی ام دی اف

یکی از مراحل مهم برای نقاشی روی ام دی اف با رنگ روغن، آسترزنی روی آن است. در واقع، می بایست یک پایه رنگ روی ام دی اف ایجاد شود تا در نهایت بتوان روی این پایه رنگ را با رنگ روغن رنگ آمیزی کرد. در این مرحله یک نوع رنگ به نام پرایمر روی ام دی اف قرار می گیرد. زمانی که پرایمر خشک شد، می توان روی آن را سمباده کشید تا در نهایت یک سطح صاف روی ام دی اف ایجاد شود. پس از انجام این کارها، امکان رنگ آمیزی و نقاشی روی ام دی اف فراهم می شود.
کلام آخر
در این مقاله سعی کردیم در مورد نقاشی ورق ام دی اف با رنگ روغن و مزیت های آن صحبت کنیم. با کمک نقاشی روی ام دی اف با رنگ روغن، دیگر نیازی به تعویض رنگ ام دی اف نیست. چون رنگ روغن زیبایی و جلای خاصی به چوب ام دی اف می دهد. البته قبل از شروع نقاشی روی ام دی اف با رنگ روغن، حتما به نکاتی که در مورد آماده سازی سطح ذکر کردیم، توجه داشته باشید.

نوشتن دیدگاه