0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
تميز كردن كابينت ام دي اف مشکی

کابینت ام دی اف مشکی جزء کابینت هایی است که کثیفی ها و آلودگی های روی آن بیشتر دیده می شود، بنابراین تمیز کردن کابینت ام دی اف مشکی یکی از دغدغه های افرادی است که این نوع کابینت را در آشپزخانه دارند. در این مطلب از ایچوب قصد داریم با نحوه تمیز کردن کابینت MDF مشکی به صورت اصولی آشنا شویم، پس با ما همراه باشید

تميز كردن كابينت ام دي اف مشکی

راهنمای قدم‌ به‌ قدم تمیز کردن کابینت ام دی اف مشکی

به منظور تمیز کردن کابینت آشپزخانه ام دی اف مشکی  باید چندین مرحله ساده را انجام داد. رعایت همین مراحل ساده باعث می شود علاوه بر تمیز شدن کابینت آشپزخانه، آسیبی به ام دی اف نیز وارد نشود. در ادامه قدم به قدم تمیز کردن کابینت ام دی اف مشکی را برای شما شرح می دهیم.

  • از شوینده ملایم استفاده کنید: در اولین قدم برای تمیز کردن کابینت ام دی اف بهتر است به سراغ مایع ظرفشویی ملایم بروید. مایع ظرفشویی یکی از بهترین شوینده هایی است که می توان برای سطوح ام دی اف آشپزخانه استفاده کرد. کمی از مایع ظرفشویی را با آب گرم ترکیب کنید تا رقیق تر شود. در صورتی که آلودگی روی سطح کابینت کم باشد می توانید فقط از آب گرم استفاده کنید. دقت داشته باشید که آب زیادی روی ام دی اف نریزید. این کار می تواند به سطح کابینت آشپزخانه آسیب وارد کند و به مرور زمان موجب برآمدگی در سطح کابینت شود.
  • از دستمال مناسب استفاده کنید: یکی از بهترین دستمال ها برای تمیز کردن، دستمال های میکروفایبر هستند. بهتر است برای تمیز کردن کابینت ام دی اف مشکی از این نوع دستمال استفاده کنید. در صورتی که دستمال میکروفایبر در دسترس ندارید بهتر است از نرم ترین دستمالی که دارید استفاده کنید. برای لکه های سخت تر می توان کمی از مایع شوینده را روی لکه ریخت و چند دقیقه صبر کرد تا لکه یا آلودگی نرم تر شود، سپس آن را با دستمال پاک کرد.
  • دستمال را به صورت دورانی حرکت دهید: دستمال آغشته به مایع شوینده را به صورت دورانی و دایره ای شکل روی سطح ام دی اف آشپزخانه حرکت دهید. این کار علاوه بر این‌که لکه ها از بین می برد، از ایجاد رد دستمال بر روی سطح نیز جلوگیری می کند. به خصوص بر روی کابینت های مشکی و تیره رنگ، رد دستمال بیشتر دیده می شود، به همین دلیل باید هنگام دستمال کشیدن از حرکات دورانی استفاده کنید تا ردی باقی نماند.
  • مجددا دستمال خشک بکشید: پس از این‌که سطح کابینت را به صورت دورانی تمیز کردید باید رطوبت اضافی روی آن را خشک کنید، بنابراین از یک دستمال خشک استفاده کنید و رطوبت اضافی را کاملا خشک کنید. وجود رطوبت اضافی بر روی کابینت ام دی اف، آسیب های جدی به آن وارد می کند و عمر مفید آن را به شدت کاهش می دهد.
  • دستگیره های کابینت را کاملا تمیز کنید: دستگیره های کابینت جزء بخش هایی هستند که بیشترین آلودگی را دارند. هنگام تمیز کردن کابینت ام دی اف مشکی آشپزخانه به دستگیره ها توجه داشته باشید. در صورتی که دستگیره ها نقوش زیادی دارند باید بتمامی خطوط آن ها را با مایع شوینده تمیز کنید. برای این کار می توانید از یک مسواک نیز کمک بگیرید. پس از این‌که دستگیره تمیز شد، سطح آن را کاملا خشک کنید.
  • لولاهای کابینت را خشک نگه دارید: رطوبت و آب نباید به لولاهای کابینت نفوذ کند. به دلیل این‌که باعث می شود لولاها دچار زنگ زدگی شوند. در صورتی که لولاها خیلی کثیف هستند برای تمیز کردن آن ها از دستمال خشک استفاده کنید. اگر بعد از استفاده از دستمال خشک هنوز هم آلودگی وجود داشت فقط از یک یا دو قطره مایع شوینده استفاده کنید و سریعا لولا را خشک کنید.
  • کشوها را تمیز کنید: در نهایت سراغ تمیز کردن کشوها بروید. تمامی مراحل فوق را برای کشوها نیز تکرار کنید تا کاملا تمیز شوند. سطحی داخلی کشوها را با دستمال گردگیری کنید و اگر دچار چربی شده اند با کمی مایع شوینده تمیز کرده و آن را کاملا خشک کنید.

راهنمای قدم‌ به‌ قدم تمیز کردن کابینت ام دی اف مشکی

اهمیت تمیز کردن کابینت ام دی اف مشکی

کابینتMDF مشکی به دلیل رنگ خاص و منحصر به فردی که دارد، جلوه ویژه ای به اشپزخانه می دهد. لک و کثیفی روی کابینت مشکی بسیار نمایان می شود و با وجود چنین کثیفی هایی آشپزخانه نمای اصلی خود را ندارد. شما باید کابینت آشپزخانه ام دی اف مشکی خود را تمیز کنید و سپس به وسیله پولیش یا واکس مخصوص آن ها را براق کنید. در پایان باید گفت اگر تمیز کردن کابینت ام دی اف مشکی به صورت روزانه و هفتگی انجام شود، لکه ها و آلودگی های سخت بر روی آن ایجاد نمی شود و سطح کابینت آسیبی نمی بیند، بنابراین توصیه می شود نظافت اصولی و روزانه کابینت های آشپزخانه را جدی بگیرید تا عمر مفید کابینت ام دی اف آشپزخانه افزایش پیدا کند.

نوشتن دیدگاه