0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
تميز كردن كابينت ممبران آشپزخانه

تمیز کردن کابینت ممبران یکی از اقداماتی است که علاوه بر حفظ بهداشت می تواند عمر مفید کابینت را نیز افزایش دهد. وجود آلودگی ها و لکه های چربی، سطح کابینت آشپزخانه را کدر می کند و زیبایی آن را از بین می برد، بنابراین باید سطح کابینت را با استفاده از روش های اصولی تمیز کرد. در اینجا قصد داریم با انواع روش های تمیز کردن کابینت ممبران آشنا شویم. با ما همراه باشید.

تميز كردن كابينت ممبران

انواع روش های تمیز کردن کابینت ممبران

کابینت ممبران یا وکیوم نوعی کابینت ام دی اف است که بر روی آن از روکش PVC استفاده شده است. بر روی بخش های مختلف این کابینت از نقوش یا شیارهایی استفاده شده است که تمیز کردن آن را کمی دشوار می کند. روکش پی وی سی(PVC) در این کابینت، لایه ای است که در تماس با اجسام سنگین و نیز دچار آسیب می شود و زیبایی خود را از دست می دهد، علاوه بر این با وجود آلودگی های سخت می تواند دچار خراشیدگی شود، در نتیجه تمیز کردن به موقع آن ضروری است. روش های مختلفی برای تمیز کردن کابینت ممبران وجود دارد. در ادامه این مطلب از ایچوب برخی از انواع روش های متداول تمیز کردن  کابینت ممبران را معرفی می کنیم.

  • تمیز کردن کابینت ممبران با مایع ظرفشویی:
    ترکیب مایع ظرفشویی و آب گرم می تواند لکه های معمولی را از سطح کابینت آشپزخانه ممبران پاک کند. کافیست ابتدا روی سطح کابینت را با دستمال تمیز کنید تا گرد و غبار روی آن پاک شود، سپس کمی مایع ظرفشویی را با آب گرم مخلوط کنید، به طوری که ترکیب به دست آمده زیاد غلیظ نباشد. این ترکیب را با یک دستمال نرم بر روی کابینت بکشید و پس از آن با یک دستمال نرم و خشک آن را پاک کنید. برای پاک کردن بقایای مایع ظرفشویی می توانید دستمال را با آب گرم، مرطوب کنید و مجددا روی سطح کابینت بکشید.
  • تمیز کردن کابینت ممبران با ترکیب سرکه و آب:
    سرکه و آب برای از بین بردن چربی ها و لکه های چرب انتخاب مناسبی است. این ترکیب را مستقیما بر روی لکه های چرب بریزید و چند دقیقه صبر کنید، سپس با یک دستمال سطح مورد نظر را پاک کنید تا کلیه چربی ها از روی آن برداشته شود، در پایان یک دستمال تمیز را با آب گرم نم دار کنید و روی سطح کابینت ممبران بکشید. تمیز کردن کابینت ممبران با این ترکیب آسیبی به سطح کابینت وارد نمی کند.
  • تمیز کردن کابینت ممبران باترکیب سرکه و جوش شیرین:
    استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین برای از بین بردن لکه های چربی سخت، مناسب است. لکه هایی که مدت ها بر سطح کابینت ممبران بر جای مانده اند با استفاده از این روش کاملا تمیز می شوند. برای درست کردن این ترکیب باید مقداری جوش شیرین را با سرکه ترکیب کنید، به طوری که به صورت یک خمیر در بیاید، سپس این خمیر را مستقیما بر روی لکه های سخت قرار دهید. پنج دقیقه صبر کنید تا خمیر بر روی لکه اثر کند، سپس با آب گرم خمیر و لکه را پاک کنید. در آخر سطح کابینت را با دستمال نم دار پاک کنید. اگر لکه قدیمی و مقاوم بود، بهتر است مدت زمان بیشتری خمیر را روی لکه قرار دهید تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.
  • تمیز کردن کابینت ممبران بامحلول آب و صابون:
    برای تمیز کردن کابینت ممبران می توانید از محلول آب و صابون نیز استفاده کنید. کمی کف صابون درست کنید و با دستمال نرم روی سطح کابینت بکشید، در نهایت با یک دستمال آب گرم روی سطح کابینت آشپزخانه بکشید تا کاملا تمیز شود. دقت داشته باشید که محلول آب و صابون را به صورت غلیظ درست نکنید.
  • تمیز کردن کابینت ممبران بااسپری الکل:
    با استفاده از اسپری الکل می توانید سطح کابینت را تمیز کنید و کلیه میکروب های موجود روی آن را از بین ببرید. بهتر است از این روش در فاصل طولانی استفاده کنید تا آسیبی به سطح روکش PVC(روکش پی وی سی) وارد نشود.

انواع روش های تمیز کردن کابینت ممبران

اهمیت تمیز کردن کابینت ممبران

تمیز کردن کابینت ممبران و نظافت روزانه آن جلوه زیبایی و ظرافت آن را بیشتر می کند، بنابراین توصیه می شود به صورت روزانه سطح کابینت را تمیز کنید و اجازه ندهید لکه ها و چربی به مدت طولانی روی سطح کابینت باقی بمانند. به خاطر داشته باشید که هر چه لکه ها دیرتر تمیز شوند، پاک کردن آن ها سخت می شود، به همین دلیل اگر کابینت آشپزخانه شما ممبران است، تمیز کردن آن اهمیت زیادی دارد.

نوشتن دیدگاه