0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
از بین بردن زردی کابینت های گلاس

مطمئنا برای شما هم اتفاق افتاده که یک روز صبح به آشپزخانه بروید و با تابش نور خورشید متوجه زرد شدن رنگ کابینت های آشپزخانه خود بشوید. خیالتان راحت، شما تنها نیستید و فقط کابینت های سفید شما نیست که با گذشت زمان، زرد شده است. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که با تهیه بهترین و قدرتمندترین محلول های پاک کننده از شر رنگ زرد کابینت های گلاس آشپزخانه تان راحت شوید. شما عزیزان می توانید قیمت ورق هایگلاس را از ایچوب استعلام کنید. در فروشگاه اینترنتی ایچوب انواع ورق هایگلاس مرغوب با قیمت مناسب عرضه شده است.

علل زردی کابینت های گلاس

با مرور زمان رنگ های روغنی روشن به زردی می روند، به خصوص اگر آشپزخانه شما آفتاب زیادی داشته باشد و رنگ کابینت های شما به یک رنگ کهربایی تبدیل می شود. ایجاد رنگ زرد کابینت ها در چنین آشپزخانه هایی با تابش آفتاب به طور ‌مستقیم ارتباط دارد و باید از تابش نور مستقیم به کابینت ها جلوگیری کنید، می توانید پنجره هایتان را به وسیله محافظUV بپوشانید و یا از پرده هایی با پارچه ضخیم تر استفاده کنید تا از آسیب به وسیله نور خورشید جلوگیری کنید، متأسفانه عوض شدن رنگ به وسیله نور خورشید می تواند دائمی باشد و اگر بیشتر قسمت های کابینت های آشپزخانه شما زرد شده است، ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید. اگر زردن شدن کابینت ها به دلیل چربی غذاها باشد می توانید از راه و روش پیشنهادی ما برای از بین بردن زردی کابینت آشپزخانه های گلاس استفاده کنید.

روش های از بین بردن زردی کابینت های گلاس

اولین راه این هست که اصلا آشپزی نکنید! ولی اگر این روش امکان پذیر نیست، ابتدا نقطه ای از کابینتان که زرد شده است را انتخاب کنید و سعی کنید با روش های زیر تمیز کنید. در صورت عدم بهبود، ممکن است رنگ زرد به خورد کابینت رفته و همیشگی شده باشد.

آشپزخانه خود را آماده کنید: هنگام تمیز کردن کابینت های گلاس آشپزخانه خود با توجه به اینکه می خواهید از محلول های ضد عفونی کننده و پاک کننده استفاده کنید بهتر است آنها را از هر نوع مواد غذایی و ظرف و ظروف خالی کنید.

تمیز کردن کلی: به وسیله محلول زیر معجزه پاکیزگی را در کابینت های خود ببینید، ¼ فنجان جوش شیرین ، 4 فنجان سرکه سفید و 8 فنجان آب گرم را در یک سطل 2 لیتری مخلوط کنید. سپس برای پاک کردن درب ها از پارچه یا اسفنج تمیز استفاده کنید. با آب تمیز بشویید و با دستمال خشک کنید. می توانید این محلول را داخل بطری بریزید و بر سطح کابینت ها اسپری کنید و مدت زمانی را صبر کنید و سپس سطح را با یک اسفنج نرم در یک حرکت دایره ای پاک کنید، اسفنج را بشویید، آن را بچلانید و مجدداً کابینت را پاک کنید تا لکه ها از بین برود.کابینت آشپزخانه را با یک حوله نرم یا دستمال خشک کنید.

از بین بردن لکه های روغنی زرد: برای از بین بردن لکه های روغنی زرد کابینت های گلاس یک اسفنج را با آب مرطوب کنید، تمام پنجره های آشپزخانه را باز کنید و اگر پنجره ندارید هواکش آشپزخانه(هود) را روشن و یک جفت دستکش لاستیکی بپوشید. مقدار کمی آمونیاک را بر روی اسفنج بریزید، هرگز آمونیاک را با سفید کننده یا سایر پاک کننده ها مخلوط نکنید. از پایین به سمت بالا اسفنج را روی سطح کابینت ها آشپزخانه حرکت دهید و به آرامی سعی کنید تا چربی ها را از بین ببرید. اسفنج را بشویید و آب اضافی را گرفته و درنهایت آمونیاک را از روی کابینت پاک کنید. کابینت را با یک حوله نرم و دستمال خشک کنید.

از بین بردن لکه های زرد سخت: 2/1 فنجان جوش شیرین را با 4/1 فنجان آب مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. سپس یک مسواک نرم یا برس تمیز را درون خمیر فرو کنید و جوش شیرین را به مدت 5 دقیقه روی لکه ها قرار دهید. پس از مدت زمان گفته شده، جوش شیرین را با یک اسفنج مرطوب پاک کنید و دوباره کابینت های گلاس را با یک حوله نرم یا دستمال خشک کنید.

روش های از بین بردن زردی کابینت های گلاس

نکته! برای شستشوی سریعتر و از بین بردن زردی کابینت های گلاس خود، از دو اسفنج و یک سطل آب اضافی برای شستشوی کابینت آشپزخانه استفاده کنید.

هشدار!! از سفید کننده یا اسکاچ های سیمی استفاده نکنید زیرا این ها می توانند به بدنه و رنگ کابینت های آشپزخانه صدمات برگشت ناپذیری بزنند. 

بنابراین اگر عاشق ظاهر سفید رنگ کابینت های آشپزخانه خود هستید، از همان ابتدایی که لکه های چربی بر روی ظاهر کابینت پدیدار شد، سریعا اقدام به از بین بردن زردی کابینت هایگلاس کنید تا تبدیل به کابوس شما نشود.

نوشتن دیدگاه