0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
کپک زدن کابینت ام دی اف

احتمالا بارها شاهد کپک زدن کابینت های ام دی اف خود بوده اید. امری که می تواند در روحیه شما تاثیر منفی گذاشته و شما را از خرید این نوع از کابینت ها پشیمان کند. البته، بهتر است قبل از پشیمان شدن کمی نسبت به نگهداری از کابینت‌های خود کوشا باشید تا دیگر شاهد این امر نباشید. شستشوی اصولی ام دی اف می تواند تا حد زیادی از بروز کپک ها جلوگیری کند. توجه داشته باشید که اگر پس از شستشو، سطوح و درزهای کابینت را خشک نکنید احتمال کپک زدن ام دی اف را تا حد زیادی بالا خواهید برد. از این رو، حتما پس از شستشو تمامی درزها را به خوبی خشک کرده و هرگز از مواد شوینده و اسیدی استفاده نکنید. البته، در هنگام خرید با سفارش ورق ام دی اف ضد آب به راحتی می توانید از بروز کپک جلوگیری کرده و دیگر دغدغه ای از این بابت نداشته باشید. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت کابینت ام دی اف با مشاورین ایچوب در تماس باشید.

سایر دلایل کپک زدن ام دی اف

یکی دیگر از دلایل کپک زدن کابینت ام دی اف وجود موریانه در لا به لای درزهای کابینت است. به یاد داشته باشید که موریانه های ام دی اف گاها کوچکتر از سایر موریانه ها هستند و همین امر موجب می شود تا امکان مشاهده آنها سخت باشد. امری که اگر به موقع جلوی آن را نگرفت موجب تخم گذاری موریانه ها می شود. یکی از راه های شناسایی این موریانه ها مشاهده دقیق درزهای کابینت با ذره بین است؛ به گونه ای که اگر رشته ای از کپک نارنجی رنگ مشاهده کردید، باید خود را آماده مبارزه با موریانه ها کنید. روش های زیادی برای از بین بردن این موریانه ها وجود دارد که یکی از آنها استفاده از اسپری است. البته، به یاد داشته باشید که اسپری ها قادرند سطح ام دی اف را از بین برده و آن را دچار پوسیدگی کنند. بنابراین، بهتر است روش های جایگزین را انتخاب کرد. شما عزیزان می توانید برای استعلام موجودی و قیمت ام دی اف فرامید و سایر برندهای معتبر و خوشنام با ایچوب در ارتباط باشید.

کپک زدن ام دی اف

تمیز کردن کابینت ام دی اف برای جلوگیری از کپک زدن

در صورتی که اقدام به از بین بردن موریانه های ام دی اف نکنید، تعداد آنها سرسام آور شده و همین امر امکان مبارزه و از بین بردن آنها را سخت می کند. حال تصور کنید که گرد غبار و چربی نیز به سطح ام دی اف بچسبد و تمیز کردن آن را سخت تر از قبل کند. در واقع گرد و غبار می تواند یک منبع تغذیه ثانویه برای موریانه ها باشد. البته وجود رطوبت نیز در رشد موریانه ها بی تاثیر نیست.
نکته مهم بعدی این است که هرگز کابینت ها را گرم نگه ندارید. هر از گاهی آن را با آب سرد بشویید؛ چراکه گرما موجب تکثیر موریانه می شود و همچنین مشکلاتی را نظیر تغییر رنگ، تغییر شکل و انحنا را در چوب به وجود می آورد. بنابراین، بهترین روش برای پاک کردن ام دی اف استفاده اصولی از یک دستمال و اسپری مخصوص است. البته، نباید از اسپری ها به مدت طولانی استفاده کرد. همانطور که در ابتدای مطلب ذکر کردیم، اسپری موجب برآمدگی و پوسیدگی ام دی اف خواهد شد. ابتدا بهتر است با یک شی تیز مانند پیچ گوشتی بر روی سطح لکه های کپک ضربه وارد کنید تا از شدت نرمی چوب مطلع شود؛ اگر، سطح چوب نرم بود به این معناست که کپک ها به عمق چوب نفوذ کرده و در حال از بین بردن ام دی اف هستند. برای جلوگیری از نفوذ بیشتر کپک سریعا چوب را خشک کرده و از ورود رطوبت به ام دی اف جلوگیری کنید. از آن جایی که هنگام تمیز کردن کپک ها ممکن است گازهای سمی آن را استشمام کنید از یک ماسک مناسب استفاده کنید. سپس، با استفاده از سمباده با میزان زبری 100 تا جایی که امکان دارد، سطوح کپک را بسایید و بعد توسط یک سمباده زبرتر، قسمت های کپک زده را تراشیده و صیقل دهید. اکنون وقت استفاده از اسپری رسیده، مدتی صبر کنید و بعد با یک دستمال تمیز آن را تمیز کنید. سپس کمی صبر نموده و پس از خشک شدن سطوح کپک زده مجددا آن را با سمباده بسایید. این کار را تا زمانی که کپک ها کاملا از بین بروند، انجام دهید و هرگز اجازه ندهید که قسمت های سالم ساییده شوند.

نوشتن دیدگاه