0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
جلوگیری از کپک زدن کابینت ام دی اف

کپک زدن کابینت ام دی اف به قدری ناراحت کننده است که می تواند اهالی منزل را دچار عصبانیت کند. البته، روش های متعددی برای جلوگیری از این امر وجود دارد که اگر به درستی انجام شوند هیچ گاه کابینت ها دچار کپک نمی شوند. کپک ها رشته نخ هایی نارنجی رنگ هستند که در لا به لای ام دی اف ایجاد شده و اگر به موقع از بین نروند به عمق چوب نفوذ خواهند کرد. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت کابینت ام دی اف با مشاورین ایچوب در تماس باشید.

دلایل کپک زدن کابینت ام دی اف

از عمده دلایل کپک زدن ام دی اف می توان به خشک نکردن کابینت پس از هر بار تمیز کردن اشاره کرد. در واقع رطوبت اصلی ترین دلیل کپک زدن کابینت است. به یاد داشته باشید که رطوبت سطحی ممکن است به راحتی پاک شود؛ روی سخن ما رطوبت هایی است که در درزهای کابینت وجود دارند و هرگز اقدامی برای خشک کردن آنها صورت نمی گیرد.
از دیگر دلایل کپک زدن کابینت می توان به موریانه های ام دی اف اشاره کرد. توجه داشته باشید که موریانه های ام دی اف با سایر موریانه ها فرق داشته و بسیار ریزتر هستند. همین امر موجب شده است تا امکان مشاهده آنها با چشم غیر مسلح سخت شود. رطوبت و گرما عامل اصلی وجود موریانه ها در کابینت هستند. از این رو، باید هنگام خرید نمونه های ضد آب را سفارش داد. ورق ام دی اف  ضد آب دارای روکش مخصوص بوده و عایق مناسبی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار هستند.

کپک های نارنجی رایج ترین کپک کابینت

کپک های نارنجی یکی از رایج ترین کپک های کابینت بوده و دلیل اصلی آنها وجود رطوبت و گرمای زیاد است. البته، این کپک ها به کپک های موریانه نیز معروف هستند. چراکه موریانه ها نیز به شکل رشته نخ های نارنجی در لا به لای ام دی اف قرار می گیرند. این امر موجب شده است تا بسیاری از افراد با مشاهده کپک های نارنجی نتوانند آنها را با موریانه ها تشخیص دهند. از این رو، بهتر است با مشاهده این کپک ها به آنها ضربه بزنید و اگر حرکتی مشاهده کردید، بدانید که با موریانه های ام دی اف مواجه هستید. یکی از راه های مناسب جهت آگاهی از میزان نفوذ کپک های نارنجی استفاده از یک شیء نوک تیز است؛ به گونه ای که با ضربه زدن به سطح چوب می توان میزان نرم بودن آن را تشخیص داد. در صورتی که سطح چوب نرم باشد، بدین معناست که کپک ها به عمق چوب نفوذ کرده و در حال از بین بردن آن هستند. شما عزیزان می توانید برای استعلام موجودی و قیمت ام دی اف فرامید و سایر برندهای معتبر و خوشنام با ایچوب در ارتباط باشید.

کپک نارنجی کابینت

 

پیشگیری از کپک زدن کابینت ام دی اف

ساده ترین روش جلوگیری از بروز کپک در کابینت، عدم ریختن آب بر روی سطح آن است. در واقع هر چه از آب کمتری هنگام تمیز کردن کابینت ها استفاده کنید، طول عمر آن را بالا خواهید برد. بهترین روش برای تمیز کردن ام دی اف استفاده از پارچه های مخصوص و نمناک است. پس از تمیز کردن حتما سطح کابینت را با یک دستمال تمیز خشک کنید. همچنین، هفته ای یکبار به طور اساسی کابینت ها را گردگیری کنید. یکی دیگر از عوامل بروز کپک، گرد و غبار هستند. گرد و غبار می تواند منبع تغذیه مناسبی برای موریانه های ام دی اف باشند. بنابراین، هر هفته تمامی درزهای کابینت را با یک شیء تیز گردگیری کرده و از چرب شدن آن جلوگیری کنید. از دیگر روش های جلوگیری از کپک زدن کابینت استفاده از روکش های ضد آب است. این روکش ها تمام درزها و سطوح کابینت را پوشانده و امکان نفوذ رطوبت و آب را به آن نمی دهد. این روکش ها در تمامی مراکز فروش کابینت وجود داشته و شما هنگام خرید می توانید از فروشنده بخواهید تا آن را برایتان نصب کند.
در مورد اینکه آیا استفاده از اسپری باعث پوسیدگی کابینت می شود؟ دیدگاه های مختلفی وجود دارد که اغلب، نظر به مناسب بودن اسپری ها برای از بین بردن کپک دارند. البته، این تصور تا حدی هم درست بوده و اسپری ها گزینه مناسبی برای از بین بردن انواع کپک هستند. اما، استفاده بی جا از آنها می تواند کابینت را دچار پوسیدگی کند. البته، استفاده از اسپری های مرغوب تا حد زیادی می تواند از بروز این امر جلوگیری کند. به یاد داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است. از این رو، با خرید روکش های ضد آب از بروز کپک جلوگیری کنید.

نوشتن دیدگاه