0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
روش نگهداری از کابینت ام دی اف

قبل از خرید و نصب هر وسیله ای برای خانه بهتر است ابتدا با روش های نگهداری از آن آشنا شویم. آشپزخانه از بخش هایی از خانه است که تمیزی در آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین می توان گفت کابینت ها مهم ترین بخش آشپزخانه هستند. آشنایی با روش نگهداری از کابینت ام دی اف از موضوعاتی است که نباید دست کم گرفته شود. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت کابینت ام دی اف با مشاورین ایچوب در تماس باشید.

مراقبت از کابینت ام دی اف

نگهداری از کابینت ام دی اف به روش های مختلفی امکان پذیر است.در مطلب زیر ما به معرفی برخی از این روش ها می پردازیم:

بهتر است برای نگهداری از کابینت های  یک روال MDFو تمیز کردن روزانه و یا هفتگی را در نظر بگیریم. برای تمیز کردن این کابینت ها استفاده از یک پارچه مرطوب می تواند کاربردی باشد.
مواد شیمیایی مانند سفیدکننده ها از جمله موادی هستند که می توانند سریعا به کابینت ها آسیب برسانند، این مواد می توانند موجب رنگ رفتگی کابینت ها شوند. همچنین استفاده از آنها به مرور زمان باعث از بین رفتن و سست شدن ساختار ذره های سازنده کابینت های ام دی اف می شود. برای مشاهده طرح های مختلف، خرید و اطلاع از لیست قیمت ام دی اف سفید از برندهای مختلف می توانید با مشاورین فروش ایچوب تماس حاصل نمایید.
استفاده از مواد شوینده یک روش نگهداری از کابینت ام دی اف به شمار می رود، این مواد می توانند برای تمیز کردن کابینت های شما بسیار کاربردی باشند، البته برای اطمینان بیشتر می توانید این مواد را با کمی آب مخلوط کنید تا از سالم ماندن کابینت ها مطمئن باشید. پس از آغشته کردن کابینت های ام دی اف به دستمال حاوی شوینده باید کابینت ها را با یک دستمال مرطوب پاک کنید البته توجه کنید که در این مرحله بهتر است دستمال مورد استفاده مرطوب بوده و خیس نباشد. بعد از پاک کردن با دستمال مرطوب در مرحله آخر برای خشک شدن این رطوبت به جا مانده بهتر است کابینت ها را با یک دستمال خشک پاک کنید.
همچنین در هنگام پاک کردن کابینت های ام دی اف از نفوذ آب و یا مواد شوینده به داخل درزهای آن ها جدا خودداری نمایید، زیرا این مواد به مرور زمان موجب آسیب دیدگی این کابینت ها می شوند. شما عزیزان می توانید برای استعلام موجودی و قیمت ام دی اف فرامید و سایر برندهای معتبر و خوشنام با ایچوب در ارتباط باشید.

مراقبت از کابینت ام دی اف

 

رطوبت و حرارت، مهم ترین عامل آسیب رسیدن به کابینت ام دی اف

رطوبت از جمله مواردی است که به مرور زمان موجب آسیب دیدگی کابینت های ساخته شده از ورق ام دی اف می شود، پس برای جلوگیری از این آسیب دیدگی بهتر است از هرگونه نفوذ رطوبت به این کابینت ها جدا خودداری شود.چک کردن مداوم کابینت ها به لحاظ پاک بودن از رطوبت نیز یک روش نگهداری از کابینت ام دی اف محسوب می شود. البته در مرحله اول بهتر است بعد از نصب این کابینت ها از نبود هرگونه نشتی در اطراف این کابینت ها مطمئن شویم.
کابینت ام دی اف دور سینک ظرفشویی که بیشتر از بقیه کابینت ها در مواجهه با آب قرار می گیرد، باید به طور ویژه ای مورد نگهداری قرار بگیرد، برای این منظور بهتر است بعد از هر بار شستن ظروف که موجب پراکندگی آب بر روی این کابینت ها می شود آنها را با یک دستمال خشک و تمیز پاک نمایید.
همچنین از آویزان کردن دستمال ها و یا پارچه های خیس بر روی دستگیره ها و یا خود کابینت های ام دی اف جدا خودداری نمایید، زیرا تکرار این کار به مرور زمان به علت ایجاد رطوبتٍ، می تواند موجب پوسیدگی و سست شدن ساختار این کابینت ها شود.
حرارت نیز از جمله مواردی است که می تواند به طور جدی به کابینت های ام دی اف آسیب برساند. گرما و بخار ایجاد شده از طریق استفاده از اجاق گاز در فضای آشپز خانه می تواند موجب نرم و سست شدن ساختار کابینت ها شود. پس برای حل این مشکل نیز باید را حلی پیدا کرد. استفاده از هود برای از بین بردن و به حداقل رساند بخار در آشپزخانه نیز یک روش نگهداری از کابینت ام دی اف محسوب می شود.
اجاق گاز مهم ترین عامل ایجاد حرارت و بخار در آشپزخانه است، پس برای جلوگیری از ایجاد این مشکل بهتر است در حین نصب اجاق گاز فاصله ای بین کابینت های ام دی اف و اجاق گاز وجود داشته باشد.

همچنین برای جلوگیری از آسیب دیدن کابینت های ام دی اف، نباید درب این کابینت ها را بیش از حد باز کنیم، زیرا این امر در طی تکرار می تواند موجب خراب شدن درب آنها شود.

نوشتن دیدگاه