0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
ترمیم جای پیچ در ام دی اف

هنگامی که پیچ ها در داخل اتصالات چوبی شل می شوند، معمولاً به این دلیل است که الیاف چوب در اطراف رزوه های پیچ به دلایلی پاره شده اند. این امر در مکانهایی که حرکت مکرر مفاصل وجود دارد، یا هنگامی که بار سنگینی روی مفصل پیچ خورده قرار می گیرد، کاملاً شایع است. ممکن است در هر اتصالی که از پیچ استفاده می شود اتفاق بیفتد، اما اماکن بسیار متداول برای بروز آن در جایی است که لولاها به درها و قاب های درب متصل شده اند. لولاهای درهای کابینت، درب های ورودی، درب های قفسه و مکان های دیگر از این دست، خوردگی و شکستگی زیادی پیدا می کنند. راه حل های مختلفی وجود دارد که می توانید در هنگام شل شدن و جدا شدن پیچ از چوب ام دی اف (MDF)امتحان کنید. مانند اکثر تعمیرات، بهتر است ابتدا با ساده ترین راه حل شروع کنید و در صورت نیاز به تعمیرات دقیق تر بروید. شما عزیزان می توانید برای خرید و مشاهده ام دی اف طرح سنگ، طرح چوب، ساده و ... در طرح ها و رنگ های متنوع با ایچوب همراه شوید.

راه حل ساده ترمیم جای پیچ

  • چوب کبریت / خلال دندان: برای ترمیم سریع جای پیچ، مخصوصاً در چوب های نرم مانند ورق ام دی اف چندچوب کبریت (با سر قطع شده) و یا چند خلال دندان را درحفره موردنظر فرو کنید. می توانید قبل از پر کردن آن از چند قطره چسب چوب در سوراخ استفاده کنید، اما چسب زدن کاملاً ضروری نیست. چوب های کبریت دارای عرض های ثابتی هستند و به اندازه کافی ضخیم هستند که به همین دلیل به هنگام فرورفتن به داخل چوب نمی شکنند. رولپلاک های چوبی نیز بسته به اندازه سوراخ مورد نیاز برای پر کردن، می توانند برای این کار مناسب باشند. چوب های کبریت یا خلال دندان را به آرامی وارد چوب MDF کنید و قبل از فرو بردن پیچ به داخل حفره حتما سطح را سمباده بکشید و صیقل دهید.
  • سوراخ را پر کنید و پیچ را دوباره بپیچانید: یکی دیگر از راه حل ها این است که سوراخ پیچ را با نوارهای کوچک از همان نوع چوب پر کنید، سپس پیچ را مجدداً هدایت کنید. چند نوار یا تراش نازک را از یک تکه چوب ام دی اف کهنه از همان (یا مشابه) چوب جدا کنید. نوک نوارها را به چسب آغشته کنید و داخل چوب ام دی اف فرو کنید و با چکش آنها را به آرامی درون سوراخ ضربه بزنید تا سوراخ پر شود. بگذارید چسب برای چند ساعت خشک شود. در صورت لزوم نوک چوب هارا نازکتر کنید و از ماسه استفاده کنید. بهتر است نوارهای پرکننده را از همان چوب جدا کنید زیرا بهتر بافت خالی چوب را پر می کند. به عنوان مثال، اگر از تکه چوب نرم برای چوب سخت استفاده کنید امکان دارد پیچ به خوبی پیچ نشود. شما عزیزان می توانید برای استعلام موجودی و قیمت ام دی اف فرامید و سایر برندهای معتبر و خوشنام با ایچوب در ارتباط باشید.

راه حل ساده ترمیم جای پیچ

سایر راه های ترمیم جای پیچ در ام دی اف (MDF)چیست؟

  • کیت تعمیر پیچ: چندین تولید کننده، کیت تعمیر پیچ را ارائه می دهند که توسط فروشندگان آنلاین به فروش می رسد. بیشتر این کیت ها ازگیره های پلاستیکی ساده و چسب تشکیل شده اند. هنگامی که لنگرها درون سوراخ پیچ چسبانده می شوند و سپس مجدداً پیچ را می پیچانید، سطح اتصال رزوه ها را مهار می کند. در حالی که این کیت ها ممکن است برای کاربردهای ساده و سبک وزن کار کنند، اما برای اکثر شرایط بهترین راه حل نیستند همچنین آنها به طور قابل توجهی از سایر تعمیرات که می توانید امتحان کنید گران تر هستند.
  • رول پلاک چوبی: مواردی وجود دارند که رفع آنها با چسب چوب و مواردی از این قبیل ممکن نیست. بافت چوب های ام دی اف (MDF)و چوب هایی از این قبیل بسیار نرم و شکننده است و برای پر کردن حفره های این چوب ها باید از راه حل های دیگری استفاده کرد. در این مواقع بهترین روش تعمیر این است که سوراخ پیچ را با یک مته یک سانتی سوراخ کنید، سپس سوراخ بزرگ شده را با یک رول پلا; چوبی یک سانتی چسبناک پر کنید. بگذارید چسب به طور کامل (حدود 24 ساعت) خشک شود، سپس یک سوراخ را در مرکز پلاک ایجاد کنید و پیچ را به داخل سوراخ هدایت کنید.
  • در کل، اگرچه ترمیم جای پیچ می تواند یک تجربه طاقت فرسا باشد، اما این چیزی نیست که شما بخواهید راجع به آن استرس داشته باشید. موارد بالا می توانند برای شروع کار کافی باشد. با استفاده از ابزارهای مناسب برای استخراج پیچ و تکنیک های مناسب برای استفاده مجدد سوراخ پیچ، باید بتوانید به راحتی با مشکل روبرو شوید. در صورتی که با ام دی اف(MDF) کار می کنید، از آنجا که روش های بسیاری برای ترمیم سوراخ پیچ در یک تکه چوب وجود دارد اگر قطعه کار شما از فلز یا پلاستیک ساخته شده است، در این صورت بهتر است که یک کیت ترمیم سوراخ پیچ را در جعبه ابزار خود داشته باشید.
دیدگاه‌ها  
چه جالب فکر نمیکردم جواب این سوالم تو اینترنت پیدا میشه....خیلی هم عالی استفاده کردم
نوشتن دیدگاه