0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
علت زرد شدن چوب سفید

مطمئنا شما نیز بارها با تغییر رنگ چوب های سفید روبرو شده‌اید. امری که می‌تواند خانم های خانه را با دلسردی مواجه کند. البته، منظور از چوب های سفید، تجهیزاتی هستند که متریال چوبی آنها به رنگ سفید است. کابینت های گلاس یکی از تجهیزات منزل هستند که جنس چوب آنها از چوب سفید بوده و امکان تغییر رنگ در آنها وجود دارد. البته، با نگهداری اصولی و استفاده از ترفندهای مختلف می‌توان احتمال زرد شدن رنگ کابینت ها و چوب های سفید را تا حد زیادی کاهش داد. سفید از محبوبترین رنگ های ورق ام دی اف در بازار است، برای استعلام قیمت ورق ام دی اف سفید با ما در ایچوب همراه شوید.

دلیل تغییر رنگ در کابینت های سفید چیست؟

کابینت های ام‌دی‌اف (MDF)و چوب را باید جزو تجهیزات آشپزخانه دانست. اما، این تجهیزات اگر به درستی نگهداری نشوند ظرف مدت کوتاهی تغییر رنگ داده و کپک می‌زنند. البته، تغییر رنگ در کابینت های گلاس و چوب های سفید تنها در رنگ های بسیار روشن و یخی رخ می‌دهد که این امر نیز از نظر کارشناسی طبیعی است. اما، بهتر است با دانستن دلیل زرد شدن این متریال از بروز آنها جلوگیری کنیم.

  • گرما و حرارت آشپزخانه: یکی از دلایل عمده در زرد شدن کابینت های سفید وجود گرما و حرارت ناشی از اجاق گاز است. کافیست برای چند دقیقه در کنار اجاق گاز قرار بگیرید؛ خواهید دید که چه گرمایی در آن ناحیه ساطع می‌شود. همین امر بافت چوب را در مرور زمان فرسوده کرده و موجبات تغییر رنگ در آن را فراهم می‌کند. البته، کابینت هایی که زیر اجاق گاز یا در مجاورت آن قرار دارند از پتانسیل بیشتری برای زرد شدن برخوردار هستند. از این رو، توصیه می‌شود کابینت های این منطقه را به رنگ هایی غیر از سفید خریداری کنید. البته، این کار نیاز به خلاقیت داشته و تنها طراحان دکور از پس ست کردن هارمونی آن برمی‌آیند.
  • تابش مستقیم نور آفتاب به چوب های سفید: یکی دیگر از عوامل موثر در تغییر رنگ چوب های سفید تابش مستقیم نور خورشید به بدنه آنها می‌باشد. در واقع بسیاری از آشپزخانه ها در مجاورت تابش نور خورشید قرار داشته و همین امر پتانسیل زرد شدن کابینت ها را افزایش می‌دهد. بنابراین، بهتر است که از پرده های ضخیم برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب استفاده کرد. همچنین، می‌توان از روکش های ضد اشعه نیز استفاده کرد.
  • عدم تمیز کردن کابینت ها و چوب های سفید: کابینت ها منبع رشد انواع باکتری ها هستند. از آن جایی که امکان دسترسی به درز کابینت ها دشوار است، تمیز کردن آن نیز امری طاقت فرسا می‌شود. همین امر کافیست تا انواع باکتری ها و از همه مهمتر موریانه ها در آنجا لانه کرده و موجب کپک زدن کابینت شوند. کپک موجب می‌شود تا بافت کابینت نرم شده و همین امر رطوبت را به خوب بگیرد. رطوبتی که به مرور باعث زرد شدن رنگ آن قسمت از کابینت می‌شود.

زرد شدن سایر وسایل خانه با متریال چوب سفید

استفاده از چوب های سفید تنها محدود به کابینت های آشپزخانه نشده و سایر لوازم خانه نظیر مبلمان و تخت خواب را نیز شامل می‌شود.

  • عدم خرید تجهیزات باکیفیت: بسیاری از افراد با خرید لوازم خانگی بی کیفیت شاهد آن هستند که تنها ظرف چند ماه متریال به کاربرده شده در آنها تغییر رنگ داده‌اند. زمانی که چوب ها از کیفیت مناسبی رخوردار نباشند در هر شرایط آب و هوایی دچار تغییر رنگ می‌شوند.
  • عدم تمیز کردن اصولی: استفاده از مواد شوینده نامرغوب و شیمیایی باعث می‌شود تا چوب های سفید به سرعت تغییر رنگ دهند. از این رو، توصیه می‌شود حتما از مواد شوینده باکیفیت استفاده کرده و نحوه تمیز کردن اصولی لوازم خانگی را نیز از کارشناسان بپرسید.

زرد شدن سایر وسایل خانه با متریال چوب سفید

جلوگیری از زرد شدن چوب های سفید

این امر تنها بستگی به سلیقه شما در نگهداری از این چوب ها دارد. زمانی که مدام و به صورت مرتب وسایل خانه خود را تمیز کنید، هیچ گاه با تغییر رنگ آنها مواجه نخواهید شد. در واقع تنها کارشناسان فروش و کابینت‌سازان حرفه‌ای می‌توانند شما را در این زمینه کمک کنند. از آن جایی که آنها مدام در حال ساخت وسایل خانگی هستند، بهتر با فوت و فن کار آشنا هستند. همچنین، بهتر است هنگام تمیز کردن وسایل چوبی حتما درزهای آنها را نیز گردگیری کرده تا از تجمع موریانه و سایر باکتری ها جلوگیری شود. در پایان متذکر می‌شویم که وسایل منزل خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

نوشتن دیدگاه