0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
معایب کابینت های گلاس

کابینت های گلاس به دلیل مدرن و به روز بودن و همچنین درخشندگی و زیبایی و تنوع در طرح و رنگشان طرفداران زیادی را به خود جلب کرده اند. اما در این بین و در کنار مزایا، معایبی هم وجود دارند. معایب کابینت های گلاس بسیار جزئی هستند و با رعایت نکاتی خاص می توان آنها را رفع کرد که در ادامه به ذکر این معایب و البته نحوه رفع آنها می پردازیم:

مهمترین عیوب کابینت های گلاس

  • لک پذیری و خش پذیری: لک پذیری و خش پذیری از معایب مهم کابینت های گلاس هستند. کابینت های گلاس به دلیل ظاهر شیشه مانند به راحتی از اثر انگشتان هم لک می گیرد. اما این عیب چندان دشواری نیست که شما را از خرید کابینت های گلاس منصرف کند. زیرا لک ها به راحتی و با یک دستمال مایکروفایبر مرطوب تمیز و درخشان می شوند. پس لک پذیری را اگر عیب ندانیم، آن را شاید عامل خیر هم تلقی کنیم که باعث می شود همیشه کابینت ها تمیز بمانند! خش پذیری هم با انتخاب متریال باکیفیت ضد خش نیز حل می شود و جای نگرانی باقی نمی گذارد.
  • تاثیر رطوبت بر کابینت های گلاس: قسمت هایی در آشپزخانه هستند که بیشتر با آب و رطوبت در تماسند مثل زیر سینک. یکی از معایب کابینت های گلاس این است که تحت تاثیر رطوبت از هم باز می شود. البته این عیب فقط مختص کابینت های گلاس نیست. راه حل این مشکل نیز آب بندی قسمت های برش خورده کابینت های گلاس است. چسب آکواریوم برای آب بندی کابینت های گلاس مناسب است. 
  • شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات تخصصی درباره تفاوت های گلاس ترک و ایرانی با ایچوب همراه شوید.

مهمترین عیوب کابینت های گلاس

سایر معایب کابینت های گلاس

  • تغییر رنگ کابینت های گلاس: یکی دیگر از معایب کابینت های گلاس تغییر رنگ در اثر حرارت و نور مستقیم آفتاب است. این اتفاق معمولا برای متریال بی کیفیت بیشتر رخ می دهد و متریال باکیفیت و به خصوص کابینت های گلاس ترک این مشکل را ندارد یا خیلی به ندرت و در اثر تابش مداوم آفتاب و حرارت زیاد و مداوم رخ می دهد. از آنجایی که تغییر رنگ کابینت های گلاس جبران ناپذیر است و شاید مجبور شوید آن قطعه زرد شده را تعویض کنید، بهتر است از همان ابتدا جنس مرغوبی را برای کابینت های گلاس خود انتخاب کنید.
  • لبه های تیز کابینت های گلاس: مورد دیگری که یکی از معایب کابینت های گلاس به شمار می رود ایجاد لبه های تیز در قسمت اتصالات گوشه های کابینت است. این مورد ایمنی کابینت را خیلی پایین می آورد و می تواند بسیار خطرآفرین هم باشد. برای رفع این مشکل از لبه گیرهای پلاستیکی استفاده کنید و به راحتی از زیبایی کابینت های گلاس خود لذت ببرید.
  • ورق یک طرفه های گلاس: به دلیل قیمتی بودن پوشش پلکسی گلاس، ورق ام دی اف را فقط از یک طرف های گلاس می کنند و طرف دیگر معمولا با روکش ارزان تری پوشانده می شود. برای کابینت هایی که باید هر دو طرف ورق های گلاس باشد از ورق های گلاس دوبل استفاده می شود یعنی اینکه دو ورق های گلاس را به هم می چسبانند و با این کار ضخامت ورق زیاد می شود. شاید این یکی دیگر از معایب کابینت های گلاس باشد که البته اگر کابینت ساز حرفه ای داشته باشید می تواند با زیرکی جلوی این عیب را بگیرد.

استفاده از جنس مرغوب و باکیفیت قطعا این معایب کابینت های گلاس را ندارد و این عیب ها بیشتر مربوط به متریال نامرغوب است. بهتر است قبل از خرید حتما با افراد متخصص مشورت کنید و یا ویژگی های متریال باکیفیت را بدانید تا سرتان کلاه نرود. شما عزیزان می توانید قیمت ورق هایگلاس را از ایچوب استعلام کنید. در فروشگاه اینترنتی ایچوب انواع ورق هایگلاس مرغوب با قیمت مناسب عرضه شده است.

نوشتن دیدگاه