0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
تميز كردن كابينت ام دي اف با شامپو فرش

کابینت ها نقش مهمی را در زیبایی آشپزخانه ایفا کرده و اگر به نظافت آنها نپردازید خیلی زود کثیف شده و جلوه‌ای زشت به فضای داخلی آشپزخانه می‌دهند. روش های مختلفی برای تمیز کردن کابینت های آشپزخانه وجود دارد که نحوه تمیز کردن نمونه های ام دی اف (کابینت ام دی اف)کمی متفاوت است. دلیل آن هم جنس روکش ام دی اف است که در برابر شوینده های شیمیایی آسیب‌پذیر می‌باشد. از این رو، باید از شوینده های ملایم نظیر شامپو فرش برای تمیز کردن سطوح آن بهره برد.

چگونه کابینت ام دی اف با شامپو فرش تمیز کنید؟

برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف ابتدا باید تمامی گرد و غبار را از سطوح آن پاک کرد تا اثری از چربی و لکه بر روی آن باقی نماند. سپس، مقداری شامپو فرش را در آب حل کرده و منتظر می‌مانیم تا کف کند. اکنون باید دستمال را آغشته به محلول به دست آمده کرد و به سطح کابینت مالید. در مرحله بعد یک دستمال نم دار (نه خیس) برداشته و سطوح کابینت را طوری تمیز کنید تا اثری از شامپو فرش بر روی آن باقی نماند. در نهایت سطح آن را با دستمال خشک پاک کنید تا رطوبت آن از بین برود. توصیه می‌شود هرگز از دستمال های زبر به ویژه سیم های ظرف شویی برای تمیز کردن کابینت ام دی اف استفاده نکنید. کابینت های ام دی اف علی رغم ظاهر زیبا بسیار آسیب پذیر بوده و در برابر اجسام زبر بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

چگونه چربی را از سطح ام دی اف پاک کنید؟

در بسیاری از مواقع استفاده از شامپو فرش کافی نبوده و اثراتی از چربی هنوز هم بر روی سطوح ام دی اف باقی می‌ماند. برای از بین بردن این لکه ها باید از یک مسواک و مقداری جوش شیرین یا آمونیاک استفاده کرد. ترجیحا از جوش شیرین استفاده کنید زیرا آمونیاک اثرات مخربی بر روی بافت های تنفسی می‌گذارد. ابتدا جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیایند. هر چه خمیر رقیق تر باشد امکان آسیب رسیدن به سطح ام دی اف کمتر است. سپس، با استفاده از مسواک نرم سطوح کابینت آشپزخانه را به خوبی پاک کنید؛ تا جایی که اثری از چربی بر روی سطوح ام دی اف باقی نماند. اجازه دهید تا جوش شیرین به مدت 5 دقیقه بر روی کابینت بماند تا اثرات خود را بگذارد. در انتها ترکیب را از سطح کابینت پاک آشپزخانه کرده و با استفاده از یک دستمال خشک اثرات باقی مانده را پاک کنید.

پاک کردن چربی از سطح ام دی اف

نکاتی مهم در رابطه با نظافت کابینت ام دی اف

توجه داشته باشید که سطح ام دی اف بسیار آسیب پذیر بوده و هر گونه شیء نوک تیزی می‌تواند سطح آن را از بین ببرد. به جای استفاده از این ابزار می‌توانید از اسفنج یا مسواک های نرم استفاده کنید. توجه داشته باشید که نباید کابینت های MDF را هر هفته تمیز کرد. سعی کنید هر روز با گردگیری های مستمر از نشستن گرد و غبار بر روی آنها جلوگیری کنید تا سطوح آن منشا چربی نشود.
به یاد داشته باشید که استفاده از الکل، استون یا هر گونه ماده شوینده شیمیایی می‌تواند سطح ام دی اف را کاملا از بین برده و موجب برجسته شدن آن شود. البته، هر چند ماه یک بار می‌توان آنها را با آب آغشته کرد و مقدار ناچیزی از آن را برای ضد عفونی به درزها و سطوح آن مالید.
توجه داشته باشید که استفاده بی جا از شامپوهای فرش نیز می‌تواند سطح کابینت را از بین برده و طول عمر آن را کاهش دهد. سعی کنید همیشه کابینت های ام دی اف(کابینت MDF) را با نهایت دقت تمیز کنید.

نوشتن دیدگاه