0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
کابینت ممبران چیست

کابینت مهمترین قسمت آشپزخانه است که در اولین نگاه چشم هر بیننده ای را به سمت خود می‌کشد. کابینت آشپزخانه امروزه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف نظیر چوبی، روکش ام دی اف، های گلاس، ممبران و غیره و سبک های مختلف مدرن و کلاسیک طراحی و ساخته می‌شود. به دلیل تنوع فراوان در طرح و جنس، به سلایق مختلف افراد پاسخ می دهد. در این مقاله قصد داریم راجع به کابینت ممبران صحبت کنیم. برای فهم اینکه کابینت ممبران چیست و چگونه ساخته می شود ادامه مطلب را مطالعه کنید:

کابینت ممبران

کابینت ممبران یا کابینت وکیوم در اصل همان ام دی اف یا نئوپان است که با روکش ممبران تزیین شده باشد. ممبران یک نوع روکش پی وی سی است که در طرح ها و رنگ ها مختلف و همچنین سبک های کلاسیک و مدرن وجود دارد. بعد از اینکه کابینت ساخته شد و تمام طرح ها روی آن پیاده شد، روکش ممبران را با فناوری مخصوصی به وسیله چسب و رزین بر روی کابینت وکیوم می‌کنند و به آن کابینت (فرقی نمی‌کند چه مغزی داشته باشد) به اصطلاح کابینت ممبران می‌گویند. به دلیل قیمتی بودن روکش ممبران، فقط یک سمت مغزی را با آن تزیین کرده و در طرف مقابل از روکش پی وی سی معمولی استفاده می کنند.
روکش پی وی سی که به عنوان ممبران از آن استفاده می شود در دو نوع نازک و ضخیم، و همچنین در دو سبک کلاسیک و مدرن وجود دارد. سبک کلاسیک کابینت ممبران پرکار و پر جزئیات است و در مقابل سبک مدرن کابینت ممبران ساده و کم جزئیات طراحی می شود.

مزایای کابینت ممبران

بعد از اینکه متوجه شدیم کابینت ممبران چیست بهتر است به سراغ معرفی مزایای کابینت ممبران برویم. نصب کابینت ممبران با هر طرح و رنگی امکان پذیر است و به هر سلیقه ای پاسخ می دهد.
امکان نصب یک آشپزخانه به سبک سلطنتی و یا آشپزخانه ای به سبک مدرن و امروزی با کابینت ممبران وجود دارد. قیمت کابینت چوبی همانطور که می دانیم بسیار بالا و گران است. کابینت ممبران طرح چوب با قیمت مناسب تر همان زیبایی چوب را برای شما می آفریند. نظافت کابینت ممبران به وسیله یک دستمال نرم و مرطوب انجام می پذیرد و خیلی ساده است. کابینت ممبران اگر با دقت و ظرافت توسط متخصصین انجام شود، تا چندین سال زیبایی و تمیزی خود را حفظ می کند. 

کابینت ممبران

عیوب کابینت ممبران

دانستیم کابینت ممبران چیست و مزایای آن کدام هستند. اما هر محصولی در کنار مزایا، معایبی هم دارد که آنها را در این بخش بررسی می کنیم.
اجرای کابینت ممبران تماما به کابینت ساز وابسته است که اگر عملیات وکیوم را به درستی انجام ندهد، کار بی کیفیت از آب در می آید و احتمال جدا شدن روکش از مغزی وجود خواهد داشت. کابینت ممبران در مقابل حرارت مقاومت کمی دارد و اگر زیاد حرارت ببیند کنده می شود. بنابراین حرارت مستقیم گاز و نور خورشید برای کابینت ممبران مشکل ساز می شود.

کابینت ممبران یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین نوع کابینت آشپزخانه است. ما در این مقاله دانستیم کابینت ممبران چیست و با مزایا و معایب آن آشنا شدیم. همانطور که گفته شد، کابینت ممبران در طرح و رنگ متنوع است ولی اجرای آن بایستی با ظرافت انجام شود. البته توضیح در مورد کابینت ممبران بسیار گسترده تر از این مقاله است که ما سعی کردیم مهمترین موارد را به طور خلاصه در اختیار شما قرار دهیم.

نوشتن دیدگاه