0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
اجرای سقف با تیر چوبی

یکی از طراحی های لذت بخش، طراحی و اجرای دکوراسیون چوبی است، در این زمینه سبک ها و ایده های بسیاری وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد.

روش های اجرای تیر چوبی

تیرهای چوبی به دو صورت زیر اجرا می شوند:

  • تیرچوبی حمال: در این مدل الوارهای توپر با تراکم بالا مورد استفاده قرار می گیرند و از آن ها به عنوان اسکلت و نگه دارنده سقف استفاده می شود، از چوب های بلوط، کاج و ... برای این کار می توان استفاده کرد. اگر دقت کرده باشید این نوع سقف ها در ساختمان های قدیمی شمال کشور به وفور دیده می شود.
  • تیر چوبی تزئینی: از این تیرها برای ساختمان های امروزی بیشتر استفاده می شود و با توجه به اینکه آپارتمان ها از سازه های بتونی و فلزی تشکیل شده اند و امکان استفاده از تیر چوبی های حمال در این سازه ها نیست، می توان از تیر های چوبی تزئینی برای علاقه مندان به طرح های چوبی در این بناها استفاده کرد، در نتیجه تیرهای تزئینی همان نوع فانتزی تیرهای چوبی هستند که برای این سبک دکوراسیون بسیار مناسبند.

روش های اجرای تیر چوبی

جزئیات سقف با تیر جوبی

قبل از اجرای سقف با تیر چوبی باید بدانید کدام سبک مناسب ساختمان شما است و آیا سقف توانایی تحمل وزن تیر را دارد یا خیر، همینطور توجه به عواملی چون ارتفاع کف تا سقف، همخوانی تیر با دکوراسیون، رعایت مسائل امنیتی و... می تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند. بهترین تیری که برای سقف مورد استفاده قرار می گیرد، تیرهای توپر و اصلی هستند اما باید توجه کرد که سقف توانایی تحمل وزن تیر را داشته باشد، امروزه بیشتر از تیرهای توخالی استفاده می کنند و یا به جای تیرهای خام از چوب هایی با ضخامت 6-8میلی متری با یک باکس توخالی استفاده می شود که به راحتی با میخکوب های بادی به سقف وصل می شود. اگر می خواهید از تیرهای چوبی برای سقف استفاده کنید باید وزن سقف را در نظر بگیرید و آن را سنگین نکنید همچنین اگر بیش از حد از تیرهای چوبی استفاده کنید تراکم سقف زیاد شده و سقف خانه تیره می شود در نتیجه منابع نوری بیشتری نیاز دارید.
زمانی که از تیرهای چوبی استفاده می کنید، ارتفاع کف تا سقف کمتر به نظر می رسد از این رو باید ارتفاع را بیشتر در نظر بگیرید، اگر اندازه تیرها بیش از حد بزرگ یا کوچک باشد می تواند به  زیبایی دکوراسیون شما آسیب وارد کند. فاصله بین تیرها نیز از مسائل مهم در اجرای سقف چوبی می باشد، این فاصله بنا به شرایط و سلیقه های فردی می تواند متغیر باشد اما به طور کلی این فاصله باید حداقل 50 سانتی متر باشد همچنین طول تیرها باید به صورتی باشند که در عرض مکان از ابتدا تا انتها چینش بشوند.
اگر تصمیم به رنگ کاری تیر چوبی دارید بهتر است حالت طبیعی و روستیک آن را حفظ نمایید زیرا اینگونه فضا شیک تر و زیباتر به چشم می آید و هرگز نباید از پوشش های عجیب که اصالت چوب را زیر سوال می برند استفاده کرد، رنگ های روغنی گیاهی بهترین گزینه برای رنگ کاری تیرهای چوبی می باشند.

نوشتن دیدگاه