0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
دکوراسیون یو شکل آشپزخانه

امروزه اغلب آشپزخانه های که به سبک جدید طراحی می شوند دارای شکلی یو مانند می باشند. شکل یو را می توان یک مربع یا مستطیل دانست که از سه طرف محدود و از یک طرف باز می باشد. انواع آشپزخانه های یو شکل را می توان برای آشپزخانه های کوچک و بزرگ اجرا کرد. هر چند در آشپزخانه های بزرگ تر فضای کار برای این نوع از آشپزخانه ها بیشتر خواهد بود. یکی از مزیت های کابینت یو شکل این است که با استفاه از این روش می توان کابینت های بیشتری را نصب کرد و از فضا استفاده بهینه تری کرد.

آشپزخانه یو شکل

به طور عمده دو روش متداول برای ساخت و طراحی آشپزخانه ها مرسوم است. آشپزخانه ال و یو شکل متداول ترین انواع آن ها می باشند. اینکه کدام شکل برای طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد بستگی به اندازه و متراژ آشپزخانه خواهد داشت. اگر آشپزخانه یو شکل عریض باشد و فضای کافی داشته باشد می توان از جزیره آشپزخانه استفاده کرد که باعث زیباتر شدن آشپزخانه خواهد شد.
در آشپزخانه هایی که دارای فضای کوچکی می باشند نمی توان از جزیره و یا میز ناهار خوری استفاده کرد زیرا فضای کافی برای آن ها وجود ندارد و هم چنین شکل مناسبی برای فضا وجود ندارد. در آشپزخانه های کوچک با فضای یو شکل نمی توان از کابینت های رنگ تیره استفاده کرد زیرا فضا را کوچک تر و تنگ تر نشان می دهند. استفاده از کابینت های رنگ روشن به خصوص کابینت سفید و براق مناسب ترین گزینه برای این نوع از آشپزخانه های کوچک می باشند.

آشپزخانه یو شکل

نکاتی درباره آشپزخانه های یوشکل

  • در آشپزخانه هایی که به شکل یو اجرا می شوند می توان انتظار داشت که با طراحی زیبا و دکوراسیون خاص شکل ویژه ای را به محیط بخشید. از جمله مواردی که در طراحی آشپزخانه یو باید اجرا کرد این است که عرض آشپزخانه حداقل دو متر باشد. اجرای طرح یو تا عرض 180 سانتی متر نیز بلا مانع است ولی کمتر از آن به دلیل محدود بودن فضا ممکن است طرح مناسبی ایجاد نشود. 
  • آشپزخانه هایی که به شکل یو طراحی می شوند برای اکثر فضاها مناسب می باشند و می توان آن را به راحتی اجرا کرد. در ضمن آشپزخانه یو شکل باعث سهولت رفت و آمد به آشپزخانه خواهد شد.
  • کابینت آشپزخانه هایی که در گوشه های فضاهای یو شکل نصب می شوند، ممکن است باعث محدودیت فضایی شوند و فضا را کوچکتر نشان دهند. البته برای برطرف نمودن این ایراد نوعی خاص از طراحی ایجاد می شود که شکل کابینت های نصب شده در گوشه را خاص می کند.
  • اگر فضای آشپزخانه به اندازه ای بزرگ نیست که بتوان از سه طرف آن را به کابینت محدود کرد می توان یک طرف آن را با استفاده از کابینت پوشش داد و دو ضلع دیگر را با تابلو یا آویزان کردن وسایل زینتی آشپزخانه پوشش داد.
  • آشپزخانه هایی که دارای فضاهای کوچک و یا متوسط هستند را می توان از یک یا دو ضلع به کابینت محدود کرد. ضلع سوم می تواند به دیوار و یا درب بالکن محدود شود.
نوشتن دیدگاه