0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
تخته سه لا از کجا بخرم

تخته لایه در ایران به نام تخته سه لا معروف است، اما امروزه در بازار انواع آن با تعداد لایه های متنوع موجود هستند، این فرآورده از مرکب چوبی که لایه های کم ضخامتی دارند و با زاویه قائم نسبت به هم با چسب چسبیده شده اند، تشکیل شده اند. برای ساخت تخته لایه ها باید تعداد لایه ها فرد باشد و در جهت متقاطع نسبت به الیاف چوب قرار بگیرد تا تمایل چوب به باز شدن از هم در هنگام نفوذ پیچ و میخ کاهش یابد، درصد واکشیدگی و هم کشیدگی کاهش پیدا کند، ابعاد آن ثبات یابند و ... . برای اطلاع از ابعاد ورق ام دی اف 16 میل از برندهای مختلف با کارشناسان ما در ایچوب ارتباط برقرار نمایید.

کاربرد تخته سه لا

اولین باری که از تخته سه لایه ها استفاده شد به عنوان بوم نقاشی بود که در سال 1880 در نیویورک به فروش رسید. تخته های سه لا با توجه به چوبی که در آن به کار رفته می تواند کاربردهای خاصی داشته باشد، چوب هایی که می توان از آن ها تخته سه لا تهیه کرد شامل سدر، دو گلاس فر، نراد، کاج و ... می باشند. تخته های سه لا دارای کاربردهای بسیاری هستند به خصوص در مواردی که به صفحات با کیفیت و استحکام بالا نیاز دارند، کیفیت در این جا به معنی مقاومت در برابر شکستگی، ترک خوردن، هم کشیدگی و پیچش می باشد.
این تخته ها برای کاربردهای بیرونی و فضای خارج خانه بسیار مناسب هستند و دمای زیر صفر نمی تواند تاثیری بر ابعاد و ویژگی استحکامی تخته ها بگذارد از این رو دامنه کاربردی بالایی دارند.

کاربرد تخته سه لا

ویژگی های تخته سه لا

تخته های سه لایی که با چوب نرم تهیه می شوند قیمتی ارزان تر دارند در نتیجه دارای دوام و مقاومت کمتری است حتی در برخی موارد مدل های ارزان قیمت را از خمیر نشاسته، چسب حیوانی یا کازیین تهیه می کنند که در برابر آب هیچگونه پایداری ندارند.
همانطور که در بالا اشاره شد تخته های سه لا به دلیل مقاومت بالایی که دارند یکی از فرآورده های پرکاربرد در صنعت چوب می باشند، یکی از ویژگی های بارز این تخته ها وزن سبک آن ها نسبت به دیگر چوب ها است، این تخته ها در بازار قیمتی بالاتر از ام دی اف دارند.
گاهی اوقات پیش می آید که پس از خرید تخته سه لا متوجه می شوید محصول دارای کیفیتی پایین، ظاهری ناموزون، خلل و ضخامت غیر یکسان است، در بین این تخته ها مدل مالزیایی آن مقاومت و بافت بهتری دارد که مدل هندی نیز بسیار به آن شبیه است اما مدل روسی متفاوت بوده و کیفیت و مقاومت بسیار بالاتری دارد همچنین از زیبایی ظاهری خاصی برخوردار است.

یکی از راه های خرید انواع تخته های سه لایه، مراجعه به سایت های معتبر فروش این محصولات می باشد. همچنین می توانید انواع این تخته ها را از مغازه ها و بازار تهیه نمایید.

نوشتن دیدگاه