0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
انواع ورق پلکسی و مزایای هر کدام

ورق پلی متیل متاکریلت یا آکریلیک گلاس همان ورق پلکسی است که با نام تجاری پلکسی گلاس معروف می باشد.

معرفی ورق های پلکسی گلاس

جنس این ورق ها از نوعی ترموپلاستیک است که در رنگ های گوناگونی تولید می شود، پلکسی ها به صورت ورق هایی تخت ساخته می شوند و دارای جنسی نسبتا خشک هستند به صورتی که نمی شود با دست آن را خم کرد اما برخلاف خشک بودن انعطاف پذیری خوبی دارد در نتیجه اگر به ورق پلکسی بیش از حد فشار وارد کنید، دچار شکستگی می شود. ورق های پلکسی دارای ضخامت های متفاوتی از 1-40 میلی متر است و به صورت صفحات مات و شفاف روانه بازار می شوند.

معرفی ورق های پلکسی گلاس

دسته بندی ورق پلکسی و ویژگی های هر کدام

این ورق ها انواع گوناگونی دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

  • ورق پلکسی شفاف: ورق های سبکی که وزن آن ها نصف وزن شیشه است و گزینه بسیار مناسبی برای دکوراسیون های داخلی می باشد، همانطور که گفته شد از این ورق ها در دکوراسیون داخلی، ساخت عینک آفتابی، نورپردازی، ساخت شیشه اتومبیل، استندهای تبلیغاتی، استند مجری، تابلوهای راهنما، ساخت انواع تندیس، وسایل تزئینی و ... استفاده می شود. ورق های پلکسی شفاف در رنگ های متعددی مانند قرمز، سبز، زرد، آبی، کهربایی و خاکستری تولید و روانه بازار می شوند.
  • ورق مولتی استایل: این ورق ها به صورت آینه ای و فلزی تولید می شوند، از ویژگی های بارز مولتی استایل سبکی و انعطاف پذیری آن می باشد. کار با این ورق ها بسیار آسان بوده و با تهیه نوع چسبی آن می توانید در هر جا از آن ها استفاده کنید، این ورق در دو مدل ساده و خش دار با رنگ های طلایی و نقره ای موجود می باشد. برای کارهای تزئینی می توان از مولتی استایل استفاده کرد.
  • ورق های طلایی و نقره ای: ورق های پلکسی که پشت آن ها با یک لایه جیوه پوشیده شده به همین دلیل نور را از خود عبور نمی دهد، این پلکسی گلاس به پلکسی آینه ای معروف است.
  • ورق پلکسی دوغی: این ورق نور را از خود عبور می دهد و قادر به متصاعد کردن نور به صورت یکنواخت نیست.
  • ورق پلکسی شیری:این نوع پلکسی نور را به صورت یکنواخت از خود عبور می دهد.
  • ورق پلکسی استخوانی: این مدل پلکسی نسبت به دو مدل بالا شفافیت بیشتری دارد و براق تر است و به راحتی نور را منعکس می کند، پلکسی استخوانی در دو نوع مات و براق تولید می شود.
  • ورق پلکسی میرور: این ورق به وسیله جیوه و پلکسی گلس شفاف ساخته می شود و خود در دو مدل میرور آینه ای طلایی و میرور آینه ای نقره ای موجود است و بیشترین کاربرد آن در تزیینات داخلی ساختمانی و وسایل تزئینی می باشد.
  • ورق پلکسی ستی نایس: ورق هایی که سطحی مخملی دارند و دارای ظاهری کاملا متفاوت نسبت به دیگر ورق های پلکسی می باشند از این رو در صنعت بسیار مورد استفاده هستند.
  • ورق های چند جداره: ورق های چند جداره مقاومت بسیار بالایی دارند و در مکان هایی از آن ها استفاده می شود که به استحکام بالایی نیاز دارند به عنوان مثال در پوشش استخرها، گل خانه ها، نورگیرها و ... به وفور مورد استفاده است.
  • ورق های طرح دار: حاوی مدل هایی از سبک مدرن و کلاسیک هستند. از این مدل می توان در تزئینات کابینت آشپزخانه استفاده کرد.

از دیگر انواع ورق های پلکسی می توان پلکسی نشکن، بلوک، سطح نوری، لب نوری، چند رنگ، موج دار، استرلینگ، ساند استاپ و ... را نام برد.

نوشتن دیدگاه