0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی

تئوری رنگ، علمی است که در مورد چگونگی تفسیر رنگ هایی که در جهان می بینیم و همچنین نحوه پاسخگویی به ترکیبات و تناسبات خاص رنگ است. ترکیب رنگ یکی از اصول اساسی تئوری رنگ است و یکی از بزرگترین چالش هایی است که طراحان داخلی با آن روبرو هستند.

اهمیت ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی

اول اینکه تعداد زیادی رنگ با تعداد بی شماری از ترکیبات آنها وجود دارد. سلیقه ها متفاوت است و زیبایی یک فضای داخلی در چشم بیننده است. رنگ بسیار کم، یکنواختی و رنگ بسیار زیاد، هرج و مرج با احساس گیجی ایجاد می کند. طراحان در طراحی دکوراسیون به دنبال هماهنگی هستند. چند قانون ساده برای انتخاب ترکیب رنگ وجود دارد که همیشه نتیجه خوبی می دهد. یکی از روش های دقیق برای مطابقت با رنگ ها در فضای خود و ایجاد یک فضای متعادل، استفاده از اصل طرح رنگ سه گانه است. تمام آنچه شما نیاز دارید چرخ رنگی ساده یا پالت دایره ای شکل با 12 رنگ و یک مثلث متساوی الاضلاع است.
یکی از قوانین پذیرفته شده عمومی این است که طرح سه رنگ بهترین طرح برای دکوراسیون داخلی است. اما کدام سه رنگ؟ چگونه بهترین ترکیب را پیدا کنیم؟ در اینجا شما باید دانش اولیه در مورد چرخ رنگ و طبقه بندی اساسی رنگ داشته باشید. همه رنگ ها به رنگ های اصلی، ثانویه و سوم و سپس به رنگ های سرد و گرم و در آخر به رنگ های روشن و تیره طبقه بندی می شوند. هر یک از آنها می تواند برای تولید یک اثر خاص و یا برای پنهان کردن برخی از نقص ها در یک فضا استفاده شوند. به عنوان مثال، یک فضای باریک و تاریک که با رنگ آبی رنگ آمیزی شده است از نظر بصری گسترش یافته و نور بیشتری را تأمین می کند.

اهمیت ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی

چگونه طرح های مختلف رنگی در دکوراسیون داخلی را ترکیب کنیم؟

هنگامی که به رنگ های مرتب شده در اطراف دایره نگاه می کنیم، می توانیم با استفاده از روش های دقیق ریاضی، رنگ های متناسب با فضا را انتخاب کنیم. اگر در دایره رنگی، مثلث با اضلاع مساوی را تصور کنیم، رنگ های سه گانه به دست می آید. رنگ های سه گانه به طور مساوی در اطراف چرخ رنگ قرار دارند. به این ترتیب 4 طرح مختلف رنگی به دست می آید.

  • طرح سه گانه رنگ های اصلی: زرد، قرمز و آبی
  • طرح سه گانه رنگ های ثانویه: سبز، بنفش و نارنجی
  • طرح سه گانه رنگ های سوم: زرد/ نارنجی ، قرمز/ بنفش و آبی/ سبز
  • طرح سه گانه رنگ های سوم: زرد/ سبز ، قرمز/ نارنجی و آبی/ بنفش

سفید و سیاه به این رنگ ها اضافه می شوند تا سایه های روشن یا تیره تری ایجاد کنند. نوک مثلث را بر روی رنگ مورد نظر قرار دهید و دو نوک دیگر دو رنگ را نشان می دهد که با آنها تصویر ایده آل از فضای خود را می توان ایجاد کرد. علاوه بر این، جزئیات مهمتری وجود دارد که باید هنگام انتخاب طرح رنگ به آنها توجه کرد. به جز محیط مورد نظر، باید کاربرد، نور، اندازه، و جهت را در نظر بگیرید. از طریق رنگ می توانید طرحی را ایجاد کنید که بین یک اتاق ناهار خوری، اتاق نشیمن و آشپزخانه در یک قسمت، رابطه بصری داشته باشد. همچنین می توانید از این ایده برای ایجاد یک رابطه بصری در کل خانه، در یک اتاق مستقل و یا در آشپزخانه بین فضا و کابینت آشپزخانه استفاده کنید.

نوشتن دیدگاه