0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
نکات مهم در طراحی کابینت ممبران

کابینت آشپزخانه ممبران با طرح های مجلل و باشکوه یکی از لوکس ترین انواع کابینت ها می باشد که برای فضاهای بزرگ و کوچک قابل طراحی است. در کنار این زیبایی ها و ویژگی های منحصر بفرد، نکاتی را هنگام طراحی و تهیه کابینت آشپزخانه ممبران باید رعایت کرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

بررسی موارد مهم در طراحی کابینت ممبران

طراحی کابینت ممبران اصول خاصی دارد زیرا طرح کابینت های ممبران آشپزخانه روی کارایی آنها اثر دارد. طراحان حرفه ای و باتجربه در این زمینه طبق اصول موجود متناسب با هر فضایی، کابینت ها را طراحی می کنند. اصول طراحی کابینت ممبران به این شرح است:

  • اصل شماره 1: نقاط کانونی کابینت ممبران
    نقاط کانونی، اشیا یا نمایشگرهایی هستند که بلافاصله توجه شما را در یک فضا جلب می کنند. در طراحی کابینت ممبران، معمولا قسمت اجاق گاز و هود نقاط کانونی هستند اما در برخی آشپزخانه ها، نقطه کانونی شامل سینک ظرفشویی، جزیره مرکزی یا پنجره می باشد. بدون داشتن نقطه کانونی، طراحی کابینت ممکن است کثیف یا غیر حرفه ای به نظر برسد.
  • اصل شماره 2: مقیاس و تناسب کابینت ممبران
    اصول طراحی و مقیاس کابینت آشپزخانه نشان دهنده اندازه مناسب عناصر موجود در آشپزخانه نسبت به یکدیگر است. هر قسمت از کابینت های آشپزخانه ممبران باید نسبت به محیط اطرافش مقیاس بندی شود تا برای فضا، خیلی بزرگ یا خیلی کوچک به نظر نرسد. کابینت های ممبران ممکن است دارای یک میز آشپزخانه بزرگ و یا یک جزیره عظیم برای پذیرایی از مهمانان باشد. این جایی است که اندازه گیری مناسب مهم است: اطمینان از اینکه عناصر موجود در فضا متناسب با یکدیگر و متناسب با فضا هستند، یک اصل مهم می باشد.
  • اصل شماره 3: طراحی رنگ کابینت ممبران متناسب با طرح ها
    با کنترل دقیق بر استفاده از رنگ ها، با ترکیب رنگ ها می توان طراحی حرفه ای را ایجاد کرد. رنگ های خنثی همانند سفید و خاکستری در طراحی کابینت ممبران مورد علاقه طراحان مدرن است. این رنگ ها با حداقل دکوراسیون علاقه بصری زیادی ایجاد می کنند. رنگ های متداول دیگر برای کابینت ممبران، طیف رنگی قهوه ای می باشد که با توجه به تیره بودن، کثیفی آن کمتر دیده می شود.

بررسی موارد مهم در طراحی کابینت ممبران

مهمترین اصل در طراحی کابینت ممبران، رعایت تعادل و تقارن

وجود فضای خالی بیش از حد در یک قسمت و قرارگیری یک کابینت بزرگ در قسمت دیگر، باعث ایجاد عدم تعادل بصری در یک جهت شده و یا تقارنی بین اجزا دیده نمی شود. وقتی وارد فضای آشپزخانه ای می شوید که اصول تعادل در طراحی کابینت در آن رعایت شده باشد، احساس آرامش و امنیت را منتقل می کند. برای ایجاد یک فضای متعادل، به یک نقطه مرکزی به عنوان نقطه ای که نگاه شما به آن می نشیند، نیاز است. این مرکز به معنای واقعی ممکن است یک دیوار باشد که در اطراف آن مرکز، تقارن ایجاد می شود. اگر یک شی سنگین در یک طرف وجود دارد، آن را با یک شی سنگین از طرف دیگر متعادل کنید. به عنوان مثال، اگر طراحی فضای کابینت برای یخچال در یک سمت قرار دارد و مکان بزرگی دارد، شاید یک هود بتواند آن را در سمت دیگر فضا متعادل کند. در مجموع، تقارن به ایجاد احساس هماهنگی و آرامش کمک می کند. طراحی قاب و چارچوب در آشپزخانه ممبران با توجه به تقارنی که ایجاد می کند، زیبایی خارق العاده ای خلق می نماید.

نوشتن دیدگاه