0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
ترمیم سوختگی صفحه کابینت آشپزخانه

امروزه به صورت متداول به جای استفاده از سنگ بر روی کابینت، از صفحه های کابینت از جنس چوب یا مواد پلیمری استفاده می شود. در مواردی امکان دارد این صفحات دچار خرابی یا سوختگی شوند، که در این مقاله به بررسی و ترمیم سوختگی صفحه کابینت پرداخته می شود. در صورت نیاز به دریافت مشاوره درباره خرید ورق ام دی اف و استعلام قیمت ورق ام دی اف با کارشناسان مجرب ایچوب در تماس باشید.

چگونه لکه سوختگی روی کابینت از بین ببریم؟

شرایط موجود در آشپزخانه به صورتی است که به دلیل طبخ و پختن غذا، دمای محیط و هم چنین سایر ابزار ها بالا می رود و در صورت گذاشتن آنها بر روی صفحات کابینت آشپزخانه امکان سوختگی وجود دارد. به صورت کلی می توان این سوختگی ها را با روش های زیر ترمیم کرد:

  1. در ابتدا قسمت سوخته شده را با استفاده از کاردک یا ابزارهای تیز، جدا کرده و سپس با استفاده از بتونه مخصوص، حفره ایجاد شده را پر کرده و با رنگ چوب به رنگ آمیزی آن قسمت می پردازیم.
  2. در صورتی که سوختگی به مقدار زیادی وجود داشته باشد می توان آن قسمت را کلا جدا کرد و سپس با کابینت مناسب و هم رنگ تعویض کرد و به کمک میخ آن را در محل مناسب قرار داد و سایر فرآیندهای پوششی و یکنواخت سازی را انجام داد.
  3. در صورتی که سوختگی به میزان کمی باشد، می توان از برچسب های مخصوص استفاده کرد (که مشابه برچسب هایی است که برای پوشاندن جای اتصالات در ام دی اف استفاده می شود به نام بر چسب ام دی اف)
  4. در مواردی نیز می توان به کمک ابزارهای ساده از جمله ماژیک، واکس و همچنین لوازم آرایشی که با قرار گرفتن در معرض هوا سفت می شوند، استفاده کرد و ترمیم را انجام داد.
  5. از جمله مواد معمولی با قابلیت پر کردن خراش ناشی از سوختگی می توان خمیر دندان، سس های غلیظ (از جمله مایونز) و در مواردی می توان از مغزهای خوراکی از جمله فندق و بلوط استفاده کرد زیرا دارای روغن می باشند و روغن قابلیت پر کردن حفرها را دارد.

از بین بردن لکه سوختگی روی کابینت

چگونه سوختگی میز چوبی را ترمیم کنیم؟

در مواردی امکان دارد میزهای ساخته شده از چوب به دلایل مختلف دچار سوختگی شوند که به صورت متداول برای ترمیم آنها می توان از روش های زیر استفاده کرد:

  1. در صورتی که محل سوختگی و آسیب بزرگ باشد می توان آن قسمت را حذف و با کمک رنده و بتونه، سطحی صاف ایجاد کرد.
  2. برای سوختگی های سطحی، مشابه مواردی که برای کابین ها اشاره شد، می توان استفاده کرد که شامل فرآیندهای: برچسب زنی، استفاده از رنگ، ماژیک و سایر موادی می شود که زمانی در معرض هوا قرار گیرند، سفت شوند و به صورت جامد در آیند.

امکان وارد شدن آسیب به میز و کابیت در آشپزخانه وجود دارد که می توان به راحتی با استفاده از موارد ذکر شده برای ترمیم آنها استفاده کرد، در بسیاری از موارد هزینه ترمیم بسیار کمتر از تعویض شده و بهتر است این روش ها را همواره مورد توجه قرار دهیم. اگر پس از سوختگی کابینت تصمیم گرفتید به جای ترمیم آن ها را تعویض کنید، می توانید از صفحه کابینت های ایچوب دیدن کنید و یک محصول مناسب را انتخاب کنید.   برای خرید و مشاهده طرح های زیبا و متنوع صفحه کابینت با ما همراه شوید و از قیمت صفحه کابینت 5 سانتی و .... مطلع گردید. 

 

نوشتن دیدگاه