0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
فروش چوب راش در اصفهان

یکی دیگر از زیر شاخه های فروش انواع چوب در اصفهان، چوب راش است. چوب راش جزء مرغوب ترین و با کیفیت ترین چوب ها دسته بندی می شود و نوع درجه یک آن وارداتی از کشور گرجستان است(چوب راش گرجستان). مسلما این موضوع بر هرکس آشکار است که هر چقدر کیفیت بالاتر باشد، قیمت محصول نهایی از جمله چوب، نیز بیشتر است. از این رو چوب راش به دلیل کیفیت مطلوبی که دارد، نسبت به سایر چوب ها از قیمت بالاتری برخوردار است. به عبارتی واضح ‌تر، کیفیت نهایی چوب با قیمت نهایی آن ارتباط مستقیمی دارد.
درختی که از آن چوب راش حاصل می‌شود بسیار رطوبت دوست است بنابراین می توان گفت که جنگل های مرطوب شمالی زیستگاه مناسبی برای این درختان هستند. در چوب فروشی های اصفهان، چوب راش در سه دسته موجود است که عبارتند از: چوب راش آلمانی، چوب راش ایرانی و چوب راش گرجستانی.

چوب راش در اصفهان

این چوب ها مصارف مختلف و کاربردهای گوناگونی دارند از جمله اینکه در صنایع چوبی برای ساخت انواع میز و مبلمان به کار می روند. اگر بخواهیم ویژگی های ظاهری درختی که از آن چوب راش تولید می ‌شود را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که درختان راش، درختان غول پیکری هستند چرا که قطر آن ها گاهی اوقات به دو متر و ارتفاع آن تا ۳۵ متر می رسد و همچنین رنگ چوب آن قهوه‌ ای متمایل به قرمز است. ضمن اینکه مقاومت لازم و کافی را در مقابل قارچ ها و حشرات دارند.
همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، چوب های راشی که از کشور همسایه گرجستان وارد می شوند، سطح کیفی بالاتری نسبت به چوب های تولید داخلی دارند. علاوه بر آن دارای قطر بیشتر و اندازه ای بزرگتر نیز هستند. شاید از خود پرسیده باشید که علت کیفیت برتر چوب راش گرجستانی نسبت به سایر چوب ‌راش ها چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که رطوبت تاثیر بسزا و مستقیمی روی کیفیت نهایی چوب دارد و از آنجا که چوب راش گرجستان رطوبت بیشتری دارند، کیفیت آن ها نیز بالاتر است‌.

چوب راش در اصفهان

مرکز فروش چوب راش در اصفهان کجاست؟

مرکز فروش چوب راش در اصفهان به صورت پراکنده در سطح شهر وجود دارد و شما می توانید پس از انجام یک مقایسه کلی، از نظر قیمت و کیفیت چوب راش، بهترین مرکز فروش را انتخاب نمایید، که ضمن ارائه بالاترین کیفیت، نازلترین قیمت را داشته باشد.
نکته‌ای که در خصوص مرکز فروش چوب راش در اصفهان وجود دارد، این است که چوب های راش را از جنبه های مختلفی دسته بندی می کنند. یکی از جنبه ها از نظر ارتفاع چوب است که به دو دسته چوب های راش بلند و چوب های راش کوتاه تقسیم می‌ شوند. جنبه دیگری که برای دسته بندی وجود دارد، از نظر سطح کیفی چوب هاست که سه درجه چوب راش سوپر، چوب راش درجه یک و چوب راش درجه دو برای آن در نظر گرفته شده است. علاوه بر رطوبتی که در ابتدای مقاله خدمت شما مخاطبان گرامی عرض کردیم میزان گره ها و ترک های موجود در تخته و الوارهای چوب، به عنوان دومین و سومین عامل تاثیرگذار در کیفیت نهایی چوب به شمار می روند.

نوشتن دیدگاه