0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
تمیز کردن کابینت هایگلاس

‌‎با پیشرفت صنعت کابینت‌سازی در چند دهه اخیر طراحان، کابینت‌هایی با دیزاین ساده در عین حال شیک و مدرن به بازار عرضه کردند. کابینت های‌گلاس یک نمونه ساده و جذاب است. یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های کابینت های‌گلاس رنگ سفید است که باعث درخشندگی بیشتر آشپزخانه شما می‌شود و ظاهری جذاب را به آن می‌بخشد.
اما همیشه جذابیت دردسر زیادی را هم به همراه دارد. یکی از بزرگ‌ترین معایب کابینت‌های گلاس به دلیل جنس براق آن، کثیف شدن زود به زود آن است و بسیار راحت روی آن خش می افتد. شما پس از خریداری کابینت های‌گلاس باید با ظرافت و دقت زیادی از آن مراقبت کنید تا در آینده مجبور به تعویض و یا خرید جنس دیگری از کابینت نشوید. یکی از بهترین راه‌حل‌ها استفاده از مواد‌شوینده و اسپری‌های پاک کننده جهت برق انداختن کابینت آشپزخانه است. ما در این مقاله از ایچوب سعی کردیم تا بهترین آموزش‌ها را جهت تمیز نگه‌داشتن این کابینت به شما بدهیم.

اسپری پاک‌کننده کابینت های‌گلاس

هر کابینت آشپزخانه اسپری مخصوص به خودش را دارد و شما می‌توانید از این اسپری‌ها جهت تمیز نگه داشتن کابینت آشپزخانه استفاده کنید. این اسپری‌ها انواع لکه‌‌های چربی و غذایی را با فرمولاسیون مخصوصی که دارند، پاک می‌کنند. شما می‌توانید از اسپری مخصوص کابینت خود و یا اسپری های چند منظوره استفاده کنید.
البته باید به این نکته توجه داشت مواد شیمیایی موجود در این اسپری‌ها ممکن است به کابینت‌ها ضرر برساند. شما می توانید نظافت کابینت های آشپزخانه را به طور منظم هر هفته یک یا دوبار با این اسپری ها انجام دهید. همیشه سعی کنید هر روز کابینت‌ها را تمیز نگه دارید، تا نیاز به استفاده از مواد شیمیایی به حداقل برسد. ورق ام دی اف پاک چوب با بالاترین کیفیت و بدون هیچگونه اعوجاجی تولید و به بازار عرضه می شود، برای اطلاع از قیمت محصولات این برند خوشنام با ایچوب همراه شوید.

اسپری پاک‌کننده کابینت های‌گلاس 

بهترین ماده تمیز کننده کابینت‌های گلاس چیست؟

شما می‌توانید از انواع اسپری‌های چربی‌زدایی که باعث برق انداختن و درخشندگی کابینت های گلاس می‌شود استفاده کنید. یک نکته‌ی دیگر در این اینجا این است که، تا جایی که می‌توانید از مواد طبیعی مانند سرکه برای تمیز کردن کابینت استفاده کنید تا ضرر مواد شیمیایی را به حداقل برسانید.
اسپری چند منظوره همانطور که از نامش پیداست برای پاک کردن انواع مختلف سطوح و کابینت‌های آشپزخانه به کار می‌رود و شما می‌توانید از این اسپری برای تمیز کردن کمد دیواری، میزتلویزیون، کابینت آشپزخانه و... استفاده کنید؛ اما اسپری‌های مخصوص هر کابینت با توجه به متریال و جنس همان کابینت ساخته شده و استفاده از آن برای سطوح دیگر پیشنهاد نمی‌شود، چون ممکن است به آن‌ها آسیب وارد کند.

چگونه از کابینت های های گلاس مراقبت کنیم؟

مهم‌ترین عیب کابینت‌های های‌گلاس خش‌دار شدن آن است. شما می‌توانید هر هفته یک یا دوبار سطوح کابینت را با دستمال نم‌دار تمیز کنید و اگر این کار را به طور مداوم انجام دهید دیگر نیازی به استفاده از مواد شیمیایی نخواهد بود. این کابینت‌ها به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارند کمتر باعث جذب لکه‌های چربی و گرد و غبار می‌شوند، البته باید به این نکته توجه داشت که مواد به کار رفته در جنس کابینت بسیار مهم است.
سعی کنید از سطح کابینت برای برش میوه و گوشت با چاقو استفاده نکنید چون سریعا روی آن خش می‌افتد ظاهری بد را به کابینت شما می‌دهد. این کابینت‌ها به دلیل درخشندگی بالایی که دارند خیلی واضح اثر انگشت روی آن را نشان می‌دهد و اگر شما از حساسیت بالایی در این زمینه برخوردارید پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ‌های روشن کابینت های‌گلاس است.
در مجموع هنگام خرید کابینت‌های گلاس حتما به رنگ آن توجه کنید که بعدا در استفاده از آن به مشکل نخورید. این کابینت‌ها جلوه‌ی خاص و زیبایی را به آشپزخانه شما می‌بخشند، اما در کنار جذابیت آن نگهداری و مراقبت از کابینت‌ها اصول خاصی را دارد که شما می‌توانید به راحتی و با کمی حوصله و دقت آن‌ها را یاد بگیرید.

طریقه مراقبت از کابینت‌های های‌گلاس 

در کل سعی کنید کمتر از مواد شیمیایی و اسپری‌های تمیز کننده استفاده کنید چون هم باعث کمرنگ شدن رنگ کابینت می‌شود و هم به ریه‌های شما آسیب وارد می‌کند. پرطرفدارترین رنگ کابینت های گلاس  سفید آن است، باعث درخشندگی و نور زیاد آشپزخانه شما می‌شود، که اگر آشپزخانه کم نوری دارید به دلیل پرتو نور در سطوح کابینت هایگلاس آشپزخانه پیشنهاد ما به شما استفاده از  سفید این کابینت است.
همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که هنگام تمیز کردن کابینت‌های آشپزخانه حتما تمام قسمت‌های آن را تمیز کنید و نه فقط قسمت‌های جلویی کابینت که در معرض دید هستند. اگر از داخل کابینت‌ها بوی نامطبوعی به مشام‌تان رسید حتما از بوگیرهای مختلف جهت رفع بوی بد، استفاده کنید.

نوشتن دیدگاه