0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
تشخیص mdf از hdf

از آنجایی که امروزه استفاده از ام دی اف رواج بیشتری یافته است، مردم معمولا هر تخته فیبری را mdf تصور می کنند، در صورتی که این تصور اشتباه است و انواع مختلفی از تخته های فیبری در بازار وجود دارند. یکی از بهترین راه ها برای تشخیص mdf از hdf این است که ویژگی های هر یک از این دو را به خوبی بشناسید، به همین دلیل در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره این دو محصول ارائه شده است. با توجه ویژگی های گسترده این دو محصول استفاده از آن ها در خانه های ایرانی به وفور دیده می شود، بنابراین اگر شما نیز مایل به خرید تخته های mdf و hdf هستید، می توانید از طریق وب سایت ایچوب بهترین محصولات را خریداری کنید. شما عزیزان می توانید برای خرید و استعلام قیمت عمده ورق ام دی اف با کارشناسان فروش ایچوب ارتباط برقرار کنید.

راهنمای مطالعه متن

تشخیص mdf از hdf

ویژگی های ام دی اف (mdf)چیست؟

همان طور که بیان شد، ام دی اف یکی از انواع تخته فیبری است که چگالی متوسطی دارد. این نوع تخته ها با چگالی برابر با 600 الی 800 کیلوگرم بر مترمربع ساخته می شوند، بنابراین استفاده از ام دی اف در محیط های مرطوب مانند حمام مناسب است، زیرا این محصول در اثر تماس با رطوبت دچار افزایش حجم و تابیدگی نمی گردد، همچنین با توجه به استحکام بالای mdf و مقاومت آن در برابر رطوبت از آن برای مصارف گوناگونی استفاده می شود، برای مثال این تخته ها برای لایه وسطی کفپوش های لمینت کاربرد دارد. در ضمن ام دی اف برای ساخت وسایلی مانند کابینت، سقف کاذب، پارتیشن، درب های داخلی، درب ضد سرقت و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی دیگر mdf مقاومت بالای آن در برابر حرارت است، همچنین به دلیل عایق صوتی بودن این محصول در مکان های آکوستیک برای پوشش دهی دیوارها به کار می رود. البته لازم به ذکر است که تخته های ام دی اف نسبت به چوب طبیعی استحکام کمتری دارند، بنابراین این نوع تخته ها را در مکان هایی که بار زیادی روی آن ها قرار می گیرد، استفاده نکنید. تحمل mdf برای میخ زدن یا پیچ کردن وسیله ای روی آن، در مقایسه با چوب طبیعی کمتر است. در این صورت اگر وسیله ای را باید دائما جابجا و مجدد نصب کنید، بهتر است که ام دی اف به کار نبرید، زیرا احتمال دارد که به مرور زمان محل میخ یا پیچ روی mdf شل شود.

ویژگی های mdf

ویژگی های اچ دی اف (hdf) چیست؟

hdf تخته فیبری با چگالی بالا شمرده می شود. توجه به چگالی تخته یکی از راه های تشخیص ام دی اف از اچ دی اف است. مشخصات hdf به ام دی اف شباهت دارد، اما این نوع تخته بسیار سخت تر و سنگین تر است. از آنجایی که چگالی این محصول بالای 800 کیلوگرم بر مترمربع است، از آن برای ساخت کفپوش های لمینت استفاده می کنند. هر چقدر چگالی تخته بیشتر باشد، قابلیت برشکاری و ابزارخوری آن بهتر است، همچنین چنین محصولی قابلیت رنگ کاری و روکش پذیری بهتری دارد. در ضمن تخته هایی با چگالی بالا دارای خصوصیات مکانیکی و فیزیکی مناسب تری نیز هستند. برای ساخت تخته های hdf ورق ها را تحت فشار بیشتری قرار می دهند، از این رو این تخته ها نسبت به سایر مدل ها نازکتر هستند. به طور معمول این نوع محصولات ضخامتی بین 3 الی 8 میلیمتر دارند. با این وجود تخته های hdf در برابر خمیدگی مقاومت خوبی دارند، همچنین مراحل تولید این محصول به دو روش خشک و تر انجام می شود. در روش تر یا میسون فقط یک طرف تخته صاف است، اما در روش خشک هر دو طرف آن کاملا صاف هستند. از این تخته ها برای پارتیشن بندی، ساخت کابینت، تخته زیر کشوها، روکش درب و کفپوش استفاده می کنند، همچنین ساخت میز کار، پرده کرکره ای و تخته شاسی نیز با استفاده از این نوع ورق ها صورت می گیرد. برای ایجاد قفسه های صنعتی و بسته بندی محصولاتی که نیاز به استحکام بالا و تحمل وزن زیاد دارند نیزاچ دی اف به کار می رود. تخته های hdf نسبت به تخته های ام دی اف استحکام بیشتری از خود نشان می دهند. با این وجود بسیاری از افراد کار با چوب طبیعی را ترجیح می دهند، زیرا آن ها به قابلیت نگهداری میخ و پیچ در چوب طبیعی مطمئن تر هستند. ایچوب یکی از بهترین فروشگاه های عرضه کننده ورق mdf و hdf از بهترین برند های ایرانی و خارجی است. شما می توانید با خیال راحت به وب سایت ایچوب مراجعه کنید و محصولات با کیفیت و قیمت مناسب را مشاهده کنید و محصول مورد نظر خود را بخرید.

 

نوشتن دیدگاه