0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
ورق پی وی سی چیست و چه کاربردهایی دارد

ورق پی وی سی (pvc) یکی از محصولاتی است که از جنس پلاستیک است و برای موارد مختلف موارد استفاده قرار می گیرد. امروزه استفاده از این محصول در صنعت ساختمان سازی رونق و رواج بسیار زیادی پیدا کرده است و انواع مختلف این محصول در رنگ های متفاوت برای قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. ورق pvc در ابتدا در قرن ۱۹ کشف شد و به دلیل دارا بودن کیفیت مناسب و قیمت اقتصادی توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار گرفت و امروزه می‌توان آن را به‌عنوان پرفروش‌ترین محصول دانست.

ورق pvc چیست؟

ورق پی وی سی نوعی پلاستیک فشرده است که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولاً قسمت های مختلفی از ساختمان توسط این محصول ساخته می شوند. این محصول در دو نوع روکش دار و بدون روکش در بازار به فروش می رسد و انواع مختلف آن قابلیت های متفاوتی دارند. ورق پی وی سی به دلیل دارا بودن قابلیت ابزار خوری مناسب برای تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و دارای قابلیت مناسب برای اره خوری، پیچ خوری و... است.

کاربردهای ورق پی وی سی چیست؟

کاربردهای ورق پی وی سی چیست؟

ورق پی وی سی برای موارد مختلف استفاده می شود، برای مثال برخی از کاربردهای ورق پی وی سی موارد زیر هستند:

  • کابینت آشپزخانه: یکی از مهم ترین کاربرد های ورق پی وی سی استفاده از آن در کابینت آشپزخانه است. این محصول به دلیل دارا بودن کیفیت بالا و مقاومت بالا در برابر نم و رطوبت برای کابینت آشپزخانه مناسب است.
  • کمد و کابینت های داخل سرویس بهداشتی: در اکثر موارد کمد و کابینت های داخل سرویس بهداشتی از جنس pvc تولید می شود. این محصول به دلیل دارا بودن قابلیت بالا برای شستشو، به راحتی شستشو داده می‌شود.
  • استفاده برای میز: در برخی از موارد ورق pvc برای تولید میز مورد استفاده قرار می گیرد. میزهای که از این جنس تولید می‌شوند، کیفیت بسیار بالایی دارند و به راحتی امکان خراب شدن آن‌ها وجود ندارد.
  • درست کردن کمد و قفسه: در برخی از موارد برای مکان هایی مانند آشپزخانه، کمد های اتاق و قفسه درست می شود. کمد های تولید شده از جنس pvc در کنار دارا بودن کیفیت مناسب قیمت اقتصادی دارند.
  • صنعت خودروسازی: در برخی از موارد از ورق پی وی سی در صنعت خودروسازی و برای زیر صندلی ها استفاده می شود.
  • صنعت کشتی سازی: این محصول به دلیل دارا بودن وزن کم برای استفاده در صنعت کشتی سازی مناسب است.
  • کمد استخر: کمد هایی که برای استخر مورد استفاده قرار می‌گیرند باید دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت باشند که در این مورد می توان گفت جنس pvc برای این منظور کاملاً مناسب است.
  • درست کردن کانکس: در برخی از موارد کانکس ها و اتاق های پیش ساخته با استفاده از ورق پی وی سی تولید می شوند. کانکس های تولید شده از این جنس در برابر گرما و سرما مقاومت مناسبی دارند.

کاربردهای ورق پی وی سی چیست؟

مزایا و معایب ورق پی وی سی برای کابینت چیست؟

ورق pvc دارای مزایا و معایب مختلفی است که در ادامه مطلب به برخی از آن‌ها اشاره می کنیم. برای این منظور در ابتدا به مزایای ورق پی وی سی می پردازیم:

  • ضد آب بودن: یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این محصول این است که در برابر آب مقاومت بالایی دارد و امکان نفوذ رطوبت به داخل آن وجود ندارد.
  • ضد حرارت بودن: در برخی از موارد در آشپزخانه کابینت هایی که در مجاورت گاز قرار دارند همواره در معرض حرارت هستند، به همین دلیل می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین مزایای ورق pvc ضد حرارت بودن آن است.
  • ضد خط و خش بودن: یکی دیگر از مزایای استفاده از این محصول برای کابینت این است که امکان ایجاد خط و خش روی آن بسیار کم است.
  • وزن سبک: اگر وزن محصولاتی که برای ساخت کابینت استفاده می شود بالا باشد، به راحتی امکان خراب شدن در آن وجود دارد. وزن سبک ورق پی وی سی را می توان یکی دیگر از مزایای استفاده از آن برای کابینت سازی دانست.
  • قابلیت ابزار خوری بالا: انواع مختلف ورق pvc قابلیت ابزار خوری بالایی دارند و این به این معنی است که امکان برش دادن و درست کردن ابزار مختلف با استفاده از آن بسیار راحت است.
  • لکه پذیری کم: این محصول مقاومت بسیار بالایی در برابر لکه های مختلف از خود نشان می دهد و به صورت کلی می‌توان گفت لکه پذیری کمی دارد. در صورت ایجاد لکه با یک دستمال می توان آن را تمیز کرد.
  • ضد حشرات: این محصول در برابر حشراتی مانند موریانه حشرات موذی و... مقاومت بسیار بالایی دارد و امکان نفوذ حشرات به آن وجود نخواهد داشت.
  • پوسته پوسته نشدن: ورق پی وی سی کیفیت بسیار بالایی دارد و در برابر پوست پوست شدن مقاومت زیادی از خود نشان می دهد.

مزایا و معایب ورق پی وی سی برای کابینت

هر محصولی در کنار دارا بودن مزایای زیاد دارای معایبی نیز هست برخی از معایب ورق پی وی سی موارد زیر هستند:

  • قیمت بالا: استفاده از ورق پی وی سی برای کابینت سازی باعث می شود قیمت کابینت ها تا حدودی بالا باشد.
  • آسیب به محیط زیست: از آنجایی که این محصول از جنس پلاستیک فشرده شده است در صورت عدم استفاده درست از آن امکان آسیب به محیط زیست وجود دارد. به صورت کلی می‌توان گفت ورق پی وی سی به عنوان محصولی تجزیه ناپذیر شناخته می شود و آسیب های مختلفی برای محیط زیست دارد.
  • تغییر رنگ در تابش مستقیم نور خورشید: زمانی که از این محصول برای کابینت سازی استفاده می کنید، باید کاملاً مراقب باشید که نور مستقیم خورشید به محصول نتابد. در صورت تابش مستقیم نور خورشید به کابینت pvc امکان تغییر رنگ آن وجود دارد.

حال که با مزایا، معایب و کاربردهای ورق پی وی سی آشنا شدید، می توانید ورق پی وی سی باکیفیت را از فروشگاه ما بخرید. ایچوب عرضه کننده بهترین و مرغوب ترین ورق پی وی سی (pvc)است.

نوشتن دیدگاه