0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
تفاوت بین ام دی اف و لترون

یکی از موضوعاتی که این روز ها افرادی که در صدد خرید کابینت یا دکوراسیون از صنایع چوبی هستند این است که تنوع جنس در این بازار بسیار زیادی شده است و در نتیجه تصمیم گیری کمی سخت شده. البته باید گفت که راحتترین راه برای انتخاب درست این است که از انواع مختلف مصالح ساخت مانند ورق ام دی اف و نئو پان و... آگاهی داشته باشید.
یکی از سوالاتی که همیشه برای مشتریان پیش می آید این است که تفاوت بین لترون و ام دی اف چیست و چطور باید آن ها را از هم تشخیص داد؟
در ادامه برای درک بهتر این موضوع لترون را برای شما تعریف می کنیم و نکات مهم در این خصوص را با هم مقایسه می کنیم.شما عزیزان می توانید برای خرید و استعلام قیمت عمده ورق ام دی اف با کارشناسان فروش ایچوب ارتباط برقرار کنید.

ورقه ام دی اف لترون

لترون (Letron) چیست؟

به ترکیبی از تخته های چند لایه چوب که با استفاده از تخته های نرم و نازک، ضایعات خرد شده و تراشه های کارخانه های چوب بری به دست می آید لترون می گویند. البته گفتنی است که خرده چوب های مورد استفاده از در لترون از MDF (ام دی اف)بزرگتر بوده و به راحتی می توان آن ها را دید. ورق لترون تولید شده دارای پستی و بلندی های زیادی است و به همین دلیل برای استفاده در ساخت صنایع چوبی و روکش دهی باید ابتدا توسط ماشین آلات دقیق پرداخت و ساییده شود و در پایان روکش مناسب را به آن چسبانده و پرس می کنند. پس به زبان ساده و راحت می توانیم بگوییم که لترون به زبان عامیانه و بازاری همان نئوپان است. شما عزیزان می توانید برای استعلام موجودی و قیمت ام دی اف فرامید و سایر برندهای معتبر و خوشنام با ایچوب در ارتباط باشید.

تخته ام دی اف و نئوپان

تفاوت لترون و MDFچیست؟

اول از همه باید این را بدانید که تفاوت بین لترون و MDF(ام دی اف) همان تفاوت بین نئوپان و MDF است که همه شما از آن با خبرید. اگر بخواهیم دقیق به این موضوع نگاه کنیم می بینیم که لترون در اصل جنس روکشی است که به نئوپان می دهند و از آن به بعد در صنایع دکوراسیون و یا کابینت سازی به آن لترون می گویند. در ادامه نکات کارآمد و مهمی که در این خصوص باید به یاد داشته باشید را با هم مرور می کنیم:

  • پروفیل های MDF و لترون در سطح های مختلفی از نظر ضخامت ساخته می شوند و می توان آن ها را در هر مرحله از ساخت، متناسب با نوع محصول تغییر داد. این در حالی است که در فرآیند تغییر ضخامت چوب طبیعی و برشهای مقطعی که برای اصلاح آن می دهیم، سختی ها و موانع بیشتری در مسیر کار است که زمان، انرژی و هزینه بیشتری را می طلبد.
  • محصولات و وسایل ساخته شده با MDF (ام دی اف)و لترون به شکل اجزای قابل مونتاژ و قابل جدا سازی یا تفکیک ساخته می شوند و همین موضوع باعث ساده تر شدن جابجایی و محافظت در زمان حمل و نقل می شود. این در صورتی است که در محصولات و سازه های چوبی ، این کار با سادگی قابل انجام نیست و ممکن است مشکلاتی را در مسیر کار شما بوجود بیاورد.
  • وسایل و سازه های چوبی باید رنگ آمیزی شوند و همین موضوع سختی ها و هزینه های جدیدی را پیش روی شما قرار خواهد داد. همچنین در روند رنگ آمیزی مواد شیمیایی روی بافت طبیعی چوب تاثیرات مخربی دارند و بعد از گذشت مدتی نیز رنگ قسمت های مربوط به مفاصل و اتصالات به صورت لایه لایه شده و یا بلند می شود. نور مستقیم خورشید نیز تاثیرات نامطلوبی بر سطوح چوبی خواهد داشت.در صورتی که لترون و ام دی اف نیازی به رنگ آمیزی نداشته و داری سطوح لعابی یا لامینت هستند که در برابر سایش ، برخورد نور خورشید و سایر مواردی که باعث فرسایش چوب می شود مقاوم تر هستند.

خب، امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات خوبی در این خصوص در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید در زمان خرید دقیق تر و هوشمندانه تر عمل کنید.

نوشتن دیدگاه