0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
روکش‌هایی که برای ورق با مغزی ام دی اف بکار می رود، کدام است؟

ام دی اف ها از بهترین متریال هایی هستند که پس از پیدایشان انقلابی در دکوراسیون های داخلی ایجاد کردند، این متریال با حفظ محیط زیست و کاهش قطع درختان توانسته است دوست خوبی نیز برای محیط زیست باشد.
در چند سال اخیر ام دی اف ها در دکوراسیون های مراکز مسکونی، اداری و تجاری تحول بزرگی ایجاد کردند و تولیدکنندگان هر روزه با بهره گیری از متدهای روز دنیا سعی بر تولید این محصولات در جدیدترین طراحی ها، رنگ ها و مدل ها دارند تا بتوانند محصولاتی تولید کننده تا هر فردی با هر سلیقه ای محصول مورد نظر خود را بیابد.

در این مطلب از ایچوب قرار است به شما بگوییم که روکش‌هایی که برای ورق با مغزی ام دی اف بکار می رود، کدام هستند.

چرا بحث روکش در ورق های ام دی اف مهم است؟

ام دی اف به تنهایی زیبایی چندانی ندارد، زیرا ترکیبی از محصولات چوبی و کاغذی است که به هم فشرده شده اند و شما در هیچ خانه یا مرکز اداری نمی توانید ببینید که از ام دی اف ها به تنهایی استفاده کرده اند، بلکه این ام دی اف ها اغلب دارای روکش هایی هستند از جنس های مختلف که سطح ام دی اف را پوشانده اند.
به عبارتی ام دی اف مغزی کار است و این روکش ها سطح کار، که به خوبی ام دی اف را می پوشانند، جدا از اینکه ظاهر زیبایی به ام دی اف می دهند بلکه سبب محافظت از ام دی اف یا همان ساختار اصلی نیز می شوند، تا زمانیکه این روکش ها سالم باشند، ام دی اف که سطح زیرین آن ها محسوب می شود نیز سالم باقی می مانند.
اما در صورتیکه این دسته از روکش ها نامرغوب باشند و دچار شکستگی، پارگی و خدشه شوند، احتمال آسیب وارد شدن به ام دی اف ها بسیار بالا می رود.
ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید که روکش هایی که برای ام دی اف ها به کار می روند چه مدلی یا از چه جنسی هستند ، به همین دلیل ما تصمیم گرفته ایم که امروز در مورد انواع روکش های ام دی اف صحبت کنیم.  برای مشاهده طرح های مختلف، خرید و اطلاع از لیست قیمت ام دی اف آریا و سایر برندهای تولیدکننده ام دی اف می توانید با مشاورین فروش ایچوب ارتباط برقرار نمایید.

 چرا بحث روکش در ورق های ام دی اف مهم است؟

اهمیت این موضوع زمانی برای شما روشن می شود که برای خرید این محصولات به بازار مراجعه کنید و با دنیایی از تنوع رو به رو شوید. با ما همراه باشید تا ابتدا نگاهی به انواع روکش های ام دی اف بیاندازیم تا پس از مراجعه به بازار برای انتخاب این محصولات، دچار سردرگمی و تردید نشوید:

  • روکش اکریلیک
  • روکش هایگلاس
  • روکش لمینت
  • روکش اچ پی ال HPL
  • روکش ملامینه
  • روکش کاغذی یا لترون
  • روکش پی وی سی یا ممبران
  • روکش چوب طبیعی
  • روکش UV

مواردی که در بالا ذکر شد از مهمترین روکش هایی هستند که برای ام دی اف ها به کار می روند که ما قصد داریم به بررسی تک تک آن ها بپردازیم. ورق ام دی اف پاک چوب با بالاترین کیفیت و بدون هیچگونه اعوجاجی تولید و به بازار عرضه می شود، برای اطلاع از قیمت محصولات این برند خوشنام با ایچوب همراه شوید.

چرا بحث روکش در ورق های ام دی اف مهم است؟ 

روکش اکریلیک برای ورق با مغزی ام دی اف

روکش اکریلیک یکی از بهترین روکش هایی است که می تواند سال ها برای شما عمر کند، اگر دنبال یک سطح براق هستید، کافی است انتخاب شما روکش های اکریلیک باشد، به عبارتی براق ترین روکش های ام ای دف، روکش اکریلیک و یو وی است.
از لحاظ ظاهری این روکش ها اغلب تک رنگ بوده و ظاهری بسیار ساده دارند، این ساده و براق بودن در کنار هم سبب شده اند که این روکش از مدرن ترین روکش های ام دی اف باشد.
پس اگر تمایل به خرید ام دی افی با روکش مقاوم دارید که در برابر خوردگی و آب مقاومت بالایی از خودش نشان دهد، تعلل نکنید و این روکش را انتخاب کنید.
استفاده از این روکش ها در محیط های مرطوب مانند شمال کشور می تواند انتخابی بسیار عالی باشد. اما گفتنی است که قیمت این دسته از روکش ها بسیار بالا است و به عبارتی صرفه اقتصادی ندارند. اما از لحاظ کیفیتی مثال زدنی هستند و می توان روی آن ها حساب باز کرد.

روکش هایگلاس

روکش های هایگلاس بر عکس روکش های اکریلیک که از جنس ترموپلاستیک هستند از متریالی تحت عنوان پلکسی گلاس ساخته شده اند، از لحاظ براق بودن، سطح آن ها سرامیکی و بسیار براق می باشد، البته میزان براق بودن آن ها به پای اکریلیک نمی رسد ولی می توانید آن ها را جز جذاب ترین روکش های ام دی اف به شمار آورید.
مورد مهمی که در مورد روکش های هایگلاس و یا روکش اکریلیک مطرح است، شما صرفا با یک شوینده و یک دستمال ساده می توانید به راحتی سطح آن ها را تمیز کنید.
گفتنی است که روکش های ام دی اف هایگلاس بسیار محبوب هستند تا حدیکه جایگاه پرفروش ترین روکش های ام دی اف را به خود اختصاص داده اند.

روکش اکریلیک برای ورق با مغزی ام دی اف 

روکش لمینت

اگر از براقیت بالا روکش های ام دی اف زیاد خوشتان نمی آید انتخاب شما به جای روکش های اکریلیک و هایگلاس می توانید روکش لمینت باشد.
این نوع روکش در دو نوع یافت می شود:

  • روکش لمینت براق
  • روکش لمینت مات

برخی از آن ها ظاهری براق دارند که البته براقیت آن ها اصلا با روکش های هایگلاس، اکریلیک و یو وی قابل مقایسه نیست، از لحاظ سطحی نیز اصلا ساده نیستند.

این نوع روکش به کمک دستگاه های مخصوص تحت فشار و دمای بالا تولید می شود و به کمک متریال آلومینیوم و پی وی سی روی مغزی اصلی یعنی ام دی اف قرار می گیرند، از این رو ذره ای آسیب نمی بینند.
استفاده از روکش های لمینتی به دلیل ظاهر آن ها بسیار کاربرد دارد و محبوب می باشد، زیرا ظاهر آن ها حالت چوب مانند دارد هر چند که ماده اصلی سازنده آن ها پلاستیک های رزینی و لایه های سلولزی کاغذی می باشد.
فروش این دسته از روکش ها بالا می باشد اما به پای روکش های هایگلاس نمی رسد، با اینحال همیشه مورد استقبال مردم واقع شده اند.

روکش لمینت 

روکش اچ پی ال HPL

همانطور که ذکر کردیم روکش های لمینتی در فشار و دمای بالا تولید می شوند، روکش های اچ پی ال به عبارتی نوعی از روکش های لمینتی هستند که توانسته اند مقاومت خوبی از خود نشان دهند، چرا؟
محصولی که تحت فشار بالا و دمای بسیار زیاد تولید می شود بسیار از استحکام بالایی برخوردار است، تا حدیکه در بدترین شرایط نیز ذره ای آسیب نمی بیند.
اما این مزیت جدا از عمر طولانی محصول مورد نظر ما سبب اتفاقی خوب نیز در صنعت دکوراسیون شده است!
در زمان های گذشته، ام دی اف های به کار رفته در اطراف کوره ها، اجاق های گاز، آبگرمکن و ... به سرعت آسیب می دیدند، اما اکنون می توان روکش های اچ پی ال را در کنار این بخش ها قرار داد و بدون نگرانی از تاثیر حرارت روی ام دی اف به فعالیت های خود بپردازیم.
اچ پی ال ها از انواع لمینت های براق هستند که بافت آن ها به طور کلی با لمینت ها تفاوت اساسی دارد اما در ظاهر می توانیم آن ها را جز یک خانواده محسوب کنیم.

روکش ملامینه

روکش های ام دی اف ملامینه از پلاستیک های سخت تهیه می شوند و می توانند در برابر سایش، حرارت بالا، خوردگی، خش، ضربه بسیار مقاوم باشند.
ملامینه ها دارای ماده رزینی می باشند که برای چسباندن آن ها نیاز به ام دی اف احتیاج به چسب نیست.
این روکش ها علاوه بر ام دی اف در پلای وود، تخته های چند لایی و .... استفاده می شود.
این روکش ها از لحاظ وزنی بسیار سبک هستند ولی دقت کنید که در جا به جایی آن ها باید احتیاط کنید زیرا ممکن است دچار پارگی شوند، البته پس از سوار شدن روی ام دی اف، دیگر احتمال پارگی آن ها وجود ندارد.

روکش اچ پی ال HPL

روکش کاغذی یا لترون

همانطور که می بینید این روکش ها تحت عنوان روکش های کاغذی در بازارها عرضه می شوند، نام دیگر آن ها لترون است، روکش های لترونی بسیار نازک هستند و مقاومت بالایی ندارند، هر چند که شاید تصور کنید این دست از روکش ها بر روی ام دی اف سوار می شوند اما به ندرت این اتفاق می افتد، زیرا آنان در صنعت کابینت سازی برای سطوح خارجی اصلا مناسب نیستند و می توانند به راحتی آسیب ببینند.
روکش های کاغذی لترون در سطح داخلی کابینت ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا سطح داخلی بهتر است که از روکش سبک در آن استفاده شود.

این دسته از روکش ها معمولا برای پروفیل ها و نوارهای لبه کاربردی تر می باشند تا روکش های ام دی اف برای کابینت سازی.

روکش پی وی سی یا ممبران

روکش های پی وی سی (PVC)یا همان روکش های مقاوم که تحت عنوان "روکش های کابینت ممبران" نیز به فروش می رسند فوق العاده کاربردی می باشند.
نقطه قوت این دسته از روکش ها شکل پذیری آن ها می باشد، آن ها به راحتی می توانند نقوش مختلف را بپذیرند و بدون شکستگی و پارگی، این نقوش را به کمک دستگاه های پیشرفته بر روی آن  ها سوار کرد.
روکش های پی وی سی در دکوراسیون ها مدرن بسیار کاربرد دارند و امروزه طراحان سعی بر این دارند که با ایجاد نقوش مختلف بر روی آن ها، به زیبایی آنان بیافزایند.

روکش پی وی سی یا ممبران 

روکش چوب طبیعی

شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که روکش هایی تحت عنوان چوب های طبیعی وجود دارند که اغلب از درخت های راش، بلوط و ... تهیه می شوند.
این دسته از کابینت ها می توانند سال ها عمر کنند بدون اینکه ذره ای آسیب ببینند، این دسته از روکش ها مقاومت فوق العاده بالایی دارند و دچار سایش و خوردگی نمی شوند.
هزینه این دسته از روکش های چوب طبیعی بسیار گران است و اغلب به صورت دستساز آماده می شوند، مدت زمانی که آماده سازی این محصولات طول می کشد بسیار طولانی تر به نسبت دیگر کابینت ها هستند.
متریال چوب در این روکش ها غالب است و از لحاظ ظاهری بسیار محیط و دکوراسیون را زیبا می کنند.

روکش UV

روکش های یو وی (UV)همانطور که از اسمشان پیداست در برابر اشعه خورشید فوق العاده مقاوم هستند، به این صورت که در متریال مورد نیاز در ساخت آن ها از موادی استفاده شده است که اجازه پوسیدگی در طولانی مدت توسط نور خورشید نمی دهد.
این دسته از روکش ها از آنجاییکه 9 لایه هستند بسیار گران قیمت می باشند و مقاومت نهایی آن ها بسیار بالا است. سطح آن ها بسیار براق است و در ساختارهای مدرن فوق العاده کاربرد دارند، برای مثال در دکوراسیون های جدید و مدرن، بسیار از این روکش و مدل اکریلیک استفاده می شود.

اکنون شما با پرفروش ترین و رایج ترین روکش های ام دی اف آشنا شده اید، اما فراموش نکنید انتخاب این دسته از روکش ها صرفا نباید از روی سلیقه شما باشد بلکه باید بسته به محیطی که قرار است این دسته از روکش ها در آن ها استفاده شوند، مقاومت مورد نیاز و ... انتخاب شوند تا در نهایت بتوانیم محصولی را خریداری کنیم که برای ما بسیار کارآمد و سودمند باشد، از این رو بهتر است قبل از خرید تحقیقات لازم را انجام دهید و در نهایت محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

نوشتن دیدگاه