0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
مواد تشکیل دهنده ام دی اف + ام دی اف چگونه ساخته میشود

ام دی اف ها از آن متریال هایی هستند که در عصر جدید ظهور کردند و رنگ و رویی تازه به دکوراسیون ها و صنعت دکوراسیون دادند، از این رو شاید برای شما نیز جالب باشد که با مواد تشکیل دهنده آن ها آشنا شوید یا اصلا بدانید که فرایند ساخت این محصولات به چه صورت می باشد. این مورد به ویژه برای افرادی که بسیار برایشان اهمیت دارد که چه محصولی با چه متریالی قرار است برای طولانی مدت در خانه شان قرار گیرد، بسیار مورد توجه است. اساس مواد تشکیل دهنده ام دی اف ها، چوب و مشتقات آن و البته رزین می باشد، ترکیب این چند ماده در کنار یکدیگر ساختار مستحکمی به نام ام دی اف را تولید می کند.
بخش چوبی ام دی اف می تواند از درخت های مختلف باشد، اما موضوع بسیار جالب در مورد اما دی اف این است که حتما نیاز به قطع درختان جدید نیست بلکه می توان به راحتی به کمک مواد چوبی موجود، اضافات سازه های چوبی و ... این بخش را تأمین کرد؛ امروزه از ساقه نیشکر، ساقه غلات هایی همچون برنج، گندم، جو، ذرت نیز می توان برای تهیه ام دی اف استفاده کرد. همچنین ام دی اف پاک چوب را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می توانید از سایت ایچوب تهیه کنید.

مواد تشکیل دهنده ام دی اف چیست

مواد تشکیل دهنده ام دی اف چیست؟

یکی از علل محبوبیت ام دی اف ها (MDF)همین بوده که می توان با بسیاری از چوب ها ممکن آن ها را تولید کرد. بخش رزینی نیز بیشتر به دلیل بافت ام دی اف و چسب آن اضافه می شود، زمانیکه چسب رزینی اضافه می شود، این ساختار نسبتا مستحکم به هم کاملا می چسبند و از این رو ام دی اف ما می تواند سالیان سال عمر کند.
استفاده از چسب های رزینی یک باید نیست، بلکه می توانیم از دیگر چسب های آلی نیز استفاده کنیم، به عبارتی هر چسبی که سبب تقویت و استحکام ساختار ام دی اف می شود برای ما مناسب می باشد. به ویژه در سال های اخیر که بحث هایی پیرامون سرطان زا بودن چسب های فرمالدهیدی ام دی اف ها شده است، تولیدکنندگان بیش از بیش در پی جایگزین کردن این چسب ها هستند.
یکی از بخش های دیگر سازنده ام دی اف ها که هم جدا و هم وصل به ام دی اف ها می باشد، روکش های آنان است، روکش های ام دی افی هر کدام از جنس های مختلفی هستند و می توانند روی ام دی اف قرار بگیرند.
به عبارتی ام دی اف ها بدون روکش ها زیبایی چندانی ندارند، به همین خاطر تمامی ام دی اف های مصرفی مزین به انواع روکش ها می باشند، اغلب روکش ها از جنس نوعی پلاستیک خاص هستند.

ام دی اف چگونه ساخته میشود

ام دی اف چگونه ساخته میشود؟

برای اینکه با خط تولید ام دی اف ها آشنا شوید باید به بررسی مراحل تولید ام دی اف (MDF) بپردازیم:
در ابتدا مواد اولیه توسط تولیدکنندگان تأمین می شود و به کمک حرارت بسیار بالا و فشار خیلی زیادی به هم فشرده می شوند. تأمین مواد اولیه تنها کافی نیست، بلکه باید از دستگاه های خرد کن و الک استفاده کرد که مواد اولیه ما یکدست باشند و آن ها را به خوبی شستشو داد تا موادی مانند قطعات چوبی ناهمگون و فلزات و دیگر مواد غیر چوبی به راحتی جدا شوند، این عملیات به یکدست کردن ترکیب اولیه ما کمک شایانی می کند. سپس مواد اولیه باید در سیلوها ذخیره شوند، این کار کمک می کند تا به مقدار لازم از این مواد برای تولید حجم مشخصی از ام دی اف برسیم.
در مراحل بعدی جدا از فشرده شدن الیاف های چوبی و ترکیب آن ها با چسب، پارافین برای افزایش خاصیت ضد آبی به ترکیب ما اضافه می شود. حال وقت خشک کردن الیاف است، در صورتیکه این مرحله به خوبی انجام نشود و رطوبت درون ترکیب ما محبوس شود، پس از مدتی الیاف ما خود به خود شکاف می خورد و از وسط شکافته می شود. در نهایت وقت سمباده زنی بوده تا الیاف ما سطحی صیقلی و صاف داشه باشد و برای فرم دهی و روکش زدن آماده باشند. در مرحله بعد طبق سلیقه تولیدکننده، ام دی اف ما فرم می گیرد یا روکش های مختلفی روی آن ها قرار می گیرد.
شرکت ایچوب سازنده انواع آلاچیق ورق ام دی اف و ... است. این مجموعه پروژه های بسیار بزرگی را در شهرهای مختلف ایران انجام داده است. با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد به نصب و اجرای ام دی اف علاقه بسیاری دارند، این مجموعه برای جلب رضایت مشتریان انواع ورق ام دی اف (MDF)را در محیط های مختلف طراحی و اجرا می کند.

نوشتن دیدگاه