0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

به دلیل کم شدن متراژ های ساختمانی اتاق خواب های 9 متری بسیار بیشتر از اتاق های 12 متری ساخته می شوند.

اهمیت طراحی دکوراسیون اتاق

چینش اتاق خواب یکی از مواردی است که باید روی آن دقت و تمرکز زیادی داشت زیراجذابیت و زیبایی منزل را دو چندان می کند. با توجه به اینکه اتاق خواب مورد نظر برای چه کاربردی استفاده شود می توان آن را تزئین و طراحی کرد. اتاق خواب ممکن است برای محل کار، استراحت، اتاق کودک و ... تزئین شود. برای طراحی دکور یک اتاق خواب 9 متری می توان صفر تا صد آن را به یک دیزاینر محول کرد. اما اگر قصد چنین کاری را ندارید می توانید از توصیه های لازم برای زیباتر کردن و کاربردی کردن اتاق خواب استفاده کنید.

اهمیت طراحی دکوراسیون اتاق

نکات مهم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

برای دکور اتاق خواب باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • انتخاب سبک مناسب: اولین کاری که انجام می دهید باید انتخاب سبک مناسب برای چیدمان اتاق خواب باشد. با استفاده از سبک های مینیمال می توان از کمترین وسایل و اشیا ممکن بیشترین بهره را برد. سبک پروونس یکی از سبک های دیگر است که برای اتاق های کوچک مناسب است. این سبک را می توان یک سبک فرانسوی دانست. در این سبک می توان از رنگ های خنثی و پاستیلی استفاده کرد. مبل های تک چوبی به همراه پرده هایی با سبک گیپور یا تور با رنگ های پاستیلی می تواند فضایی زیبا به وجود آورد. سبک مدرن را می توان یکی دیگر از سبک های مورد نظر دانست که دارای طرفداران زیادی است. در این سبک می توان از رنگ های شاد و حتی بدون هارمونی استفاده کرد. وسایل تزئینی مانند گلدان ها، استندها و تابلوهای مدرن استفاده نمود.
  • انتخاب رنگ مناسب: چند نوع رنگ را می توان در دکور اتاق خواب 9 متری مورد استفاده قرار داد. رنگ های روشن، رنگ های تیره و رنگ های خنثی. انتخاب رنگ ها در تزئین اتاق خواب می تواند یک مورد کاملا سلیقه ای باشد. نکته قابل توجه در انتخاب رنگ ها این است که رنگ فرش، مبل و پرده حتما باید با هم هماهنگی داشته باشند. برای طرح های کلاسیک می توان از رنگ های انابی، قهوه ای تیره و سرمه ای استفاده کرد. اگر به دنبال بزرگ تر نشان دادن فضا هستید باید از رنگ های روشن استفاده کنید.
  • در انتخاب وسیله برای اتاق خواب 9 متری باید نهایت دقت را به عمل آورید. اگر تخت دو نفره را برای اتاق خواب استفاده می کنید حتما باید اندازه آن متوسط و یا کوچک ترین حالت از تخت دو نفره باشد. در صورت استفاده از تخت دو نفره از سایر وسایلی که باعث می شوند اتاق خواب کوچکتر به نظر آید بپرهیزید. در سبک های جدید مبلمان و اتاق خواب می توان از طرح های جدید دو طبقه یا تخت های تاشو استفاده کرد.
  • اگر اتاق 9 متری را برای کودک طراحی می کنید حتما در دکور کردن آن باید به علایق کودک توجه کنید به نحوی که بتوان در اتاق کودک سبک طراحی کودک و تصورات دنیای کودک را اجرا کرد.
  • در صورتی که فضای کافی در اتاق باشد می توان از کمد های بلند در آن استفاده کرد. این کمد برای جا دادن اشیا و یا لباس ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
نوشتن دیدگاه