0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
معایب کابینت ممبران

استفاده از کابینت های چوبی و محصولات فرآوری شده چوبی بسیار متداول شده است زیرا مزایای فراوانی دارند، اما محصولاتی از چوب وجود دارد، که می تواند در مواردی معایب و مشکلاتی را ایجاد کنند. یکی از این محصولات، کابینت ممبران است که در این مقاله به صورت خلاصه به بررسی و بیان این معایب پرداخته می شود.

بررسی کابینت ممبران

چوب مورد استفاده در ساخت کابینت های ممبران، می تواند نئوپان یا ورق MDF باشد که روکش بر روی آن قرار می گیرد. قرار دادن روکش بر روی این چوب ها، این قابلیت را دارد که می توان از رنگ ها و طرح های مختلف استفاده کرد و همین امر سبب ایجاد طرح ها و شکل های متفاوت و براساس سلیقه و نیاز مشتری می شود. کابینت ممبران را می توان به صورت کلاسیک و یا مدرن اجرا کرد و در مقایسه با سایر متریال ها داری قیمت مناسبتری می باشد که این امر سبب کاربرد فراوان این محصول شده است.

بررسی کابینت ممبران

بررسی معایب کابینت ممبران

به صورت کلی علاوه بر مزایای فراوانی که این نوع کابینت های آشپزخانه دارند، در مواردی می توانند مشکلات و معایبی داشته باشند که در ادامه به صورت خلاصه به بیان این موارد پرداخته می شود:

  • عدم پایداری و استحکام این مواد در برابر نفوذ رطوبت؛ در صورتی که در معرض رطوبت باشند ساختار خود را با گذشت زمان از دست داده و ناپایدار می شوند.
  • نکته مهم در این نوع کابینت ها، استفاده از چوب و چسب مناسب و باکیفیت است که اگر از مواد نامرغوب استفاده گردد با گذشت زمان اندکی از اجرا این کابینت ها، شکل خود را از دست داده و از هم جدا می شوند.
  • کابینت ممبران در مقابل تابش مستقیم خورشید و حرارت، پایداری مناسبی ندارد که باید به این نکته توجه شود و در مناطقی که نور فراوان وجود دارد از این کابینت استفاده نگردد.
  • اجرای این نوع کابینت ها به دانش و تجربه فراوانی نیاز دارد و همواره به افراد متخصص برای ساخت و نصب آنها نیاز است که باید مورد توجه قرار گیرد.
  • عدم مقاومت در برابر اجسام تیز

در گذشته کابینت ها عمدتا از جنس فلزات و آهن ساخته می شدند که اخیرا استفاده از چوب و محصولات چوبی مانند کابینت ممبران بسیار متداول شده است، زیرا قیمت مناسبتری داشته و به راحتی قابل اجرا می باشند. روش دیگر که به صورت ترکیبی است و می توان بدنه این کابینت ها را از فلز ساخت و برای قسمتی که در معرض دید است از چوب های ام دی اف یا نئوپان استفاده کرد تا بتوان عمر و کارآیی کابینت ها را افزایش داد. به صورت کلی باید مزایا و معایب هر متریال را دانست تا بتوان با توجه به آنها بهترین گزینه را انتخاب کرد و با داشتن اطلاعات کافی محصول مورد نظر را به کار برد. شما عزیزان می توانید برای خرید آنلاین کابینت آشپزخانه به فروشگاه اینترنتی ایچوب مراجعه و پس از مشاوره با کارشناسان مجرب این مرکز اقدام به سفارش انواع کابینت های زیبا در جنس های مختلف نمایید.

نوشتن دیدگاه