0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
محاسبه وزن ورق ام دی اف 16 میل

ورق های ام دی اف (ورق MDF)برای مصارف گوناگونی تولید شده است. موارد قابل استفاده آن ها شامل: ساخت کابینت، کمد دیواری، میز و صندلی، ساخت سرویس خواب، مبلمان، درب اتاق خواب و ... می شود. قبل از استفاده از این ورق های ام دی اف، باید تعیین کنید که چه وسیله ای می خواهید؟! اگر کابینت می خواهید، باید متراژ را به خوبی مشخص کنید تا با توجه به آن، ابعاد و وزن ورق های ام دی اف را تعیین کرده و برش بزنید. در این مطلب قصد داریم تا به نحوه محاسبه وزن ورق های ام دی اف 16 میل و این که محاسبه وزن آن چه اهمیتی دارد بپردازیم. با ما همراه باشید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات تخصصی درباره تنوع ابعاد ورق ام دی اف و قیمت هر کدام با ایچوب همراه شوید.

محاسبه وزن ورق ام دی اف 16 میل

نحوه محاسبه وزن ورق ام دی اف 16 میل

وزن ورق های ام دی اف 16 میل به طور دقیق مشخص نیست و استاندارد خاصی برای آن تعریف نشده است. چرا که وزن این ورق هایMDF به میزان دانسیته آن ها بستگی دارد. حال با توجه به میزان دانسیته ای که در ورق های ام دی اف وجود دارد، وزن ورق ها به طور میانگین بین 74 الی 78 کیلوگرم گزارش شده است، همچنین استاندارد دانسیته موجود در ام دی اف به ازای هر متر مکعب 600 الی 800 کیلوگرم تعیین شده است. لازم به ذکر است که در بین کلیه ورق های ام دی اف ورق های ام دی اف 16 میل بیشترین کاربرد را دارد. اگر بخواهیم به طور مختصر تعریفی از دانسیته ارائه دهیم، باید بگوئیم به میزان تراکمی که در یک جسم وجود دارد، دانسیته می گویند. مثلا در یک جسمی مانند ورق ام دی اف(MDF)، هر چه که آن جسم سنگین تر باشد، به این معنی است که دارای دانسیته بیشتری است. از طرفی تراکم بالا در ورق های ام دی اف، سبب افزایش استحکام و مقاومت بالای آن ها خواهد شد. تعیین و اندازه گیری دانسیته در تمامی اجسام وجود دارد اما در مصالح ساختمانی و به خصوص ورق های چوبی و ام دی اف، از اهمیت و کاربرد بیشتری برخوردار است. یکی از پرکاربردترین ورق های ام دی اف موجود در بازار ورق ام دی اف 16 میل است، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و ابعاد ورق ام دی اف 16 میل با کارشناسان ایچوب تماس بگیرید.

نحوه محاسبه وزن ورق ام دی اف 16 میل

چرا وزن ورق ام دی اف 16 میل مهم است؟

همان طور که در بالا اشاره شد، دلیل اهمیت وزن ورق ام دی اف 16 میل این است که هر چه میزان وزن بالاتر باشد، به معنی این است که ورق ام دی اف (MDF)از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار است. اما اگر وزن ورق ها کم باشد، به همان نسبت از مقاومت و کیفیت آن ها کاسته خواهد شد، همچنین ورق هایی که وزن نسبتا بیشتری دارند، در برابر سایر ورق ها هنگام بریده شدن، برشی یک تکه می خورند و به تکه های ریز تبدیل نمی شوند. در هنگام نم، رطوبت، اشتعال، آتش سوزی و سایر اتفاقات نیز مقاومت خوبی خواهند داشت. برای به دست آوردن وزن ورق های ام دی اف نیز، باید میزان دانسیته ای (میزان فشردگی و تراکم) که در این ورق ها است، اندازه گیری شود، همچنین زمانی که دانسیته بالا باشد، ضخامت نیز بالا است و به دنبال آن قیمت ورق های ام دی اف نیز بیشتر می شود. در نتیجه میزان تراکم، ضخامت، مقاومت و کیفیت بالا در این ورق ها، با افزایش قیمت آن ها تأثیر مستقیم دارد. شما می توانید ورق ام دی اف 16 میل از برند های داخلی و خارجی را از ایچوب بخرید. ای چوب بهترین و با کیفیت ترین ام دی اف (MDF)را در وب سایت خود موجود دارد، هم چنین شما می توانید در وب سایت ایچوب وزن ورق های ام در اف 16 میل را مشاهده کنید و نحوه محاسبه آن را یاد بگیرید.

 

نوشتن دیدگاه