0محصول خریداری شما
0The product you purchased
0المنتج الذي اشتريته
0Товар, который вы приобрели
ورق ملامینه چیست

ورق ملامینه به نوعی از ورق گفته می‌شود که در داخل آن نئوپان وجود دارد و با روکش ملامینه است. ورق ملامینه در رنگ های متفاوت در بازار موجود است و خریداران این محصول می‌توانند با توجه به سلیقه خود محصول مورد نظر خود را خریداری نمایند. ورق ملامینه در اکثر موارد می‌تواند جایگزین ام دی اف شود، البته کیفیت آن با کیفیت ام دی اف تفاوت هایی دارد، اما به صورت کلی به دلیل پایین تر بودن قیمت آن از این محصول در موارد متعددی استفاده می شود. اگر درمورد ورق ملامینه چیزی نمی دانید تا انتهای مطلب همراه ما باشید. پاک چوب از محبوبترین برندهای تولید کننده ورق ام دی اف در بازار داخلی است، برای استعلام قیمت ام دی اف پاکچوب با ما در ایچوب همراه شوید. 

ورق ملامینه چیست؟


چوب ملامینه چیست؟

چوب ملامینه یکی از محصولاتی است که در ساخت کمد، کابینت و... کاربرد فراوانی دارد و در طرح ها و رنگ های متفاوتی در بازار موجود است. چوب ملامینه یکی از محصولاتی است که در برابر موارد مختلف مقاومت بسیار بالایی دارد و به صورت کلی می توان مقاومت فیزیکی بالا را یکی از دلایل استفاده از این محصول دانست. داخل ورق ملامینه معمولاً از ام دی اف یا نئوپان استفاده می‌شود و در دو طرف دیگر این محصول از روکش های مخصوص ملامینه استفاده می شود. برای اطلاع از قیمت ورق ملامینه با ما در ایچوب همراه شوید در فروشگاه اینترنتی ایچوب انواع ورق ملامینه با قیمت مناسب عرضه شده است.

 چوب ملامینه چیست؟


ورق ملامینه چگونه ساخته می شود

مرحله اول برای تولید ورق ملامینه درست کردن مغزی آن است. در این مرحله در ابتدا با استفاده از خرده چوب ها و با استفاده از فشار بالا و چسب چوب، تمامی خرده چوب ها را به صورت کامل به یکدیگر می چسبانند و به آن شکل می دهند تا به صورت مغزی ورق ملامینه دربیاید. در بعضی از موارد از ام دی اف برای داخل ورق ملامینه استفاده می شود که در این صورت این مرحله حذف می شود‌. در مرحله بعدی برای تولید ورق ملامینه باید انواع مختلف کاغذ های دکوری را به رزین ملامینه آغشته کنند. در این مرحله با آغشته کردن انواع مختلف کاغذ دکوری بر رزین ملامینه علاوه بر بالاتر رفتن کیفیت محصول، زیبایی و درخشندگی آن نیز بیشتر می‌شود. در مرحله آخر با استفاده از فشار و دمای بالا به صورت کامل کاغذ دکوری روی مغزی قرار می‌دهند و با استفاده از فشار به صورت کامل آن‌ها را یکسان می کنند. شما عزیزان می توانید به جای استعلام قیمت ورق نئوپان دیجی کالا با برقراری ارتباط با ایچوب به عنوان یک مرکز تخصصی فروش ورق های ام دی اف، نئوپان و ملامینه و ... از بهترین قیمت این محصولات مطلع شوید.

 ورق ملامینه چگونه ساخته می شود؟


ویژگی های فیزیکی ورق ملامینه به همراه تصویر

ویژگی‌های فیزیکی عالی ورق ملامینه باعث شده است این محصول در بازار زیادی داشته باشد به صورت کلی برخی از ویژگی‌های فیزیکی ورق ملامینه موارد زیر هستند:

  • قابلیت ابزار خوری عالی: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فیزیکی ورق ملامینه قابلیت ابزار خوری عالی آن است. این محصول در برابر ابزارهای مختلف مانند اره  مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد به گونه ای که در هنگام برش دادن آن امکان تکه تکه شدن آن کم است. البته در این مورد باید توجه داشت که اگر ورق ملامینه با مغزی ام دی اف تولید شده باشد، قابلیت ابزار خوری مناسب تری دارد.

 ویژگی های فیزیکی ورق ملامینه به همراه تصویر

  • مقاومت فشاری و خمشی بالا: انواع مختلف ورق ملامینه دارای مقاومت فشاری و خمشی بالایی هستند. در این مورد می توان گفت ورق هایی که دارای مغزی ام دی اف هستند مقاومت خمشی و فشاری بالاتری از خود نشان می دهند، به همین دلیل به سادگی امکان خم کردن آن‌ها وجود ندارد.

 ویژگی های فیزیکی ورق ملامینه به همراه تصویر

  • مقاومت در برابر لکه پذیری: ورق ملامینه دارای مقاومت بسیار بالا در برابر لکه پذیری است. زمانی که هرگونه لکه بر روی این ورق ایجاد می شود، به راحتی امکان پاک کردن آن با استفاده از یک دستمال خیس وجود دارد و به صورت کلی هیچ لکه ای روی ورق ملامینه باقی نمی ماند.

 ویژگی های فیزیکی ورق ملامینه به همراه تصویر

  • مقاومت در برابر خط و خش: مقاومت در برابر خط و خش را می توان یکی از مهمترین ویژگی های چوب ملامینه دانست. زمانی که از این محصول در موارد مختلف استفاده می شود به هیچ عنوان در برابر آسیب و ضربه به آن خط و خشی وارد نمی شود‌.

 ویژگی های فیزیکی ورق ملامینه به همراه تصویر

  • مقاومت در برابر رطوبت: آشپزخانه را می‌توان یکی از مکان های مرطوب در خانه دانست. کابینت ها باید در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد. چوب ملامینه به هیچ عنوان رطوبت را به خود جذب نمی کند و از این نظر کیفیت بالایی دارد.‌

 ویژگی های فیزیکی ورق ملامینه به همراه تصویر

  • مقاومت در برابر گرما و سرما: این محصول در برابر گرما و سرما مقاومت بسیار بالایی دارد، به گونه ای که با تابش نور مستقیم خورشید بر روی آن به هیچ عنوان کیفیت محصول از بین می رود، همچنین اگر این محصول در دماهای پایین و سرد قرار بگیرد کیفیت آن زیر سوال نخواهد رفت.

 ویژگی های فیزیکی ورق ملامینه به همراه تصویر

  • مقاومت در برابر قارچ ها: یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی های چوب ملامینه مقاومت در برابر قارچ‌ها و کپک است. روکش ملامینه باعث می‌شود داخل و مغزی محصول نیز از حشرات و قارچ ها در امان باشد.

 ویژگی های فیزیکی ورق ملامینه به همراه تصویر


کاربرد ورق ام دی اف ملامینه چیست؟

در بازار امروز ورق ملامینه به دلیل ارزان قیمت بودن برای موارد متعددی کاربرد دارد برخی از موارد کاربرد ورق ملامینه موارد زیر هستند:

  • استفاده از ورق ملامینه برای کابینت: یکی از مهم‌ترین کاربردهای ورق ملامینه برای درست کردن کابینت است. این محصول به دلیل دارا بودن مقاومت مناسب در برابر رطوبت می تواند برای درست کردن کابینت داخل آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد.
  • استفاده از ورق ملامینه برای تخت خواب و سرویس خواب: یکی دیگر از مهم‌ترین موارد استفاده از این محصول را می توان استفاده از آن برای درست کردن تخت خواب و سرویس خواب دانست.‌ این محصول به دلیل دارا بودن مقاومت بالا برای درست کردن انواع مختلف سرویس خواب بزرگسال و کودک کاملاً مناسب است.
  • انواع مختلف دیوارکوب: ورق ملامینه می تواند برای انواع مختلف دیوارکوب در حمام و یا در اتاق ها کاربرد داشته باشد. دیوارکوب های ساخته شده از این جنس برای مدت زمان طولانی قابل استفاده هستند و به هیچ عنوان امکان خم شدن آن‌ها وجود ندارد.
  • استفاده برای درست کردن مبلمان: در اکثر موارد برای کف مبلمان ها و زیر مبل از ورق ام دی اف ملامینه استفاده می شود. در مبلمان های اداری و مبلمان کودک می توان از این محصول با کیفیت بالا بهره گرفت تا مبلمان کیفیت بالاتری داشته باشد و برای مدت زمان طولانی تر به شکل اولیه خود باقی بماند.

حال که با ورق ملامینه، مزایا و کاربردهای آن آشنا شدید، می توانید ورق ملامینه مرغوب را از فروشگاه ایچوب بخرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ورق ملامینه با کارشناسان فروش مجرب ایچوب در تماس باشید.

 

نوشتن دیدگاه